"Ground Bass": Μια έκθεση με έμφαση στις δυνατότητες του μοτίβου

Η εικαστικός Τούλα Πλουμή παρουσιάζει το πρότζεκτ της στον χώρο του ARCH μέχρι τις αρχές του νέου έτους.

Ground Bass Τούλα Πλουμή © Πάρις Ταβιτιάν

Το ARCH παρουσιάζει έως 31/1/24  την έκθεση "Ground Bass" της εικαστικού Τούλας Πλουμή.

Η έκθεση παρουσιάζει μια σειρά έργων από μπαμπού. Μακριά και εύκαμπτα καλάμια ενώνονται μεταξύ τους για να δημιουργήσουν μεγαλύτερες επιφάνειες που φιλοξενούν άλλα υλικά, όπως ζωγραφισμένα μεταλλικά κομμάτια, χαρτιά (cut-outs), ύφασμα, νήμα και φως. Τα έργα στο σύνολό τους αποτελούνται από κλειστές ή ανοιχτές επιφάνειες, που μιμούνται τη μορφολογία αρχιτεκτονικών στοιχείων όπως η στέγη, ο θόλος, η αψίδα, η στήλη κ.λπ. Στο πρότζεκτ βλέπουμε επίσης επιδαπέδια έργα με φως που παραπέμπουν στo σχήμα μιας κολώνας, ενώ επιμέρους στοιχεία των έργων παρουσιάζουν επιρροές από τις γραμμές και τις φόρμες που συναντώνται στο design.

Ground Bass Τούλα Πλουμή
© Πάρις Ταβιτιάν

Εσοχές, προεξοχές, κυρτές επιφάνειες ή επίπεδες, σύνθετες  και απλοποιημένες  αναφέρονται επίσης σε εικόνες κινήσεων και χειρονομιών. Τα αντικείμενα, ως προεκτάσεις του εαυτού, παραπέμπουν σε καταστάσεις που συνδέονται έμμεσα με το ανθρώπινο σώμα, όπως τα ρούχα και το μακιγιάζ.

Ground Bass Τούλα Πλουμή
© Πάρις Ταβιτιάν

Ground Bass Τούλα Πλουμή
© Πάρις Ταβιτιάν

Σε μια δεύτερη ανάγνωση, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στα μοτίβα, το σχέδιο και τη χρωματική παλέτα. Ρομβοειδή μοτίβα που υπάρχουν στα υφάσματα ρούχων μετατρέπονται σε ζωγραφικό θέμα πάνω σε ένα λυγισμένο κομμάτι από λεπτό μέταλλο. Η χρωματική παλέτα ενός βαμμένου ματιού αποτυπώνεται πάνω σε μια γλυπτική επιφάνεια. Υφαντά ντύνουν σκελετούς από ξύλο μπαμπού. Τα μοτίβα διατρέχουν όλη την έκθεση.

Ground Bass Τούλα Πλουμή
© Πάρις Ταβιτιάν

Δομές και σχήματα επαναλαμβάνονται επίμονα ή επαναδιατυπώνονται ξανά και ξανά. Η επανάληψη βοηθά στη βελτίωση, στην έμφαση ή τελικά στην κατανόηση. Ή στην μη κατανόηση. Δεν είναι απαραίτητο να βγάζει νόημα. Η ενέργεια της επανάληψης γίνεται οπτικός κώδικας που μεταφέρει νόημα και μη νόημα.

Διαβάστε Επίσης

H έκθεση δανείζεται τον τίτλο της από τον όρο Ground Bass, που προέρχεται από τη μουσική και το χορό, και αφορά τη συνεχή επανάληψη ενός σχήματος / θέματος ή μιας κίνησης που συνυπάρχει ταυτόχρονα με την ανάπτυξη άλλων θεμάτων και κινήσεων, πιο πολύπλοκων και ελεύθερων.

Info: ARCH | 3/11/23-31/1/24 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Σαβ.: 11 π.μ. – 6 μ.μ. και κατόπιν ραντεβού | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Τούλα Πλουμή. Ground Bass

