"Κτίσματα": Αυθορμητισμός και υπαρξιακά ερωτήματα στα έργα της Βούλας Καραμπατζάκη

Η Γκαλερί Ζουμπουλάκη παρουσιάζει τα περίτεχνα κτίσματα της καλλιτέχνιδας.

Βούλα Καραμπατζάκη ©KatoufasBrothers

Η γκαλερί Ζουμπουλάκη παρουσιάζει την έκθεση της Βούλας Καραμπατζάκη με τίτλο "Κτίσματα", από τις 12 Σεπτεμβρίου. Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση στην γκαλερί. Θα παρουσιαστεί εγκατάστασή της που αποτελείται από γλυπτά, χάρτινα κτίσματα διαφόρων μεγεθών αλλά και επιτοίχια.

Η εγκατάσταση περιλαμβάνει έργα που μοιάζουν άχρονα και διάσπαρτα σε έναν μη-τόπο. Τα κτίριά της ξεκίνησαν με τρόπο "αυθόρμητο και ενστικτώδη". Στη συνέχεια όμως προσδιορίστηκε η σύνδεση της ανθρώπινης κατασκευής με μία από τις βασικότερες ανάγκες του ανθρώπου, την ανάγκη για προστασία.

Τα κτίσματά του τον προστατεύουν από τον ίδιο τον άνθρωπο, από τη φύση, αλλά προστατεύουν και τη φύση (τεχνητές λίμνες, ξερολιθιές), τα φυτά, τα ζώα και τους θεούς του.

Βούλα Καραμπατζάκη
©KatoufasBrothers

Ταυτόχρονα, μέσα από τα έργα της, η Καραμπατζάκη αναδεικνύει και τις ευρύτερες ανησυχίες της. Πώς εξελίσσονται οι παραδοσιακές και λαϊκές τέχνες, τι θέση κατέχει σήμερα η χειρωνακτική εργασία, τι αλλαγές υφίστανται λόγω της τεχνητής νοημοσύνης, ποια είναι η αλληλεπίδραση της αρχιτεκτονικής με το φυσικό περιβάλλον, οι μύθοι και οι θρησκείες, η αισθητική αξία της ύλης, η συλλογική μνήμη -κυρίως όμως- όπως γράφει και η ίδια, "πώς όλα αυτά λειτουργούν ασυνείδητα ως αφορμές για την ανακάλυψη του βαθύτερου εαυτού μας και της σχέσης μας με τον κόσμο".

Τα κτίσματα της καλλιτέχνιδος (ναοί, βωμοί, μοναστήρια, φάροι, στήλες κ.λπ.) βρίσκονται σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη κατάσταση που μοιάζει να οδηγεί άλλοτε προς τη φθορά άλλοτε προς την ανέγερσή τους. Η χρήση δύο ειδών χαρτονιού γίνεται το λεξιλόγιο με το οποίο η Καραμπατζάκη διατυπώνει τις παραπάνω ανησυχίες της. Η ύλη μετουσιώνεται σε κάτι το ιερό – μεταφυσικό.

Βούλα Καραμπατζάκη
©KatoufasBrothers

Γεννημένη στην Κρήτη η Βούλα Καραμπατζάκη είναι μια καλλιτέχνιδα η οποία διαμορφώνει το έργο της συνομιλώντας με τη σύγχρονη πραγματικότητα και την παράδοση. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (2018-2024), στο Β΄ Εργαστήριο Γλυπτικής με καθηγητή τον Νίκο Χαραλαμπίδη και αποφοίτησε από το Η’ Εργαστήριο Ζωγραφικής με καθηγητή τον Ζάφο Ξαγοράρη. Από το 1999 έως το 2005 σπούδασε συντήρηση έργων τέχνης, αργυροχρυσοχοΐα και υφαντική. Από το 2007 συμμετείχε σε πολλές ομαδικές δράσεις και εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έργα της ανήκουν σε μόνιμες συλλογές Μουσείων -Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα (ΠΛΙ), Μουσείο Κοσμήματος Ηλίας Λαλαούνη (ILJM), Μουσείο Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου (ΜΕΤΗ), Εικονικό Μουσείο του Πολιτιστικού Φορέα Branding Heritage- καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές όπως του Romeo Gigli κ.α. Από το 2006 είναι στέλεχος του project "Σύγχρονα Αμφιαράεια" (spin-off του Πανεπιστημίου Κρήτης) που μεταξύ άλλων προωθεί τη σύνθεση των εικαστικών τεχνών με τις επιστήμες.

Info: Γκαλερί Ζουμπουλάκη Ι 12/9 - 5/10 Ι Τρ., Πεμ., Παρ.: 11 π.μ. - 8 μ.μ. Ι Τετ., Σαβ.: 11 π.μ. - 3 μ.μ. Ι Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Γκαλερί Ζουμπουλάκη

Πλατεία Κολωνακίου 20
  • Εικαστικά

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Depression Era": Ένα βιβλίο αποτυπώνει την Ελλάδα στην εποχή της κρίσης

Ο τόμος θα παρουσιαστεί την ερχόμενη εβδομάδα στο Ρομάντσο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
13/12/2025

Bazaar Κεραμικών Reloaded!

Παράταση για το παζάρι κεραμικών στο Vlastaris Antiques με νέες αφίξεις σε μοναδικά κομμάτια από τον ελληνικό και ευρωπαϊκό χώρο του 19ου και 20ού αιώνα.

"L’Infini terrible": Η σαγηνευτική φρικαλεότητα στην τέχνη του Χρήστου Οικονόμου

Η πρώτη ατομική παρουσίαση του καλλιτέχνη στη Roma Gallery.

1945: Το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου γίνεται αφορμή για έκθεση στο Καπνεργοστάσιο

Η έκθεση παρουσιάζεται με αφορμή τη συμπλήρωση 80 ετών από το τέλος του πολέμου.

Τα απομεινάρια αποκτούν δεύτερη ζωή στην ατομική έκθεση της Ελένης Παπάζογλου

Στην έκθεση "Proposing Everything Twice" δίνεται χώρος και χρόνος σε όσα μένουν στη σκιά του στούντιο.

Πως συνδέεται ένα εργαστήριο σχεδιασμού ήχου με έννοιες των Gilles Deleuze και Félix Guattari;

Στο δεύτερο workshop της σειράς του "InnerLand Project" ο Δημήτρης Μενεξόπουλος εμπλέκει την φιλοσοφία στη δημιουργία ηλεκτρονικής μουσικής.