Ιστορίες βίας, καταστολής και εξουσίας στο ζωγραφικό πρότζεκτ της Sasha Streshna

Μία νέα έκθεση παρουσιάζεται στην γκαλερί Kalfayan από την Ουκρανή καλλιτέχνιδα Sasha Streshna.

Sasha Streshna. Devon Loch

Οι Kalfayan Galleries παρουσιάζουν την ατομική έκθεση της Sasha Streshna με τίτλο "Devon Loch", έως 16 Σεπτεμβρίου.

Στην ατομική της έκθεση στην γκαλερί Kalfayan, η Sasha Streshna παρουσιάζει μια νέα σειρά ελαιογραφιών που συνεχίζουν την έρευνά της πάνω στην παράδοση της ιστορικής δυτικής ζωγραφικής, εστιάζοντας κυρίως σε αναπαραστάσεις βίας, καταστολής και εξουσίας.

Για την νέα αυτή σειρά, η Streshna αντλεί υλικό από τις εικονογραφήσεις σοβιετικών σχολικών βιβλίων ιστορίας. Συγκαλύπτοντας τα στοιχεία που θα επέτρεπαν στον θεατή να αναγνωρίσει το απεικονιζόμενο γεγονός, η Streshna μεταπλάθει τις εικόνες σε ζωγραφική γλώσσα με υπαινικτικά περιγράμματα και χρωματική παλέτα χωρίς φαινομενικά υψηλές εντάσεις. Πραγματεύεται έτσι ιστορίες εξεγέρσεων, ανυπακοής και ρήξεων περισσότερο ως ασαφείς αναμνήσεις και ψυχικά φορτία παρά ως συγκεκριμένα συμβάντα.

Ο Devon Loch, από τον οποίον παίρνει η έκθεση το όνομά της, ήταν ένα φημισμένο βρετανικό άλογο κούρσας. Στο Grand National του Ηνωμένου Βασιλείου, το 1956, ο Devon Loch, λίγο πριν να τερματίσει πρώτος, σταμάτησε και ξάπλωσε ακίνητος στο χώμα, αφήνοντας τα άλλα άλογα να τον προσπεράσουν. Η έκφραση to do a Devon Loch δηλώνει έκτοτε στη Βρετανία την απρόσμενη αποτυχία μπροστά στο ενδεχόμενο της νίκης. Αν και σε πρώτο επίπεδο, ο τίτλος αυτός υπαινίσσεται μια αδυναμία τόσο της ζωγραφικής όσο και της πολιτικής πράξης να κατανοήσουν και να μεταπλάσουν τον κόσμο, ωστόσο αφήνει να εννοηθεί πως η ανυπακοή είναι πάντα μια από τις ύψιστες εκφράσεις αυτοδιάθεσης και ελεύθερης βούλησης. Η ασαφής ανάμνηση είναι συγχρόνως και ένα ανοιχτό ενδεχόμενο για το μέλλον.

H Streshna συμμετέχει επίσης στην ομαδική έκθεση "Encore: Νέα ελληνική ζωγραφική" που διοργανώνει ο ΟΠΑΝΔΑ στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων, σε επιμέλεια Ελένης Κούκου, Χριστόφορου Μαρίνου και Θεόφιλου Τραμπούλη.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Encore: Νέα ελληνική ζωγραφική

  • Ζωγραφική

Στη νέα καλοκαιρινή έκθεση που διοργανώνει ο ΟΠΑΝΔΑ, παρουσιάζονται ζωγράφοι έως περίπου σαράντα ετών. Η επιλογή δεν αφορά κάποιο ηλικιακό όριο, αλλά κυρίως την αισθητική: το πρότζεκτ αναζητά νέες μορφές, γλώσσες και χειρονομίες, δημιουργούς που μελετούν καινούρια μονοπάτια της σύγχρονης τέχνης. Δίνεται έμφαση στην υψηλή ζωγραφική ποιότητα και παράλληλα προτείνονται μεθοδολογικά εργαλεία τα οποία θα βοηθήσουν καλλιτέχνες και θεατές στην κατανόηση και αξιολόγηση της ελληνικής σύγχρονης τέχνης.

