Γιώργος Γεροντίδης. A flock of fakes: ορισμοί του μη φυσικού

Έννοιες όπως το αρχείο, η ιστορική έρευνα, το μουσείο, ο πολιτισμός και η φύση μπαίνουν κάτω από το μικροσκόπιο, την ευφάνταστη ειρωνεία και τον δημιουργικό σαρκασμό του εικαστικού Γιώργου Γεροντίδη θα δούμε στην έκθεση που πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Αιθουσών Τέχνης, ο οποίος στο πλαίσιο της Art Athina 2022 καθιέρωσε τον θεσμό του βραβείου για έναν νέο καλλιτέχνη με έπαθλο μία ατομική έκθεση στο συγκεκριμένο μουσείο. Ο Γεροντίδης προτείνει μέσα από τις τρεις ξεχωριστές «ζωντανές» εγκαταστάσεις-ενότητες που συνθέτουν την έκθεση στον χώρο («Οι τρόποι που μαθαίνουμε για τα είδη των ζώων», «Τμήμα Τεχνητών Πεταλούδων», «Εργοστάσιο Θαλάσσιου Γυαλιού») νέους τρόπους να αποκωδικοποίησουμε, να ερμηνεύσουμε και να κατηγοριοποιήσουμε το φυσικό μας περιβάλλον και κατ’ επέκταση να δούμε εκ νέου τη μουσειακή καταγραφή και παρουσίαση του. Και αν αυτό αρχικά φαίνεται να αφορά μόνο τα μουσεία φυσικής ιστορίας, αυτό τελικά μεταλλάσσεται ως βεβαιότητα. Ταριχευμένα ζώα σε έναν νέο τρόπο έκθεσης υπό νέα ηχοτοπία, πολύχρωμες πεταλούδες που αποτυπώνονται πλέον σε πλαστικό υλικό, και μια κριτική θέση απέναντι στη χρήση και τη διαχείριση του ίδιου του γυαλιού, βάζουν στο στόχαστρο τον τρόπο που ζούμε, που καταναλώνουμε, που κινούμαστε και συμβιώνουμε με τα άλλα έμβια όντα, τον τρόπο που εν τέλει ζούμε στο όποιο πλαίσιο μας περιβάλλει. Μέσα από τους συνεχείς επαναπροσδιορισμούς εννοιών ο Γιώργος Γεροντίδης παρουσιάζει, όπως είχε εξαρχής στο νου του, ένα μουσείο α-φυσικής ιστορίας, με προεκτάσεις βέβαια και εκτός των συγκεκριμένων μουσείων, καθώς μας βάζει σε μια διαδικασία να αναρωτηθούμε και περαιτέρω για όλα τα μουσεία, για όλη την τέχνη, για όλη τη φύση και για όλη την αλήθεια.