
Ανατομία της αρχιτεκτονικής
Στις 28 Απριλίου, η καταξιωμένη Αφροαμερικανίδα γλύπτρια Simone Leigh παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα "Σταύρος Νιάρχος", μια μεγάλη έκθεση με έργα αφαιρετικής γλυπτικής, βίντεο και εγκαταστάσεις. Επίκεντρο του πρότζεκτ "Ανατομία της αρχιτεκτονικής" είναι το γυναικείο σώμα, το οποίο η καλλιτέχνιδα συνδέει με δοχεία οικιακής χρήσης ή αρχιτεκτονικά στοιχεία και αφηγείται παραγνωρισμένες ιστορίες φροντίδας, μόχθου ή και κατανάλωσης. Την έκθεση συμπληρώνει ένα πολύπλευρο, παράλληλο πρόγραμμα, που επικεντρώνεται στο ζήτημα της τέχνης στον δημόσιο χώρο.
Τα παπούτσια που λιώναν στον χορό

Παρότι αγαπημένη της ιστορία, η εικαστικός Ιωάννα Ράλλη ποτέ δεν συμφωνούσε με το τιμωρητικό τέλος των "Παπουτσιών που λιώναν στον χορό". Δημιουργεί, λοιπόν, μια εικαστική εγκατάσταση από χειροποίητα πλεκτά γυναικεία παπούτσια και ξαναγράφει το κλασικό παραμύθι των αδελφών Γκριμ. Με τη βοήθεια της μουσικής αλλά και τεσσάρων συγγραφέων, η Ράλλη εντάσσει στην ιστορία το ζήτημα της ελεύθερης καλλιτεχνικής έκφρασης και της ανεξάρτητης βούλησης.
Εγκαίνια: Γκαλερί Ζουμπουλάκη, 29/4, (6-9 μ.μ.)
Υπερίδρωση: Ιδρώνοντας μαζί

Το Atopos CVC και το Γραφείο Υδάτινων Κοινών συνεργάζονται με το Μουσείο Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού για μια έκθεση που εξετάζει την εφίδρωση ως βιολογική και συμβολική διαδικασία, η οποία συνδέει το ανθρώπινο σώμα με το φυσικό και τεχνολογικό περιβάλλον. Μέσα από τα έργα σύγχρονων καλλιτεχνών, ο ιδρώτας μετατρέπεται σε εικαστική γλώσσα που μιλά για την αλληλεξάρτηση και την ανάγκη επαναπροσδιορισμού της σχέσης μας με το περιβάλλον μας.
Εγκαίνια: Λουτρό των Αέρηδων, 3/5 (12-3 μ.μ.)
Homo Animalis: Το ανθρωποζωικό σύμπλεγμα

To σύμπλεγμα "ανθρώπου-ζώου" διερευνούν φοιτητές του ΣΤ’ Εργαστηρίου Ζωγραφικής της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, φέρνοντας τα έργα τους σε διάλογο με εκείνα του σπουδαίου γλύπτη Γιάννη Παππά, μέσα στο εργαστήριό του, στη γειτονιά του Ζωγράφου.
Εγκαίνια: Εργαστήριο Γιάννη Παππά, 30/4 (8 μ.μ.)
Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.
Περισσότερες πληροφορίες
Homo Animalis: Το ανθρωποζωικό σύμπλεγμα
Στο επίκεντρο της έκθεσης βρίσκονται τα έργα φοιτητών του ΣΤ’ Εργαστηρίου Ζωγραφικής της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, τα οποία συνομιλούν με τα έργα του κορυφαίου Έλληνα γλύπτη Γιάννη Παππά, από τη μόνιμη συλλογή του μουσείου. Ο Γιάννης Παππάς, μέσα από τα αμέτρητα σχέδια και τα επιβλητικά γλυπτά του, αναδεικνύει τη βαθιά και μυστηριώδη σχέση του ανθρώπου με το ζώο, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην εικόνα του Έφιππου, μια εμβληματική φιγούρα που συνδέει τις δυο αυτές υπάρξεις σε έναν κοινό κόσμο, τόσο φυσικό όσο και συμβολικό. Οι φοιτητές της ΑΣΚΤ αναλαμβάνουν να συνεχίσουν και να επεκτείνουν αυτή τη θεματική, προσφέροντας νέες ερμηνείες και εικαστικά έργα που πραγματεύονται το σύμπλεγμα «ανθρώπου-ζώου».
Simone Leigh: Ανατομία της Αρχιτεκτονικής
Τα τελευταία είκοσι χρόνια η Simone Leigh έχει δημιουργήσει ένα πολύπλευρο έργο που περιλαμβάνει γλυπτική, βίντεο και εγκαταστάσεις, με πυρήνα τη διαρκή διερεύνηση της μαύρης γυναικείας ταυτότητας και των προσλήψεών της. Στην Αγορά του ΚΠΙΣΝ τοποθετεί τρία γλυπτά από μπρούντζο, τα Vessel, Bisi και Herm, τα οποία εντυπωσιάζουν με την αφαιρετική μορφή τους, χαρακτηριστικά δείγματα του έργου της καλλιτέχνιδας, η οποία συχνά στο έργο της συνδέει το γυναικείο σώμα με δοχεία οικιακής χρήσης ή αρχιτεκτονικά στοιχεία, εστιάζοντας το ενδιαφέρον της σε παραγνωρισμένες ιστορίες φροντίδας, μόχθου ή και κατανάλωσης.
Υπερίδρωση: Ιδρώνοντας μαζί
Η έκθεση εξετάζει την εφίδρωση ως βιολογική και συμβολική διαδικασία που συνδέει το ανθρώπινο σώμα με το φυσικό και τεχνολογικό περιβάλλον. Μέσα από τα έργα σύγχρονων καλλιτεχνών, ο ιδρώτας μετατρέπεται σε εικαστική γλώσσα που μιλά για την αλληλεξάρτηση και την ανάγκη επαναπροσδιορισμού της σχέσης μας με το περιβάλλον μας. Η έκθεση δημιουργεί έναν ευαίσθητο διάλογο ανάμεσα στο μνημείο και τη σύγχρονη τέχνη, ενσωματώνοντας τη φιλοσοφία των oθωμανικών λουτρών σε μια σύγχρονη καλλιτεχνική αφήγηση.
Τα παπούτσια που λιώναν στον χορό
Παρότι αγαπημένη της ιστορία, η εικαστικός Ιωάννα Ράλλη ποτέ δεν συμφωνούσε με το τιμωρητικό τέλος των «Παπουτσιών που λιώναν στον χορό». Δημιουργεί, λοιπόν, μια εικαστική εγκατάσταση από χειροποίητα πλεκτά γυναικεία παπούτσια και ξαναγράφει το κλασικό παραμύθι των αδελφών Γκριμ. Με τη βοήθεια της μουσικής αλλά και τεσσάρων συγγραφέων, η Ράλλη εντάσσει στην ιστορία το ζήτημα της ελεύθερης καλλιτεχνικής έκφρασης και της ανεξάρτητης βούλησης. Στην έκθεση παρουσιάζεται μια σειρά από 12 ζευγάρια, τέμπερα σε χαρτί, ένα έργο αποτελούμενο από 72 μικρά ζωγραφικά, καθώς και μια γλυπτική εγκατάσταση.