"Κτίσματα": Αυθορμητισμός και υπαρξιακά ερωτήματα στα έργα της Βούλας Καραμπατζάκη

Η Γκαλερί Ζουμπουλάκη παρουσιάζει τα περίτεχνα κτίσματα της καλλιτέχνιδας.

Βούλα Καραμπατζάκη ©KatoufasBrothers

Η γκαλερί Ζουμπουλάκη παρουσιάζει την έκθεση της Βούλας Καραμπατζάκη με τίτλο "Κτίσματα", από τις 12 Σεπτεμβρίου. Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση στην γκαλερί. Θα παρουσιαστεί εγκατάστασή της που αποτελείται από γλυπτά, χάρτινα κτίσματα διαφόρων μεγεθών αλλά και επιτοίχια.

Η εγκατάσταση περιλαμβάνει έργα που μοιάζουν άχρονα και διάσπαρτα σε έναν μη-τόπο. Τα κτίριά της ξεκίνησαν με τρόπο "αυθόρμητο και ενστικτώδη". Στη συνέχεια όμως προσδιορίστηκε η σύνδεση της ανθρώπινης κατασκευής με μία από τις βασικότερες ανάγκες του ανθρώπου, την ανάγκη για προστασία.

Τα κτίσματά του τον προστατεύουν από τον ίδιο τον άνθρωπο, από τη φύση, αλλά προστατεύουν και τη φύση (τεχνητές λίμνες, ξερολιθιές), τα φυτά, τα ζώα και τους θεούς του.

Βούλα Καραμπατζάκη
©KatoufasBrothers

Ταυτόχρονα, μέσα από τα έργα της, η Καραμπατζάκη αναδεικνύει και τις ευρύτερες ανησυχίες της. Πώς εξελίσσονται οι παραδοσιακές και λαϊκές τέχνες, τι θέση κατέχει σήμερα η χειρωνακτική εργασία, τι αλλαγές υφίστανται λόγω της τεχνητής νοημοσύνης, ποια είναι η αλληλεπίδραση της αρχιτεκτονικής με το φυσικό περιβάλλον, οι μύθοι και οι θρησκείες, η αισθητική αξία της ύλης, η συλλογική μνήμη -κυρίως όμως- όπως γράφει και η ίδια, "πώς όλα αυτά λειτουργούν ασυνείδητα ως αφορμές για την ανακάλυψη του βαθύτερου εαυτού μας και της σχέσης μας με τον κόσμο".

Τα κτίσματα της καλλιτέχνιδος (ναοί, βωμοί, μοναστήρια, φάροι, στήλες κ.λπ.) βρίσκονται σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη κατάσταση που μοιάζει να οδηγεί άλλοτε προς τη φθορά άλλοτε προς την ανέγερσή τους. Η χρήση δύο ειδών χαρτονιού γίνεται το λεξιλόγιο με το οποίο η Καραμπατζάκη διατυπώνει τις παραπάνω ανησυχίες της. Η ύλη μετουσιώνεται σε κάτι το ιερό – μεταφυσικό.

Βούλα Καραμπατζάκη
©KatoufasBrothers

Γεννημένη στην Κρήτη η Βούλα Καραμπατζάκη είναι μια καλλιτέχνιδα η οποία διαμορφώνει το έργο της συνομιλώντας με τη σύγχρονη πραγματικότητα και την παράδοση. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (2018-2024), στο Β΄ Εργαστήριο Γλυπτικής με καθηγητή τον Νίκο Χαραλαμπίδη και αποφοίτησε από το Η’ Εργαστήριο Ζωγραφικής με καθηγητή τον Ζάφο Ξαγοράρη. Από το 1999 έως το 2005 σπούδασε συντήρηση έργων τέχνης, αργυροχρυσοχοΐα και υφαντική. Από το 2007 συμμετείχε σε πολλές ομαδικές δράσεις και εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έργα της ανήκουν σε μόνιμες συλλογές Μουσείων -Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα (ΠΛΙ), Μουσείο Κοσμήματος Ηλίας Λαλαούνη (ILJM), Μουσείο Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου (ΜΕΤΗ), Εικονικό Μουσείο του Πολιτιστικού Φορέα Branding Heritage- καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές όπως του Romeo Gigli κ.α. Από το 2006 είναι στέλεχος του project "Σύγχρονα Αμφιαράεια" (spin-off του Πανεπιστημίου Κρήτης) που μεταξύ άλλων προωθεί τη σύνθεση των εικαστικών τεχνών με τις επιστήμες.

Info: Γκαλερί Ζουμπουλάκη Ι 12/9 - 5/10 Ι Τρ., Πεμ., Παρ.: 11 π.μ. - 8 μ.μ. Ι Τετ., Σαβ.: 11 π.μ. - 3 μ.μ. Ι Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Γκαλερί Ζουμπουλάκη

Πλατεία Κολωνακίου 20
  • Εικαστικά

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Μια ‘Αφροδίτη’ εμπνευσμένη από τον Lespugue στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Ο Αμερικανός καλλιτέχνηςJeff Koons εξερευνά τη μορφής της Αφροδίτης από την Παλαιολιθική περίοδο μέχρι σήμερα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/11/2025

"Αμέρωτος Νόστος": Ένα εικαστικό αφιέρωμα για τη μοναδικότητα της Κρήτης

Η έκθεση λειτουργεί παράλληλα ως ρετροσπεκτίβα στο έργο του καλλιτέχνη Σταύρου Παναγιωτάκη.

Το κοσμοϊστορικό έτος 1945 σε μια έκθεση στη Βουλή

Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία εγκαινιάζει τη νέα έκθεση "1945: το τέλος του πολέμου" στον εκθεσιακό χώρο του στο Πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο.

Η έκθεση "Athens Dies In Dreams At Sunrise" παρουσιάζεται σε ένα παλιό λατομείο στο λόφο του Φιλοπάππου

Ο ΝΕΟΝ αναθέτει στον Αλέξανδρο Τζάννη την υλοποίηση του Έργου στην Πόλη 2025.

Εγκαίνια της έκθεσης "All Eyes on Palestine" στην Αθήνα

Η έκθεση-ορόσημο της σύγχρονης παλαιστινιακής τέχνης που αξιοποιεί την τέχνη ως εργαλείο αντίστασης.

Μιλώντας ελεύθερα για το βιβλίο της Ειδικής Εισηγήτριας των Ηνωμένων Εθνών για τα κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη

Η εκδοτική ομάδα του βιβλίου της Φραντσέσκα Αλμπανέζε διοργανώνει στο Σ22 μια ελεύθερη συζήτηση, δίχως εισηγήσεις και ομιλίες.