Sasha Streshna. Devon Loch

  • Ζωγραφική

Η Sasha Streshna παρουσιάζει μια νέα σειρά ελαιογραφιών που συνεχίζουν την έρευνά της πάνω στην παράδοση της ιστορικής δυτικής ζωγραφικής, εστιάζοντας κυρίως σε αναπαραστάσεις βίας, καταστολής και εξουσίας. Για την νέα αυτή σειρά, η Streshna αντλεί υλικό από τις εικονογραφήσεις σοβιετικών σχολικών βιβλίων ιστορίας. Συγκαλύπτοντας τα στοιχεία που θα επέτρεπαν στον θεατή να αναγνωρίσει το απεικονιζόμενο γεγονός, η Streshna μεταπλάθει τις εικόνες σε ζωγραφική γλώσσα με υπαινικτικά περιγράμματα και χρωματική παλέτα χωρίς φαινομενικά υψηλές εντάσεις. Πραγματεύεται έτσι ιστορίες εξεγέρσεων, ανυπακοής και ρήξεων περισσότερο ως ασαφείς αναμνήσεις και ψυχικά φορτία παρά ως συγκεκριμένα συμβάντα. Ο Devon Loch, από τον οποίον παίρνει η έκθεση το όνομά της, ήταν ένα φημισμένο βρετανικό άλογο κούρσας. Στο Grand National του Ηνωμένου Βασιλείου, το 1956, ο Devon Loch, λίγο πριν να τερματίσει πρώτος, σταμάτησε και ξάπλωσε ακίνητος στο χώμα, αφήνοντας τα άλλα άλογα να τον προσπεράσουν. Η έκφραση to do a Devon Loch δηλώνει έκτοτε στη Βρετανία την απρόσμενη αποτυχία μπροστά στο ενδεχόμενο της νίκης. Αν και σε πρώτο επίπεδο, ο τίτλος αυτός υπαινίσσεται μια αδυναμία τόσο της ζωγραφικής όσο και της πολιτικής πράξης να κατανοήσουν και να μεταπλάσουν τον κόσμο, ωστόσο αφήνει να εννοηθεί πως η ανυπακοή είναι πάντα μια από τις ύψιστες εκφράσεις αυτοδιάθεσης και ελεύθερης βούλησης. Η ασαφής ανάμνηση είναι συγχρόνως και ένα ανοιχτό ενδεχόμενο για το μέλλον.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Bazaar Κεραμικών Reloaded!

Παράταση για το παζάρι κεραμικών στο Vlastaris Antiques με νέες αφίξεις σε μοναδικά κομμάτια από τον ελληνικό και ευρωπαϊκό χώρο του 19ου και 20ού αιώνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
12/12/2025

"L’Infini terrible": Η σαγηνευτική φρικαλεότητα στην τέχνη του Χρήστου Οικονόμου

Η πρώτη ατομική παρουσίαση του καλλιτέχνη στη Roma Gallery.

1945: Το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου γίνεται αφορμή για έκθεση στο Καπνεργοστάσιο

Η έκθεση παρουσιάζεται με αφορμή τη συμπλήρωση 80 ετών από το τέλος του πολέμου.

Τα απομεινάρια αποκτούν δεύτερη ζωή στην ατομική έκθεση της Ελένης Παπάζογλου

Στην έκθεση "Proposing Everything Twice" δίνεται χώρος και χρόνος σε όσα μένουν στη σκιά του στούντιο.

Πως συνδέεται ένα εργαστήριο σχεδιασμού ήχου με έννοιες των Gilles Deleuze και Félix Guattari;

Στο δεύτερο workshop της σειράς του "InnerLand Project" ο Δημήτρης Μενεξόπουλος εμπλέκει την φιλοσοφία στη δημιουργία ηλεκτρονικής μουσικής.

Το βιβλιοπωλείο των εκδόσεων Ψυχογιός υποδέχεται τη Μαίρη Συνατσάκη

Meat and greet με την επιχειρηματία, content creator και παρουσιάστρια στις 13 Δεκεμβρίου.