  • Μεικτά Μέσα

Το «Ground Bass» παρουσιάζει μια σειρά έργων από μπαμπού. Μακριά και εύκαμπτα καλάμια ενώνονται μεταξύ τους για να δημιουργήσουν μεγαλύτερες επιφάνειες που φιλοξενούν άλλα υλικά, όπως ζωγραφισμένα μεταλλικά κομμάτια, χαρτιά (cut-outs), ύφασμα, νήμα και φως. Τα έργα στο σύνολό τους αποτελούνται από κλειστές ή ανοιχτές επιφάνειες, που μιμούνται τη μορφολογία αρχιτεκτονικών στοιχείων όπως η στέγη, ο θόλος, η αψίδα, η στήλη κ.λπ. Επιδαπέδια = έργα με φως παραπέμπουν στo σχήμα μιας κολόνας, ενώ επιμέρους στοιχεία των έργων παρουσιάζουν επιρροές από τις γραμμές και τις φόρμες που συναντώνται στο design. Εσοχές, προεξοχές, κυρτές επιφάνειες ή επίπεδες, σύνθετες και απλοποιημένες αναφέρονται επίσης σε εικόνες κινήσεων και χειρονομιών. Τα αντικείμενα, ως προεκτάσεις του εαυτού, παραπέμπουν σε καταστάσεις που συνδέονται έμμεσα με το ανθρώπινο σώμα, όπως τα ρούχα και το μακιγιάζ. Σε μια δεύτερη ανάγνωση, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στα μοτίβα, το σχέδιο και τη χρωματική παλέτα. Ρομβοειδή μοτίβα που υπάρχουν στα υφάσματα ρούχων μετατρέπονται σε ζωγραφικό θέμα πάνω σε ενα λυγισμένο κομμάτι από λεπτό μέταλλο. Η χρωματική παλέτα ενός βαμμένου ματιού αποτυπώνεται πάνω σε μια γλυπτική επιφάνεια. Υφαντά ντύνουν σκελετούς από ξύλο μπαμπού. Τα μοτίβα διατρέχουν όλη την έκθεση. Δομές και σχήματα επαναλαμβάνονται επίμονα η επαναδιατυπώνονται ξανά και ξανά. Η επανάληψη βοηθά στη βελτίωση, στην έμφαση ή τελικά στην κατανόηση. Ή στην μη κατανόηση. Δεν είναι απαραίτητο να βγάζει νόημα. Η ενέργεια της επανάληψης γίνεται οπτικός κώδικας που μεταφέρει νόημα και μη νόημα. H έκθεση δανείζεται τον τίτλο της από τον όρο Ground Bass που προέρχεται από τη μουσική και το χορό και αφορά την συνεχή επανάληψη ενός σχήματος / θέματος ή μιας κίνησης που συνυπάρχει ταυτόχρονα με την ανάπτυξη άλλων θεμάτων και κινήσεων, πιο πολύπλοκων και ελεύθερων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Φοιτητές της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών ξανά στο Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη

Το δεύτερο μέρος μιας επιτυχημένης συνεργασίας που ξεκίνησε τον Οκτώβριο, επιστρέφει και αυτό το μήνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
13/06/2025

Είμαστε τελικά "Ξένοι στην Φλεγόμενη Γη";

Μια έκθεση εμπνευσμένη από το ομώνυμο βιβλίο του Ζήση Κοτιώνη μας θυμίζει την περιβαλλοντική κρίση.

Ο συγγραφέας Πάκο Ιγνάσιο Τάιμπο ΙΙ ξανά στην Ελλάδα μετά από 17 χρόνια

Ο θεωρημένος από πολλούς ως θεμελιωτής του νέου λατινοαμερικανικού αστυνομικού μυθιστορήματος έρχεται σε τρεις εκδηλώσεις του φεστιβάλ ΛΕΑ.

Μπορεί το πένθος να μετατραπεί σε "απολαυστική μαχητικότητα";

Η Artworks ενεργοποιεί τη συνεργασία της με το ΙΣΕΤ και φιλοξενεί την εκδήλωση "ΑΝΤΙ-παθητικές επιτελέσεις: ΠΑΤ Πέθνος Live".

Η μάστερ των ανατροπών Κλερ Μάκιντος έρχεται στην Ελλάδα

Ένα από τα μεγάλα όνοματα της σύγχρονης αστυνομικής λογοτεχνίας καταφθάνει στην Ελλάδα με αφορμή το τελευταίο της βιβλίο "Το παιχνίδι των ψεμάτων".

"In a Bright Green Field" στο Μουσείο Μπενάκη: Καλλιτέχνες φαντάζονται πιθανές εκδοχές του μέλλοντος

Το μουσείο παρουσιάζει ένα νέο συνεργατικό πρότζεκτ με το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ και το New Museum.

Ο Πάνος Προφήτης 'συνομιλεί' με τον Αλέκο Φασιανό μέσω μιας πρωτότυπης έκθεσης

To Contemporary Intervention Program εγκαινιάζεται στο κοινό με την έκθεση "Το Φτερούγισμα της Γραμμής".