Το Jacqueline παρουσιάζει από 21 Μαρτίου την έκθεση "If you stand close enough to the action, with a glass to the wall, you can hear the sound of teeth being gritted", με έργα των καλλιτεχνών Ranice Henderson Crosby, Brianna Leatherbury και Ruth Wolf-Rehfeldt, σε επιμέλεια της Isabelle Sully.
Όταν η Ranice Henderson Crosby έγραψε το ποιήμα ‘Σερβιτόρες’, ανέφερε ότι "γεννήθηκε από την αυξανόμενη αναγνώριση της βάσης στην οποία το σύστημα των σερβιτόρων στέκεται—συνάμα σεξουαλικό και οικονομικό". Λίγο αργότερα απ’ όταν το έγραψε, με εξαντλημένη ενέργεια, γύρισε την στολή της και παραιτήθηκε. Μετά από μια ή δύο δεκαετίες, όταν έπεσε το τοίχος του Βερολίνου, η Ruth Wolf-Rehfeldt σταμάτησε να παράγει τέχνη, πιστεύοντας πως η ανατρεπτική επιστολική τέχνη της, ήταν αναγκαία μόνο εντός του κρατικού μηχανισμού παρακολούθησης. Τώρα, τ@ Brianna Leatherbury συνθέτουν γλυπτά από υλικά περισυλεγμένα από τους γύρω δρόμους μετατρέποντας τα σε ηλιακές θερμάστρες για να ζεστάνουν το στούντιό τους, μετατρέποντας έναν μη-βιώσιμο χώρο σε χώρο παραγωγής.
Με δόντια που τρίζουν και εντός φεμινιστικών ιστοριών που απαιτούν αυτοσυντήρηση, οι τρεις τους ανατρέπουν ενέργεια, συγκέντρωση και πόρους, χρησιμοποιώντας την δουλειά τους με δικούς τους όρους, βρίσκοντας τρόπους διαφυγής από οικονομικά συστήματα που τοις καταπατούν. Ενώ φαίνονται συμμορφούμενες, οι ανατροπές τους δρουν αποτελεσματικά και ήσυχα σαν φαντάσματα.
Μεγαλωμένη από μια εργαζόμενη μητέρα στη Βαλτιμόρη, η Ranice Henderson Crosby (1952–) ξεκίνησε να γράφει ποίηση στα πλαίσια σχολικών τάξεων δημιουργικής γραφής. Μετά το δεύτερο έτος φοίτησης, αφήνει το κολέγιο για να δουλέψει ως σερβιτόρα ή "σε κάποιου είδους κουζίνα.” Εκτός από την συμμετοχή της στο Εργαζόμενες Γυναίκες: Ένα Ανθολόγιο Ιστοριών και Ποιημάτων [Women Working: An Anthology of Stories and Poems] (σε έκδοση του The Feminist Press, City University of New York, 1993)—στο οποίο εντάσετε το ποίημα ‘Σερβιτόρες’ και αναφέρεται η μικρή ποιητική έκδοση της, Uncomplicated—δεν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για την δουλειά της ως ποιήτρια.
Τ@ Brianna Leatherbury (1995) είναι εικαστικός. Η πρόσφατη δουλειά τους προέρχεται από προσωπική και συστημική έρευνα, δημιουργώντας ασαφείς δομές που διερευνούν τοις υλικές συνέποιες των οικονομικών συναλλαγών στις διαπροσωπικές σχέσεις. Χρησιμοποιούν οικεία και βιομηχανικά υλικά στην πρακτική τους, εισχωρόντας σε υποδομές και επηρεάζοντας τους τρόπους που συνδέονται με τους παραλήπτες τους.
Η Isabelle Sully (1991) είναι εικαστικός, συγραφέας και επιμελήτρια. Προσεγγίζοντας την δουλειά της μέσω φεμινιστικών ιστοριών, εστιάζει στους μηχανισμούς και την υλικότητα της γραφειοκρατείας μέσω της συγραφής κειμένων, γλυπτικής, περφόρμανς, επιμέλειας εκθέσεων και εκδόσεων. Κατάγεται από την Μελβούρνη/Νααρμ και ζει στο Ροτερνταμ όπου είναι ιδρύτρια των εκδόσεων Unbidden Tongues, συνεπιμελήτρια του Playbill και καλλιτεχνική διευθύντρια του A Tale of A Tub, Ρότερνταμ.
Η Ruth Wolf-Rehfeldt (1932–2024) ήταν μια Γερμανίδα εικαστικός συσχετιζόμενη με την οπτική ποίηση και την επιστολική τέχνη. Είναι γνωστή για την γεωμετρική και ποιητική δουλεία της μέσω της γραφομηχανής μεταξύ 1970 και 1990 ενώ ήταν γραφειοκράτης της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Γερμανίας. Εκείνη την περίοδο, για την Wolf-Rehfeldt, η επιστολική τέχνη υπήρξε τρόπος συσχέτισης με ένα σύστημα ανταλλαγής με τον έξω κόσμο παρότι ήταν περιορισμένη στη ΛΔΓ. Μετά την επανένωση και την απόσυρση της από τον ρόλο της, η Wolf-Rehfeldt σταμάτησε να παράγει τέχνη, πιστεύοντας ότι απλά δεν υπήρχε λόγος να συνεχίσει πια.
Εγκαίνια: 21/3 (7 μ.μ.)
Info: Jacqueline | 21/3-28/4 | Η έκθεση είναι διαθέσιμη κατόπιν ραντεβού στο jacqueline.zervou23@gmail.com | Είσοδος ελεύθερη
Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.
Περισσότερες πληροφορίες
If you stand close enough to the action, with a glass to the wall, you can hear the sound of teeth being gritted
Το Jacqueline παρουσιάζει έργα των Ranice Henderson Crosby, Brianna Leatherbury και Ruth Wolf-Rehfeldt. Όταν η Ranice Henderson Crosby έγραψε το ποιήμα ‘Σερβιτόρες’, ανέφερε ότι «γεννήθηκε από την αυξανόμενη αναγνώριση της βάσης στην οποία το σύστημα των σερβιτόρων στέκεται—συνάμα σεξουαλικό και οικονομικό». Λίγο αργότερα απ’ όταν το έγραψε, με εξαντλημένη ενέργεια, γύρισε την στολή της και παραιτήθηκε. Μετά από μια ή δύο δεκαετίες, όταν έπεσε το τοίχος του Βερολίνου, η Ruth Wolf-Rehfeldt σταμάτησε να παράγει τέχνη, πιστεύοντας πως η ανατρεπτική επιστολική τέχνη της, ήταν αναγκαία μόνο εντός του κρατικού μηχανισμού παρακολούθησης. Τώρα, τ@ Brianna Leatherbury συνθέτουν γλυπτά από υλικά περισυλεγμένα από τους γύρω δρόμους μετατρέποντας τα σε ηλιακές θερμάστρες για να ζεστάνουν το στούντιό τους, μετατρέποντας έναν μη-βιώσιμο χώρο σε χώρο παραγωγής. Με δόντια που τρίζουν και εντός φεμινιστικών ιστοριών που απαιτούν αυτοσυντήρηση, οι τρεις τους ανατρέπουν ενέργεια, συγκέντρωση και πόρους, χρησιμοποιώντας την δουλειά τους με δικούς τους όρους, βρίσκοντας τρόπους διαφυγής από οικονομικά συστήματα που τοις καταπατούν.