
"Ιστορίες για να μην κοιμάσαι”
Ο Θάνος Τοκάκης σκηνοθετεί στην Εφηβική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου Rex μία σύνθεση τριών από τα ποιητικότερα έργα του Νόελ Γκρεγκ ("Tin Soldier", "Hood in the Wood", "Tasty Tale") που βλέπει τα κλασικά παραμύθια αλλιώς, εξετάζοντας μέσα από αυτά θέματα όπως η διαφορετικότητα, η καταπίεση της σεξουαλικότητας και κάθε μορφής ελευθερίας, η βία, η κακοποίηση, η γυναικεία χειραφέτηση, κ.ά. Παίζουν οι Ασημίνα Αναστασοπούλου, Λάμπρος Κωνσταντέας, Ανδρομάχη Φουντουλίδου, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Ελένη Μολέσκη, Αναστάσης Γεωργούλας, Χρήστος Κραγιόπουλος, Ευσταθία Λαγιόκαπα, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Διονυσία Μπαλαμώτη, Φανή Ξενουδάκη, Γιώργος Πατεράκης. (από 6/5)

"Πάμε στοίχημα;"
Η Ελλάδα του τζόγου και οι στιγμές εθνικής υπερηφάνειας και πανικού των δύο τελευταίων δεκαετιών απασχολεί την ομάδα "Who Am I To", που εκπροσωπεί τη γενιά των late 90's, στην πρώτη της παράσταση-αποτέλεσμα των σπουδών του Γιώργου Παύλου στο Τμήμα Σκηνοθεσίας του Εθνικού Θεάτρου. Παίζουν οι Νοεμή Βασιλειάδου, Ειρήνη Μαυρικάκη, Ιωάννης Μπάστας, Σπύρος Μπόσγας, Γιώργος Φασουλάς. (Μπέλλος, από 5/5)

"Ο γλάρος"
Για έναν κόσμο σε περίοδο μετάβασης μιλά το κλασικό έργο που φέρνει τους ήρωες αντιμέτωπους με τα μεγάλα ερωτήματα της ζωής. Ο σκηνοθέτης Σάββας Στρούμπος και η ομάδα Σημείο Μηδέν αξιοποιούν αυτή την πτυχή του έργου για να μιλήσουν για την ταραγμένη εποχή που διανύουμε. Πρωταγωνιστούν οι Άννα Μαρκά – Μπονισέλ, Γιάννης Καράμπαμπας, Ελπινίκη Μαραπίδη, Ρόζυ Μονάκη, Σάββας Στρούμπος. (Άττις-Νέος Χώρος, από 5/5)

"Υβόννη Πριγκίπισσα της Βουργουνδίας"
Η παρουσία της άσχημης Υβόννης, που αρραβωνιάζεται ο πρίγκιπας Φίλιππος, προκαλεί παραλογισμό στο παλάτι στο απαγορευμένο για σαράντα χρόνια γκροτέσκο δράμα του Βίτολντ Γκομπρόβιτς στο οποίο επιστρέφει μετά από δεκαετίες η Σοφία Φιλιππίδου. Η παράσταση είναι αποτέλεσμα πολύμηνου εργαστηρίου. Παίζουν: Μελίνα Κέντογλου, Αποστόλης Κεπεσίδης, Μαριέττα Κάβουρα / Ασημένη Τούντα (σε διπλή διανομή), Αλέξανδρος Μαρίνος, Ειρήνη Πετράκη, Χριστίνα Σαλαμάνη, Αθηνά Αλαμανή, Δήμητρα Σαμαρά, Εύα Παπαλεωνιδοπούλου, Μάκης Νάνος, Σπύρος Βασιλάκης. (Το μαγαζάκι της τ3χνης, από 6/5)

"Nostalgia generation"
Η Βάσια Ατταριάν και η ομάδα Ντουθ παρουσιάζουν μια σύγχρονη κωμωδία -ή όπως την χαρακτηρίζουν παράσταση, περφόρμανς, DIY συναυλία- για τη γενιά των millennials που πάτησε τα 40, η οποία συνειδητοποιεί ότι η εφηβεία της έχει περάσει προ πολλού και είναι εθισμένη στη νοσταλγία. Παίζουν οι ηθοποιοί Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Ειρήνη Γεωργαλάκη, Ρωμανός Καλοκύρης, Μυρτώ Μακρίδη, Προμηθέας Nerattini-Δοκιμάκης, Ιωάννα Ραμπαούνη, Σεραφείμ Ράδης, Δημήτρης Τάσαινας, Μαρία Φιλίνη, Κατερίνα Μαυρογεώργη. (104, από 5/5)

