
Σύγχυση
Σε μία περίοδο που η ανθρωπότητα βιώνει κοσμογονικές μεταβολές, τα έργα του Γιώργου Ξένου είναι πιο επίκαιρα από ποτέ. Ο καταξιωμένος καλλιτέχνης παρουσιάζει τις εγκαταστάσεις "Σύγχυση", "Δίοδος" και "Παύση" σε τρεις ενότητες, οι οποίες συγκροτούν μια πορεία μετάβασης προς τη σύγχυση και την αβεβαιότητα. Την έκθεση συμπληρώνουν έργα που πραγματεύονται το ίχνος, την εικόνα, τη γραφή, τον πολιτισμό, θέματα που ο καλλιτέχνης ερευνά εδώ και δεκαετίες.
Εγκαίνια: Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων, 23/4 (7 μ.μ.)
Tempo Peso

Πώς το παρελθόν ορίζει την ταυτότητα του μέλλοντος; Τέσσερις καλλιτέχνιδες (Ναταλία Αστραία, Εύη Ζαμπέλη, Ελεάννα Μπαλέση, Μάρθα Παναγιωτοπούλου) δημιουργούν ένα πρότζεκτ για τις μνήμες που κουβαλάμε μέσα μας και εξερευνούν την επίδραση που έχει το παρελθόν στη ζωή μας, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο μέσα από τις επιλογές μας φτάνουμε στο παρόν μας, καθιστώντας το παρελθόν στο να αντιμετωπίζεται ως μια συνθήκη και όχι ως χρόνος.
Εγκαίνια: Antisocial, 24/4 (8.30 μ.μ.)
Ιδέες και περιστατικά

Το αναδρομικό αφιέρωμα για τον Μπάμπη Ρετζεπόπουλο περιλαμβάνει έργα της περιόδου 1957-1994. Προβάλλει την πειραματική εικαστική του πορεία, από το ενδιαφέρον του για τη ζωγραφική, στις αρχές της καριέρας του, μέχρι την αφοσίωσή του στη χαρακτική, τη γραφιστική και τη διακόσμηση εμπορικών καταστημάτων της Αθήνας. Παράλληλα με τα έργα του Ρετζεπόπουλου, στην έκθεση παρουσιάζονται δεκατρία έργα του ιστορικού χαράκτη Α. Τάσσου, ο οποίος ήταν δάσκαλος του Ρετζεπόπουλου στη Σχολή Δοξιάδη.
Εγκαίνια: Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, 24/4 (7 μ.μ.)
Ζώα που χαϊδεύουν ανθρώπους

Η κεραμίστρια Ana Botezatu κατασκευάζει διάφορα χρηστικά αντικείμενα (βάζα, κύπελλα, πιάτα, κηροπήγια, πλακάκια) αλλά και υπερρεαλιστικά και αφηρημένα γλυπτά, αντλώντας έμπνευση από την περσική την ελληνική μυθολογία, τη ρουμάνικη παιδική λογοτεχνία, βιβλία συνταγών της Georgia O’ Keefe και του Bloomsbury Group, και κινούμενα σχέδια -όλα έργα που σχετίζονται με την οικειότητα και την ιδιωτική ζωή.
Εγκαίνια: Radio Athènes, 24/4 (7-9 μ.μ.)
Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.
Περισσότερες πληροφορίες
Ana Botezatu. Ζώα που χαϊδεύουν ανθρώπους
Τα χειροποίητα κεραμικά έργα της Ana Botezatu αποτελούνται από χρηστικά αντικείμενα -βάζα, κύπελλα, πιάτα, κηροπήγια, πλακάκια -αλλά και υπερρεαλιστικά και αφηρημένα γλυπτά. Αντλώντας από διάφορες πηγές όπως η περσική και η ελληνική μυθολογία, παιδικά βιβλία από τη γενέτειρά της Ρουμανία, βιβλία συνταγών της Georgia O’ Keefe και του Bloomsbury Group, και κινούμενα σχέδια, η Botezatu ενδιαφέρεται κυρίως για την οικειότητα και την ιδιωτική ζωή.
Tempo Peso
Πώς το παρελθόν ορίζει την ταυτότητα του μέλλοντος; Τέσσερις καλλιτέχνιδες δημιουργούν ένα πρότζεκτ για μνήμες που κουβαλάμε μέσα μας, τις απροσδόκητες λάμψεις που φέρνουν μαζί τους, αλλά και την ανάγκη μας να προχωρήσουμε μπροστά χωρίς να ξεχνάμε να κοιτάμε πίσω. Οι εικαστικοί εξερευνούν την επίδραση που έχει το παρελθόν στη ζωή μας, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο μέσα από τις επιλογές μας φτάνουμε στο παρόν μας, καθιστώντας το παρελθόν στο να αντιμετωπίζεται ως μια συνθήκη και όχι ως χρόνος.
Γιώργος Ξένος. Σύγχυση
Μέσα από την ιδιαίτερη αισθητική δύναμη των έργων του, ο Ξένος καταδεικνύει την αμείλικτη μοίρα της ανθρώπινης πνευματικής και ψυχικής κατάστασης. Η έκθεση διαρθρώνεται σε τρεις ενότητες, αποτελούμενη από τις εγκαταστάσεις "Σύγχυση", "Δίοδο" και "Παύση", που συγκροτούν μια πορεία μετάβασης προς τη σύγχυση. Η "Δίοδος" και οι "Διερχόμενοι" που εισάγουν τον θεατή στην έκθεση είναι η εικαστική μετωνυμία της έννοιας της μετακίνησης, που στις μέρες μας αποτελεί συνθήκη του αλυσιτελούς σχεδιασμού της κοινωνίας: μια διαρκής μετακίνηση πληθυσμών και πληροφορίας που εντείνει τη σύγχυση και την αβεβαιότητα. Είναι η δίοδος που ταυτόχρονα δημιουργεί και το δίλημμα για το πέρασμα, μια μετάβαση που συντελεί στην παγκόσμια σύγχυση, καθώς αποτελεί το πέρασμα από τη συμβολική σκέψη κι έκφραση στην ψηφιακή ανακατασκευή και την τεχνητή νοημοσύνη. Τις παραπάνω εγκαταστάσεις συμπληρώνουν έργα που πραγματεύονται το ίχνος, την εικόνα, τη γραφή, τον πολιτισμό, θέματα που ο καλλιτέχνης ερευνά δεκαετίες.
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος. Ιδέες και περιστατικά
Το αναδρομικό αφιέρωμα περιλαμβάνει έργα της περιόδου 1957-1994. Ήδη από τα πρώτα του ζωγραφικά έργα, ο Ρετζεπόπουλος εντυπωσιάζει με τον τρόπο που χειρίζεται το χρώμα και, κυρίως, με τη διάθεσή του να πειραματιστεί. Τα επόμενα χρόνια, θα αφοσιωθεί σχεδόν αποκλειστικά στη χαρακτική, τη γραφιστική και τη διακόσμηση εμπορικών καταστημάτων της Αθήνας. Η χαρακτική του Ρετζεπόπουλου αποκτά μια διαφορετική και σίγουρα πιο στενή σχέση με το φως όταν, στα τέλη της δεκαετίας του ’80, υιοθετεί μια αφαιρετική τεχνοτροπία – μια τολμηρή, πρωτότυπη προσέγγιση που διακρίνεται για την ποιητικότητά της. Στο πλαίσιο της αναδρομικής, παρουσιάζονται δεκατρία έργα του χαράκτη Α. Τάσσου, ο οποίος ήταν δάσκαλος του Ρετζεπόπουλου στη Σχολή Δοξιάδη.