Τελευταία ευκαιρία για να δείτε τη "Χορευτική πανούκλα" στο Σύγχρονο Θέατρο

Το θεατρικό του Κωνσταντίνου Μάρκελλου ρίχνει αυλαία την Κυριακή 18 Δεκεμβρίου.

Χορευτική Πανούκλα © St Samios

Με επιτυχία ολοκληρώνονται οι παραστάσεις του έργου "Χορευτική πανούκλα" του Κωνσταντίνου Μάρκελλου στο Σύγχρονο Θέατρο την Κυριακή 18 Δεκεμβρίου, μετά την παράταση που δόθηκε λόγω της μεγάλης ανταπόκρισης του κοινού. Η εκρηκτική παράσταση που εντυπωσίασε με το καυστικό της χιούμορ, τον κεφάτο ρυθμό και την ανατρεπτική της διάθεση, "ανεβάζει" ένα πρωτότυπο ελληνικό θεατρικό έργο στην σκηνή υιοθετώντας την δημοφιλή φόρμα κι αισθητική του Σύγχρονου Μουσικού Θεάτρου. Συνδυάζοντας τον κωμικό Λόγο, την αισθαντική Ζωντανή Μουσική και το σατιρικό Τραγούδι, καυτηριάζει με πνευματώδες χιούμορ και γενναίο αυτοσαρκασμό τις παθογένειες της κοινωνίας για να αναδειχθεί στην μεγάλη θεατρική έκπληξη της σαιζόν.

Χορευτική Πανούκλα
© St Samios

Ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Μάρκελλος, μετά την -βασισμένη σε αληθινή ιστορία- "Απαγωγή της Τασούλας" (Υποψηφιότητα Βραβείου "Μελίνα Μερκούρη 2020" για την Ελένη Στεργίου), στήνει μια εκρηκτική παράσταση με Μπρεχτικές αναφορές, καταιγιστικούς ρυθμούς και ειρωνική-υπαινικτική γλώσσα που -με αφορμή ένα από τα μεγάλα άλυτα μυστήρια της Ιστορίας, την μεσαιωνική Χορευτική Πανούκλα του Στρασβούργου του 1518- καυτηριάζει αλληγορικά τα κακώς κείμενα του σήμερα. Με ένα καλοκουρδισμένο ensemble ηθοποιών που, με διάθεση ανατροπής της "θεατρικής ψευδαίσθησης”, εναλλάσσουν ρόλους, προζάρουν, παίζουν μουσικά όργανα και τραγουδούν ζωντανά επί σκηνής, συνθέτοντας σπαρταριστά επεισόδια.

Χορευτική Πανούκλα
© St Samios

Το δεύτερο θεατρικό έργο του Κωνσταντίνου Μάρκελλου ανεβαίνει σε σκηνοθεσία του συγγραφέα και πρωτότυπη μουσική του Λευτέρη Βενιάδη. Το έργο με επιτηδευμένη αφέλεια- μιλάει για τα όρια και τις ανεπάρκειες της ανθρώπινης φύσης, τον φόβο του Θανάτου, την αναπόφευκτη φθορά σωμάτων και ιδεολογιών, την ενστικτώδη αντίδραση του ανθρώπου στην καταπίεση, στην χειραγώγηση και στην ανέχεια, φωτίζοντας την σύγκρουση ανάμεσα στην επιθυμία της ελευθερίας και στην αναγκαιότητα του "συνανήκειν”.

Χορευτική Πανούκλα
© St Samios

Στις 14 Ιουλίου του 1518 και για διάστημα μερικών εβδομάδων, χιλιάδες πολίτες-μέλη της Τρίτης Τάξης, υπό το καθεστώς ανέχειας και επισφάλειας για την υγεία και τη ζωή τους, οδηγημένοι από μια ακατανίκητη και μυστηριώδη παρόρμηση, βρέθηκαν να χορεύουν ασταμάτητα, μέχρις εξαντλήσεως στους δρόμους της πόλης όπου σήμερα χτυπά η καρδιά της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Οι θρησκευτικές και πολιτικές αρχές, θορυβημένες, θέλησαν να εντοπίσουν την προέλευση της ακατανόητης Χορεομανίας επιχειρώντας να την αποδώσουν κατά σειρά σε αστρολογικά, υπερφυσικά, βιολογικά, ιατρικά και άλλα αίτια. Μα πάνω απ’ όλα έσπευσαν να περιορίσουν την εξάπλωσή της προκειμένου να διατηρήσουν έναν επιθυμητό βαθμό ευταξίας στους δρόμους.  