"Η Εκάβη σε ένα ελληνικό νησί"
Η Ζωή Ξανθοπούλου αντλεί από την "Εκάβη" του Ευριπίδη και την ιστορική παράσταση της Ισπανίδας Μαργαρίτα Μπόρχα με τίτλο "Hécuba, nomos y música de las ciudadanas" που κινηματογραφήθηκε το 1998 στο νησί Ταμπάρκα, και παρουσιάζει την ηρωίδα με διαφορετική ματιά. Ερμηνεύουν οι Ντέπυ Πάγκα, Ναταλί Τσάβεζ, Αποστόλης Ψαρρός. (Αργώ, από 8/5)

"Σεμπάστιαν" - "Vanitas"
To παραστασιακό δίπτυχο της ομάδας Nova Melancholia (Βασίλης Νούλας-Κώστας Τζιμούλης) που φλερτάρει με την ιδέα του θανάτου, εμπνέεται από τη μορφή του Αγίου Σεβαστιανού στη δυτική τέχνη από τη μία και την έννοια "vanitas" παράλληλα με τον λόγο του Άντι Γουόρχολ από την άλλη. Ο Βασίλης Νούλας σκηνοθετεί τους Χάρη Δούμουρα, Χριστίνα Καραγιάννη, Pierre Magendie, Νίκο Ντάση, Χριστίνα Ράινχαρντ στο "Σεμπάστιαν" και την Βίκυ Κυριακουλάκου στο "Vanitas". (ΠΛΥΦΑ, από 4/5)

"Ανθρώπινο δυναμικό"
Τρεις ηθοποιοί -Μελίνα Κοτσέλου, Μαρίνα Παπούλια, Βασίλης Τρυφουλτσάνης- με μοναδικό υλικό τις αφηγήσεις ανθρώπων που εργάστηκαν και εργάζονται σε διαφορετικά επαγγέλματα θέτουν ερωτήματα σε μια παράσταση θεάτρου ντοκουμέντο αφιερωμένη στην εργασία. (ΠΛΥΦΑ, από 8/5)

