"Στερέωμα": Ο κοινός παρονομαστής της έκθεσης είναι το ζήτημα της σχέσης κίνησης - έμψυχης μορφής

Η Χριστιάνα Σούλου διαμορφώνει μία διάταξη αποτελούμενη από περίπου 25 ζωγραφικά έργα, βασισμένα σε μελέτη σχεδίων της προηγούμενης δουλειάς της Water και σε επιλογή παλαιότερων σχεδίων της σειράς "Φανταστικά Όντα - μετά τον Borges".

Στερέωμα

Η γκαλερί Bernier/Eliades παρουσιάζει την τρίτη ατομική έκθεση της Χριστιάνας Σούλου "Στερέωμα", στις 12 Ιανουαρίου και ώρα 6-9 μ.μ.. Η καλλιτέχνης θα παρευρεθεί στα εγκαίνια.

Στην έκθεση η καλλιτέχνης διαμορφώνει μία διάταξη αποτελούμενη από περίπου 25 ζωγραφικά έργα, βασισμένα σε μελέτη σχεδίων της προηγούμενης δουλειάς της Water και σε επιλογή παλαιότερων σχεδίων της σειράς "Φανταστικά Όντα - μετά τον Borges". Ο κοινός παρονομαστής και το σημείο που ενώνει τα έργα αυτής της παρουσίασης είναι το ζήτημα της σχέσης κίνησης - έμψυχης μορφής, όπως αυτή αποτυπώνεται με μολύβι σε χαρτί. Ο τίτλος της έκθεσης, "Στερέωμα", προκύπτει από την απόσταση που παίρνει η καλλιτέχνης από κάθε αναπαραστατική αφήγηση για να φτάσει σε μία αλήθεια που δεν διαδραματίζεται μέσα στον χρόνο, αλλά σε μία στιγμή που ξεφεύγει από κάθε διάρκεια.

"Στερέωμα, όπως ο έναστρος ουρανός. Τα αστέρια που φωτίζουν μέσα στη νύχτα, ακίνητα σαν καρφιτσωμένα - στιγμές που ξεφεύγουν από κάθε διάρκεια - κι όμως σε διαρκή κίνηση."

Στα έργα της ο μύθος και η ακραία υποκειμενικότητα συναντιούνται σε εικόνες που λειτουργούν ως μέρος του μαγικού, ως τελετουργικές επωδοί. Μέρος αυτής της τελετουργίας αποτελούν οι τίτλοι των έργων οι οποίοι συνιστούν ένα παράλληλο κειμενικό έργο. Τα έργα της Σούλου είναι μεταφορικά σε μία διαδικασία διαδοχικών μεταμφιέσεων, συμπεριλαμβανομένου και του φύλου. Μία ανθρώπινη μορφή μπορεί κάλλιστα να μην είναι ούτε αγόρι ούτε κορίτσι. Είναι ο "έφηβος-κόρη". Πέρα από έναν ερωτισμό απαλλαγμένο από τα όρια του σώματος, τα έργα της αφορούν "το όνειρο ενός έρωτα απαλλαγμένου από τα όρια του φύλου που διαπερνά τα σώματα ανδρών και γυναικών, αγοριών και κοριτσιών, όπως το φως από το γυαλί". Η δουλειά της δείχνει ακόμα τις αποκλίσεις μεταξύ του ωραίου και του άσχημου. Για τη Σούλου η ασχήμια αποτελεί αισθητική αλήθεια και η πραγματική ομορφιά σχετίζεται με το τερατώδες, όπως η κόλαση είναι ένας κοίλος ουρανός. Ωστόσο, τα πραγματικά θέματα των έργων της, αυτά με τα οποία θέλει να μας συνδέσει διαμέσου των ανθρώπων, των ζώων και των λοιπών στοιχείων που απεικονίζονται είναι η ανησυχία, η βία, το κακό, ο έρωτας, η σαγήνη, ο θάνατος: οι μεγάλες εικόνες που διασχίζουν τους ανθρώπους, τα ζώα, τη φύση.