Χορευτική Πανούκλα
© St Samios

Παρά τις προσπάθειές τους, η μανία πήρε γρήγορα τις διαστάσεις ανεξέλεγκτης επιδημίας, η οποία έγινε γνωστή με το όνομα "Χορευτική Πανούκλα”. Μέχρι το τέλος Αυγούστου, το φαινόμενο είχε εκτονωθεί κάτω από ανεξακρίβωτες μέχρι και σήμερα, για τους ιστορικούς, συνθήκες. Στο μεταξύ εκατοντάδες άνθρωποι είχαν χάσει τη ζωή τους από εξάντληση, αφυδάτωση, εγκεφαλικά επεισόδια ή εμφράγματα.

Παίζουν: Ελένη Στεργίου, Γιάννης Μαστρογιάννης, Χρήστος Παπαδόπουλος, Πάνος Ζουρνατζίδης, Ilya Algaer, Μυρτώ Παπά, Λευτέρης Βενιάδης, Βασίλης Ντοροβάτας, Κωνσταντίνος Μάρκελλος 

Προπώληση μέσω viva.gr

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Χορευτική Πανούκλα/Dancing Plague

  • Μουσικοθεατρική
  • Διάρκεια: 105 '

Με αφορμή το μυστηριώδες γεγονός της χορευτικής φρενίτιδας που κατέλαβε χιλιάδες πολίτες του Στρασβούργου το 1518, χτίζεται μια αλληγορία για τη φθαρτότητα της ανθρώπινης φύσης.

Σύγχρονο Θέατρο

Ευμολπιδών 45

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Killing Godot": Ο Νίκος Καμτσής παίζει, σκηνοθετεί και γράφει για την παγκόσμια πρεμιέρα

Στην παγκόσμια πρεμιέρα του "Killing Godot" του Νίκολας Καζάν, ο Νίκος Καμτσής σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί μαζί με τον Δημήτρη Φραγκιόγλου στο Τόπος Αλλού (από 21/11). Η Ναταλί Φλουρή προσθέτει μια μυστηριώδη, αλλόκοτη παρουσία, γεμάτη ένταση και συγκίνηση. Διαβάστε όσα μας είπε για την παράσταση.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/11/2025

"Tick, Tick… Boom!: Γιορτή της νεότητας στην Εναλλακτική Λυρική

Το "Tick, Tick… Boom!" φέρνει στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ ένα εκρηκτικό ροκ μιούζικαλ για τη νεότητα, τα όνειρα και τον χρόνο που περνά, μέσα από μουσική, συγκίνηση και απρόσμενες στιγμές μαγείας.

Οι αθόρυβοι αγώνες μιας γυναίκας που αρνείται να σιωπήσει, με πρωταγωνίστρια την Ελένη Κοκκίδου

Το έργο του Εντουάρ Λουί "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας" ζωντανεύει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, φωτίζοντας τη σιωπηλή μάχη μιας γυναίκας για αξιοπρέπεια, ελευθερία και φωνή. Μια παράσταση ευαισθησίας και προβληματισμού σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Σωτηρίου.

"Ο χορός των εραστών" επιστρέφει και πρέπει να τον δείτε: H αγάπη και η τρυφερότητα στη Στέγη

Ο Νίκος Καραθάνος και η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου συναντιούνται και πάλι στη σκηνή της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση και οι φωνές τους ηχούν σαν μία. "Ο χορός των εραστών" του Τιάγκο Ροντρίγκες μάς οδηγεί στην καρδιά της αγάπης, της έντασης και της τρυφερότητας. Μια παράσταση που πρέπει να δείτε.

6 επιστροφές που αξίζει να δεις από αυτήν την εβδομάδα

Έξι ξεχωριστές παραστάσεις επιστρέφουν στη σκηνή από αυτήν την εβδομάδα, φέρνοντας μαζί τους σπουδαίες ερμηνείες, δυνατές ιστορίες και σκηνοθετικές υπογραφές. Από Σοφοκλή έως Ντοστογιέφσκι, το αθηναϊκό θέατρο γεμίζει ξανά με ένταση, ποίηση και ουσιαστικό λόγο.

"Evelyn Evelyn": Το "Dark Cabaret" ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μια σκοτεινή, παιχνιδιάρικη και συγκινητική παράσταση φέρνει το διάσημο "Dark Cabaret" των Palmer & Webley για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο θέατρο 104. Μουσική, χιούμορ και μυστήριο συναντιούνται στην παράσταση "Evelyn Evelyn", σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη.

Nα ξέρετε πως αυτό που ακούτε είναι σφύριγμα τρένου

Αξιοσημείωτο δείγμα γραφής από μια νέα καλλιτεχνική ομάδα, στο δυστοπικό έργο του Θανάση Τριαρίδη, που μιλάει για το κόστος ενός κόσμου χωρίς μνήμη και ηθική.