Μια ομάδα εικαστικών αναζητά τρόπους διαφυγής από τα περιοριστικά σύγχρονα οικονομικά συστήματα

Μία νέα έκθεση στο Jacqueline με έργα των Ranice Henderson Crosby, Brianna Leatherbury και Ruth Wolf-Rehfeldt.

If you stand close enough to the action Jacqueline

Το Jacqueline παρουσιάζει από 21 Μαρτίου την έκθεση "If you stand close enough to the action, with a glass to the wall, you can hear the sound of teeth being gritted", με έργα των καλλιτεχνών Ranice Henderson Crosby, Brianna Leatherbury και Ruth Wolf-Rehfeldt, σε επιμέλεια της Isabelle Sully.

Όταν η Ranice Henderson Crosby έγραψε το ποιήμα ‘Σερβιτόρες’, ανέφερε ότι "γεννήθηκε από την αυξανόμενη αναγνώριση της βάσης στην οποία το σύστημα των σερβιτόρων στέκεται—συνάμα σεξουαλικό και οικονομικό". Λίγο αργότερα απ’ όταν το έγραψε, με εξαντλημένη ενέργεια, γύρισε την στολή της και παραιτήθηκε. Μετά από μια ή δύο δεκαετίες, όταν έπεσε το τοίχος του Βερολίνου, η Ruth Wolf-Rehfeldt σταμάτησε να παράγει τέχνη, πιστεύοντας πως η ανατρεπτική επιστολική τέχνη της, ήταν αναγκαία μόνο εντός του κρατικού μηχανισμού παρακολούθησης. Τώρα, τ@ Brianna Leatherbury συνθέτουν γλυπτά από υλικά περισυλεγμένα από τους γύρω δρόμους μετατρέποντας τα σε ηλιακές θερμάστρες για να ζεστάνουν το στούντιό τους, μετατρέποντας έναν μη-βιώσιμο χώρο σε χώρο παραγωγής.

Με δόντια που τρίζουν και εντός φεμινιστικών ιστοριών που απαιτούν αυτοσυντήρηση, οι τρεις τους ανατρέπουν ενέργεια, συγκέντρωση και πόρους, χρησιμοποιώντας την δουλειά τους με δικούς τους όρους, βρίσκοντας τρόπους διαφυγής από οικονομικά συστήματα που τοις καταπατούν. Ενώ φαίνονται συμμορφούμενες, οι ανατροπές τους δρουν αποτελεσματικά και ήσυχα σαν φαντάσματα.

Μεγαλωμένη από μια εργαζόμενη μητέρα στη Βαλτιμόρη, η Ranice Henderson Crosby (1952–) ξεκίνησε να γράφει ποίηση στα πλαίσια σχολικών τάξεων δημιουργικής γραφής. Μετά το δεύτερο έτος φοίτησης, αφήνει το κολέγιο για να δουλέψει ως σερβιτόρα ή "σε κάποιου είδους κουζίνα.” Εκτός από την συμμετοχή της στο Εργαζόμενες Γυναίκες: Ένα Ανθολόγιο Ιστοριών και Ποιημάτων [Women Working: An Anthology of Stories and Poems] (σε έκδοση του The Feminist Press, City University of New York, 1993)—στο οποίο εντάσετε το ποίημα ‘Σερβιτόρες’ και αναφέρεται η μικρή ποιητική έκδοση της, Uncomplicated—δεν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για την δουλειά της ως ποιήτρια.

Τ@ Brianna Leatherbury (1995) είναι εικαστικός. Η πρόσφατη δουλειά τους προέρχεται από προσωπική και συστημική έρευνα, δημιουργώντας ασαφείς δομές που διερευνούν τοις υλικές συνέποιες των οικονομικών συναλλαγών στις διαπροσωπικές σχέσεις. Χρησιμοποιούν οικεία και βιομηχανικά υλικά στην πρακτική τους, εισχωρόντας σε υποδομές και επηρεάζοντας τους τρόπους που συνδέονται με τους παραλήπτες τους.

Η Isabelle Sully (1991) είναι εικαστικός, συγραφέας και επιμελήτρια. Προσεγγίζοντας την δουλειά της μέσω φεμινιστικών ιστοριών, εστιάζει στους μηχανισμούς και την υλικότητα της  γραφειοκρατείας μέσω της συγραφής κειμένων, γλυπτικής, περφόρμανς, επιμέλειας εκθέσεων και εκδόσεων. Κατάγεται από την Μελβούρνη/Νααρμ και ζει στο Ροτερνταμ όπου είναι ιδρύτρια των εκδόσεων Unbidden Tongues, συνεπιμελήτρια του Playbill και καλλιτεχνική διευθύντρια του A Tale of A Tub, Ρότερνταμ.

Η Ruth Wolf-Rehfeldt (1932–2024) ήταν μια Γερμανίδα εικαστικός συσχετιζόμενη με την οπτική ποίηση και την επιστολική τέχνη. Είναι γνωστή για την γεωμετρική και ποιητική δουλεία της μέσω της γραφομηχανής μεταξύ 1970 και 1990 ενώ ήταν γραφειοκράτης της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Γερμανίας. Εκείνη την περίοδο, για την Wolf-Rehfeldt, η επιστολική τέχνη υπήρξε τρόπος συσχέτισης με ένα σύστημα ανταλλαγής με τον έξω κόσμο παρότι ήταν περιορισμένη στη ΛΔΓ. Μετά την επανένωση και την απόσυρση της από τον ρόλο της, η Wolf-Rehfeldt σταμάτησε να παράγει τέχνη, πιστεύοντας ότι απλά δεν υπήρχε λόγος να συνεχίσει πια.