Για την καλλιτέχνη, αυτό που ζωντανεύει τις μορφές είναι οι κινητήριες δυνάμεις. Οι δυνάμεις αυτές, ζωώδεις, περιστροφικές, εμπεριέχουν την αλήθεια των μορφών. Αυτές καθιστούν τις μορφές έμψυχες, τις κινούν και είναι κοινές για όλες τις μορφές είτε αυτές είναι ανθρώπινες είτε προέρχονται από τον ζωικό και φυτικό κόσμο. Η δουλειά της Σούλου αποτελεί μετατροπή αυτών των δυνάμεων σε γραμμές και μορφές. Καταγράφει μία ανατομία της κίνησης και όπως η ίδια λέει, το έργο της μπορεί να θεωρηθεί σαν "μία μελέτη της καμπύλης". Η έμπνευση της προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από τη φύση, για την οποία πιστεύει ότι ο αληθινός χαρακτήρας και το πραγματικό της νόημα είναι το υπερφυσικό. Η ακρίβεια της γραμμής της Σούλου είναι θεμελιώδης. Η γραμμή της, λεπτοφυής, ερεβώδης και την ίδια στιγμή σταθερή και αποφασιστική, στοχεύει στην καθαρότητα που για την καλλιτέχνη σημαίνει το φως. Τα έργα της είναι περιστροφικά, μπορεί να τα δει κανείς από οποιαδήποτε πλευρά και κυρίως να τα συλλάβει και να τα φανταστεί τρισδιάστατα, σαν αντικείμενα - μορφές που κινούνται σε ένα κινούμενο χώρο.

Εγκαίνια: 15/12 (6-9 μ.μ.)

Info: γκαλερί Bernier/Eliades | 15/12-1/2 | Ωράριο λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 10.30 π.μ.-6.30 μ.μ., Σαβ.: 12-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη 

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Μουσείο Μπενάκη: Πώς ο Δημήτρης Πικιώνης σημάδεψε την ελληνική αρχιτεκτονική

Το εκθεσιακό αφιέρωμα για τον Έλληνα αρχιτέκτονα εγκαινιάζεται σήμερα (22/10).

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/10/2025

"Ατμόσφαιρες στα πόδια μου": Προβολές για τη βιωσιμότητα της Γης στην Ταινιοθήκη

Βίντεο προτείνουν νέους τρόπους κατανόησης της σχέσης του ανθρώπου με τη γη.

Εικαστικοί αποκαλύπτουν όσα δεν βλέπουμε στα παρασκήνια μιας καλλιτεχνικής παραγωγής

Το "remnants of ongoing activity" προβάλλει επισφαλείς και συχνά αόρατες συνθήκες ενός καλλιτεχνικού πρότζεκτ.

Διάλεξε το επόμενο έκθεμα του Μουσείου Μαρία Κάλλας

Το μουσείο γιορτάζει δύο χρόνια λειτουργίας και καλεί το κοινό να συμβάλλει ενεργά στη μόνιμή του έκθεση.

6 μεγάλες ληστείες σε μουσεία πριν από εκείνη του Λούβρου

Η Μόνα Λίζα, η Κραυγή και άλλα έργα τέχνης που έχουν πέσει θύματα ληστείας ανά τα χρόνια.

Ποιά είναι η Laila Gohar που θα μαγειρεύει συνεχώς επί τρία 24ωρα φασόλια

Η γκαλερί ARCH μένει ανοιχτή για 72 ώρες και μας καλεί σε Table for One με καλεσμένη την αναγνωρισμένη καλλιτέχνιδα και σχεδιάστρια που χρησιμοποιεί το φαγητό ως μέσο έκφρασης.

Η έκθεση-υπερθέαμα για τον Βαν Γκογκ ανοίγει σήμερα στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδή

Το "Van Gogh: The Immersive Experience" είναι από τις εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσετε.