Η Χρυσάνθη Μπαδέκα αντιλαμβάνεται την τεχνολογία ως προέκταση του ανθρώπινου σώματος

Χρυσάνθη Μπαδέκα

Πού σε ξέρω;
 Η καλλιτεχνική μου δράση ακουμπάει σε πολλά πεδία (χορός, κινηματογράφος, videodance, εγκατάσταση, VR) στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ για 10 συνεχόμενα χρόνια συν-διοργάνωνα το ATHENS VIDEO DANCE PROJECT - Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Χορού (2010-2020).

Πού αλλού σε βρίσκω;
 Αν δεν είμαι στην βάση μου στα Εξάρχεια, θα με βρει κανείς στην οδό Παιανιέων, ανάμεσα στα φανοποιεία και στα συνεργεία αυτοκινήτων του Μεταξουργείου, σε ένα συνεργατικό στούντιο, που υποστηρίζει εδώ και 13 χρόνια όλα τα project και την προετοιμασία των έργων μου.

Πες μου κάτι για το χορό και τα ψηφιακά μέσα.
 Αντιλαμβάνομαι την τεχνολογία ως προέκταση του ανθρώπινου σώματος. Η χρήση των νέων μέσων μπορεί να κινητοποιήσει τον όρο της χορογραφίας στις μέρες μας. Εστιάζω σε αφηγήσεις με πολλαπλά μέσα, που αντανακλούν ανθρώπινα διλήμματα και μπορούν να
δημιουργήσουν νέες αντιληπτικές δυνατότητες.

Τι είναι η multimedia dance performance " re-FLOW PORTRAITS".
Είναι ένα ταξίδι πολλαπλών αισθητηριακών ερεθισμάτων που επανακκινεί την έμπνευσή μας για ζωή. Μία συλλογική εμπειρία με 14 χορευτές σε 7 οθόνες, μία χορεύτρια ζωντανά στον χώρο και ένα διαδραστικό σύστημα φωτός και ήχου.

re-FLOW PORTRAITS

Πότε αισθάνθηκες αγωνία;
 Όταν ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία. Όχι γιατί είναι πιο κοντά μας. Αλλά γιατί φαίνεται να μην υπάρχει έξοδος από τον κοινωνικό κανιβαλισμό και την αυτοκαταστροφική ανθρώπινη δίνη.

Ποια είναι η  φιλοσοφία σου;
Να ζω εν κινήσει, με περιέργεια και επιμονή μικρού παιδιού και ανθεκτικότητα ενήλικα.

Ποιο είναι το μεγαλύτερο παράδοξο…;
Από το γεγονός ότι ενώ ζούμε στην επανάσταση των data και κάθε επιστήμη κατέχει ένα μεγάλο κομμάτι ‘’αλήθειας’’ για την λειτουργία του κόσμου, το ανθρώπινο πνεύμα παραμένει ατροφικό.

Η Ελλάδα σε απογοητεύει;
Ναι, γιατί είναι σαν το γεφύρι της Άρτας. Πραγματικά τρώει τα παιδιά της. Ό,τι κάνουμε γίνεται με μεγάλο κόπο και ασυνέχεια — χωρίς κρατικές δομές και όραμα.

Ποια είναι η μοναδική ελπίδα επιβίωσης;
Κάθε σπόρος ξέρει πως θα καταφέρει να γίνει δέντρο, γιατί συνδέεται με μια εσωτερική Σοφία. Δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε. Αν συνειδητοποιήσουμε ότι εμείς οι άνθρωποι
είμαστε ένα σύνθετο σύστημα, μία συνέργεια φυσικών, γνωστικών , συναισθηματικών και κοινωνικών ενοτήτων, που συν-υπάρχουν και αλληλοσυνδέονται μέσα στο περιβάλλον που συν-δημιουργούμε, θα βρούμε την γνώση και δύναμη που ψάχνουμε.

Πες μου κάτι οff the record… 
Μέσα στον ωκεανό της αβεβαιότητας, με ενδιαφέρει να αναπτύξω έργα που θρέφουν τις ανθρώπινες σχέσεις και συνδυάζουν τις τέχνες με την τεχνολογία και τις επιστήμες. Τα επόμενα project μου εμπεριέχουν πολύ νερό.

Το "re-FLOW PORTRAITS" είναι μία εγκατάσταση-παράσταση χορού σε σκηνική σύλληψη και χορογραφία της Χρυσάνθης Μπαδέκα, με 14 χορευτές σε 7 οθόνες, μία χορεύτρια ζωντανά στον χώρο και ένα διαδραστικό σύστημα φωτός και ήχου. Θα παρουσιαστεί στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛ.ΥΦ.Α από τις 9 έως τις 12 Ιουνίου 2022. Το κοινό έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει είτε την παράσταση είτε να επισκεφτεί την εγκατάσταση πριν την έναρξη της παράστασης.

Περισσότερες πληροφορίες

re-FLOW PORTRAITS

  • Χορός/Εγκατάσταση
  • Διάρκεια: 40 '

Το σώμα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης εμπνέει τη multimedia παραστασιακή εμπειρία χορού με 14 χορευτές σε οθόνες και μία χορεύτρια στη σκηνή, που ενώνουν τον φυσικό με τον ψηφιακό χώρο.

ΠΛΥΦΑ

Κορυτσάς 39

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Θεατρικές πρεμιέρες: Έξι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε έξι από τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 2 έως 8 Φεβρουαρίου και ξεχωρίζουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
02/02/2023

"Ο τόρνος": Μια μαύρη κωμωδία για τη βία με ελληνική υπογραφή στο Olvio

Το έργο του Γιάννη Κεντρωτά που αντλεί από την σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα παρουσιάζει η θεατρική ομάδα Ξανθίας.

Το πάρτι της ζωής μου

Η Ελένη Ράντου στο ρόλο της ζωής της γίνεται το επίκεντρο μιας βαθιά συναισθηματικής και επιδραστικής σκηνικής εμπειρίας, που συνυπογράφεται από μια ομάδα εξαιρετικών συντελεστών.

Βρικόλακες

Κλασικότροπη παράσταση που έχει ως κύριο μέλημα να κατεβάσει το σπουδαίο δράμα στην πλατεία, όμως εγκλωβίζεται τελικά σε έναν στεγνό διδακτισμό και μόλις που καταφέρνει να μεταδώσει κάτι από την αιχμηρότητά του.

Στιγμιότυπα από το "Έκτο πάτωμα" του Γιώργου Βάλαρη στο Ακροπόλ

Ένας δυνατός θίασος πρωταγωνιστεί στη μουσική κωμωδία του Αλφρέντ Ζερί που ανεβαίνει σε μια μεγάλη παραγωγή.

Το "Τender Napalm" του Philip Ridley για πρώτη φορά σε ελληνική σκηνή

Σε αυτό το βαθιά ρομαντικό και ερωτικό έργο, ο συγγραφέας θίγει κατά κύριο λόγο ζητήματα ανταγωνιστικότητας, εξάρτησης, σεξουαλικότητας αλλά και βίας εντός μιας μακροχρόνιας ερωτικής σχέσης.

Καλλιτεχνικά επαγγέλματα: ΥΠΠΟΑ και ΥΠΕΠΘ δημιουργούν 3 ομάδες εργασίας για την καλλιτεχνική εκπαίδευση

Έργο των τριών ομάδων είναι η εκπόνηση αναλυτικών προτάσεων για τη δημιουργία δημόσιας πανεπιστημιακού επιπέδου σχολής στις παραστατικές τέχνες.