Εγκαίνια: 21/3 (7 μ.μ.)

Info: Jacqueline | 21/3-28/4 | Η έκθεση είναι διαθέσιμη κατόπιν ραντεβού στο jacqueline.zervou23@gmail.com | Είσοδος ελεύθερη

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

If you stand close enough to the action, with a glass to the wall, you can hear the sound of teeth being gritted

  • Μεικτά Μέσα

Το Jacqueline παρουσιάζει έργα των Ranice Henderson Crosby, Brianna Leatherbury και Ruth Wolf-Rehfeldt. Όταν η Ranice Henderson Crosby έγραψε το ποιήμα ‘Σερβιτόρες’, ανέφερε ότι «γεννήθηκε από την αυξανόμενη αναγνώριση της βάσης στην οποία το σύστημα των σερβιτόρων στέκεται—συνάμα σεξουαλικό και οικονομικό». Λίγο αργότερα απ’ όταν το έγραψε, με εξαντλημένη ενέργεια, γύρισε την στολή της και παραιτήθηκε. Μετά από μια ή δύο δεκαετίες, όταν έπεσε το τοίχος του Βερολίνου, η Ruth Wolf-Rehfeldt σταμάτησε να παράγει τέχνη, πιστεύοντας πως η ανατρεπτική επιστολική τέχνη της, ήταν αναγκαία μόνο εντός του κρατικού μηχανισμού παρακολούθησης. Τώρα, τ@ Brianna Leatherbury συνθέτουν γλυπτά από υλικά περισυλεγμένα από τους γύρω δρόμους μετατρέποντας τα σε ηλιακές θερμάστρες για να ζεστάνουν το στούντιό τους, μετατρέποντας έναν μη-βιώσιμο χώρο σε χώρο παραγωγής. Με δόντια που τρίζουν και εντός φεμινιστικών ιστοριών που απαιτούν αυτοσυντήρηση, οι τρεις τους ανατρέπουν ενέργεια, συγκέντρωση και πόρους, χρησιμοποιώντας την δουλειά τους με δικούς τους όρους, βρίσκοντας τρόπους διαφυγής από οικονομικά συστήματα που τοις καταπατούν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Μουσείο Αλέκος Φασιανός: Διεθνής Ημέρα Μουσείων στη γειτονιά του Αγίου Παύλου

Όλα όσα έρχονται τις επόμενες εβδομάδες στο Μουσείο Αλέκος Φασιανός.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
13/05/2024

Το Comicdom CON Athens 2024 λέει "όχι" στην τεχνητή νοημοσύνη

Οι διοργανωτές της μεγαλύτερης αθηναϊκής γιορτής κόμικς μιλούν για τη φετινή διοργάνωση, το πολυσυλλεκτικό αφιέρωμα στην ιαπωνική ένατη τέχνη αλλά και την απόφασή τους να απαγορεύσουν την πώληση έργων που έχουν προκύψει από το πάτημα ενός κουμπιού.

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην έκθεση "Pablo Picasso" στους Δελφούς

Στα έργα της έκθεσης αποτυπώνεται η επιρροή της ελληνικής μυθολογίας αλλά και του πολιτικού λόγου του κορυφαίου ζωγράφου του 20ού αιώνα.

"Simurgh Self-Help": Μια εναλλακτική αφήγηση για τα διλήμματα περί εθνικής ταυτότητας και εθνικισμού

Η έκθεση σηματοδοτεί την πρώτη παρουσίαση του νέου κύκλου έργων της καλλιτεχνικής κολεκτίβας Slavs and Tatars -τον πρώτο μετά το Pickle Politics.

Δύο ακόμα αφιερώματα σε γυναίκες έρχονται στο ΕΜΣΤ

Το τρίτο μέρος του προγράμματος "Κι αν οι γυναίκες κυβερνούσαν τον κόσμο;" παρουσιάζεται με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων.

Εγκαίνια: Οι εκθέσεις της εβδομάδας (13-19/5)

Η έννοια της νεανικότητας σήμερα, "η τέχνη του να μην κάνεις τίποτα" και όλα τα εικαστικά πρότζεκτ που αξίζει να δείτε αυτή την εβδομάδα.

Η Αθήνα των συγγραφέων | Χρήστος Αρμάντο Γκέζος: "Θέλω να είμαι μέρος της πόλης, της ανάσας της"

Είναι από τους σημαντικότερους συγγραφείς της γενιάς του, με έργο που διακρίνεται για τη βαθιά κοινωνική ματιά και τον συνδυασμό διαφορετικών γλωσσών αφήγησης. Συναντήσαμε τον Χρήστο Αρμάντο Γκέζο λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της επερχόμενης κυκλοφορίας του βιβλίου του "Χάθηκε βελόνι" (εκδ. Μεταίχμιο) στα γαλλικά από τον οίκο Editions MF και μας μίλησε για τη δική του Αθήνα.