"Ο άνθρωπος που πέρασε ή με ενδιαφέρει Ρούλα"
Τη μνήμη, την απώλειά της και το ρόλο που διαδραματίζει για την ανθρώπινη ταυτότητα και την ανθρώπινη ψυχή εξερευνά ένας χορός αφηγητών με οδηγό το συναίσθημα, το χιούμορ, την επιστήμη και την ποίηση. Αυτό τον ιδιαίτερο χορό της θεατρικής ομάδας Babushka -Γιώργος Κουμούτσος, Κατερίνα Πέκη, Αλέξανδρος Πιεχόβιακ, Βάνα Σλέιμαν- κατευθύνει σκηνοθετικά η Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου, βάζοντας ως στοίχημα της παράστασης την ελευθερία επί σκηνής και τη δυνατότητα γέννησης του τυχαίου και ύπαρξης του συμβάντος. (Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, από 8/5)
Περισσότερες πληροφορίες
Ο άνθρωπος που πέρασε ή με ενδιαφέρει Ρούλα
Η μνήμη. Η απώλεια της μνήμης. Ο ρόλος της μνήμης στην ανθρώπινη ταυτότητα, στην ανθρώπινη ψυχή. Αυτή βρίσκεται στο επίκεντρο μιας παράστασης που ερευνά τον άνθρωπο που αποσύρεται από τη μνήμη του. Η ομάδα Babushka καταγράφει τον άνθρωπο αυτό, τον αναλύει, τον βυθοσκοπεί με οδηγούς επιστημονικούς, συναισθηματικούς, ποιητικούς, αναπάντεχα χιουμοριστικούς. Η μνήμη. Πυρήνας ύπαρξης με πολυσχιδείς ερμηνευτικές σκοπιές και προεκτάσεις. Ποιος είμαι; Ο παρατηρητής; Ο αφηγητής; Ο επιστήμονας; Ο συνοδός; Ποιος είναι ο άνθρωπος που με συντρόφευε και με συντροφεύει; Ένας χορός αφηγητών ερευνά, αναρωτιέται, καταθέτει, προσπαθεί να βάλει λέξεις στην εμπειρία και στις παρατηρήσεις του. Μπαίνει σε ρόλους κι επανέρχεται στο τώρα και στο πριν για να συνεχίσει.
Πάμε στοίχημα;
Η Ελλάδα του τζόγου και η πραγματικότητα των τελευταίων δύο δεκαετιών ζωντανεύει μέσα από τις μνήμες της γενιάς των late 90's.
Vanitas
Η παράσταση, κομμάτι ενός παραστασιακού δίπτυχου μαζί με το «Σεμπάστιαν», καθρεφτίζει τη ματαιοδοξία μας και στοχάζεται πάνω στην έννοια «vanitas», μέσα από την αντιπαράθεση του ήχου της ηλεκτρικής κιθάρας και του λόγου του Άντι Γουόρχολ.
Υβόννη Πριγκίπισσα της Βουργουνδίας
Στην παράσταση, αποτέλεσμα του πολύμηνου εργαστηρίου πάνω στην τραγικωμωδία του 1935, ο πρίγκιπας Φίλιππος αρραβωνιάζεται την άσχημη, βουβή και φοβισμένη Υβόννη, η παρουσία της οποίας στο παλάτι οδηγεί σε φόνο.
Ο γλάρος
Τη στάση του ανθρώπου σε περιόδους μετάβασης εξερευνά η παράσταση της ομάδας Σημείο Μηδέν, συνεχίζοντας την έρευνά της πάνω σε θεμελιώδη κείμενα σημαντικών συγγραφέων. Οι ηθοποιοί ενσαρκώνουν τους κλασικούς ήρωες που βρίσκονται στη δίνη του έρωτα και του δίπολου ζωή-τέχνη, αντιμέτωποι με τα μεγάλα θέματα της ζωής και το αέναο κυνήγι της ευτυχίας.
Nostalgia generation
Ένα sitcom ντοκιμαντέρ με ζωντανή μουσική για τη γενιά των millennials, από τα επικά ταξίδια με το «Ροδάνθη» μέχρι τον Covid 19, από τον Κώστα Τουρνά μέχρι τη Billie Eilish, από τη φάση μέχρι τον φασαίο.
Ιστορίες για να μην κοιμάσαι
Τρία από τα ποιητικότερα έργα του Βρετανού συγγραφέα -«Tin Soldier», «Hood in the Wood», «Tasty Tale»- που ξαναδιαβάζουν με σύγχρονη ματιά τις περιπέτειες της Κοκκινοσκουφίτσας, του Μολυβένιου Στρατιώτη και του Χάνσελ και της Γκρέτελ αντίστοιχα, ενώνονται σε μία παράσταση ειδικά για τους εφήβους με ζωντανή μουσική, για το τι σημαίνει να είσαι νέος σήμερα. Η περιθωριοποίηση του διαφορετικού, η καταπίεση της σεξουαλικότητας και κάθε μορφής ελευθερίας, η βία, η κακοποίηση, η υπερκαταναλωτική μας κουλτούρα αλλά και η γενναιότητα, η ανθεκτικότητα και η ελπίδα, η αναζήτηση της αυθεντικότητας και η γυναικεία χειραφέτηση είναι τα βασικά θέματα που διαπραγματεύεται η παράσταση με χιούμορ, τόλμη και ευαισθησία.
Σεμπάστιαν
Η παράσταση, κομμάτι ενός παραστασιακού δίπτυχου μαζί με το «Vanitas», εμπνέεται από τη μορφή του Άγιου Σεβαστιανού μέσα από τη δυτική τέχνη, ταυτισμένη με τη νεότητα, τον αθλητισμό, την ηδυπάθεια, την ομοφυλοφιλία και τον μαρτυρικό θάνατο.
Το ανθρώπινο δυναμικό
Μια παράσταση θεάτρου ντοκουμέντο για την εργασία που αντλεί από αφηγήσεις ανθρώπων που εργάστηκαν και εργάζονται σε διαφορετικά επαγγέλματα. Η παράσταση θέτει ερωτήματα γύρω από τις συνθήκες εργασίας, αν μπορούμε να φανταστούμε έναν κόσμο χωρίς αυτή και το κατά πόσο ένα επάγγελμα μας καθορίζει.
Η Εκάβη σε ένα ελληνικό νησί
Στο έργο, που βασίζεται στην «Εκάβη» του Ευριπίδη, η ηρωίδα παρακολουθεί τηλεόραση σε ένα δωμάτιο και συνομιλεί με μνήμες και φωνές κάπου μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας στον «τακτοποιημένο» κόσμο της, μέχρι αυτός να αποδομηθεί. Η μόνη λύση είναι η εκδίκηση ή η φυγή. Η ομάδα αντλεί, παράλληλα, έμπνευση από την ιστορική παράσταση της Ισπανίδας Μαργαρίτα Μπόρχα με τίτλο «Hécuba, nomos y música de las ciudadanas» που κινηματογραφήθηκε το 1998 στο νησί Ταμπάρκα.