
Μεταξύ των 30.000 έργων που εκτίθενται στο μουσείο του Λούβρου, οι περισσότεροι είστε εξοικειωμένοι με τα πιο διάσημα: τη Μόνα Λίζα, την Αφροδίτη της Μήλου, τη Νίκη της Σαμοθράκης. Πλέον οι περισσότεροι (ανα) γνωρίζουν τα οκτώ ανεκτίμητα αντικείμενα που κλάπηκαν από την χθεσινή "κινηματογραφική" ληστεία στην καρδιά του Παρισιού. Ωστόσο, μέσα στο μεγαλύτερο -και διασημότερο- μουσείο του κόσμου κρύβονται και πολλές άλλες θαυμαστές δημιουργίες που διαθέτουν τεράστια καλλιτεχνική, ιστορική και πολιτισμική αξία. Αλλά όχι μόνο.
Ο τάφος του Φιλίπ Πο, που έβλεπε το θάνατό του
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά γλυπτά του μουσείου περικλείει σκοτάδι, θρήνο, ματαιότητα, δόξα αλλά…και προνοητικότητα. Ο μεγάλος στρατιωτικός ηγέτης και διπλωμάτης της Βουργουνδίας Φιλίπ Πο παρήγγειλε τον τάφο του όσο ζούσε, επιζητώντας (μάλλον) τον απόλυτο έλεγχο ως προς την ταφή του. Για αυτό και επέλεξε ένα μνημείο γεμάτο δραματικότητα, όπου επτά μαυροντυμένες μορφές, σκυφτές κάτω από το βάρος της απώλειας, θυμίζουν τη ματαιότητα της ζωής και τη δόξα του ανθρώπου. Ακόμη μια αξιοσημείωτη λεπτομέρεια περιλαμβάνει το ότι η απεικόνιση του ίδιου έχει ανοιχτά μάτια σε στάση προσευχής, ή επίβλεψης από το υπερπέραν. Αναλόγως πως θέλεις να το δεις.
Πτέρυγα Richelieu – Ισόγειο – Αίθουσα 210

"Δαβίδ και Γολιάθ" σε 360
Βασίζεται στο Δαβίδ, το αριστούργημα της ιταλικής Αναγέννησης από τον Μιχαήλ Άγγελο που βρίσκεται σήμερα στη Galleria dell'Accademia στην Φλωρεντία Μόνο που ο καλλιτέχνης του, ο στενός συνεργάτης του Μιχαήλ Αγγέλου Daniele da Volterra, γνωστός ως "ο ζωγράφος των βρακιών" επειδή κάλυψε τις γυμνές μορφές της Καπέλα Σιξτίνα, δημιούργησε έναν πίνακα που απεικονίζει τον Δαβίδ και τον Γολιάθ και στις δύο του όψεις! Ένα μοναδικό πείραμα που συγκρίνει τη ζωγραφική με τη γλυπτική, ζητώντας από τον θεατή να παρατηρήσει τις διαφορές μεταξύ μπρος και πίσω πλευράς.
Αίθουσα 712, Πρώτος όροφος

Ο "Θάνατος του Αγίου Αθώου" που θυμίζει Game of Thrones
Η γυμνή, αποστεωμένη φιγούρα του Θανάτου, μοίραζε ανατριχίλες άλλοτε στο παλιό κοιμητήριο των Αθώων στο Παρίσι. Σήμερα το ειρωνικό χαμόγελο και το χέρι που κάποτε κρατούσε λόγχη βρίσκεται στο Λούβρο θυμίζοντας τον φρικιαστικό Night King από το Game of Thrones, ή για τους παλιότερους τον Skeletor από το He-Man and the Masters of the Universe. Πάντως, το επίγραμμα στο θυρεό γράφει "Προσευχηθείτε στον Θεό για τους πεθαμένους", υπενθυμίζοντας μας ότι μόνο ο Θάνατος είναι αθάνατος.
Πτέρυγα Richelieu – Ισόγειο – Αίθουσα 212

Το άγαλμα της βασίλισσας Ναπιράσου, τόσο βαρύ και ας μην του φαίνεται
Η περιπέτειά ξεκινά στο νοτιοδυτικό Ιράν, στο αρχαίο βασίλειο του Ελάμ. Ένας από τους ηγεμόνες του, ο Ουντάς-Ναπιρίσα, ίδρυσε την πόλη Ντουρ-Ουντάς, απομεινάρια της οποίας εκτίθενται στο Λούβρο. Εκεί βρίσκεται και το ακέφαλο άγαλμα της συζύγου του, της βασίλισσας Ναπιράσου. Η εξωτερική του επιφάνεια είναι από χαλκό και κασσίτερο, αλλά το εσωτερικό του είναι γεμάτο μπρούντζο! Το αποτέλεσμα; Ένα μεταλλικό αριστούργημα 1.750 κιλών, σύμβολο της χλιδής της ελαμίτικης δυναστείας.
Πτέρυγα Sully – Ισόγειο – Αίθουσα 304

Το λιοντάρι του Μονθόν με την κινούμενη ουρά
Στα έργα της ισλαμικής τέχνης θα δείτε ένα μικρό μπρούτζινο λιοντάρι από την Ισπανία. Διακοσμούσε κάποτε μια κρήνη με το νερό να βγαίνει από το στόμα του. Το εντυπωσιακό στο συγκεκριμένο έργο είναι η ουρά του λιονταριού που είναι κινούμενη. Σαν ένα μπρούτζινο ρομπότ- βρύση του 12ου αιώνα. Να σημειωθεί πως οι χαραγμένες αραβουργίες κρύβουν την επιγραφή "Πλήρης ευλογία / Απόλυτη ευτυχία", μια ευχή καλοτυχίας σε όποιον περνά από μπροστά του.

Πτέρυγα Denon – Ενδιάμεσο επίπεδο – Χώρος Β Ισλαμικής Τέχνης