Η απώλεια και το πένθος γίνονται τέχνη στην έκθεση "Half Life" του River Cousin

Το πένθος λειτουργεί για το visual-artist ως μια πρόσκληση προς το άλογο, το πνευματικό, το ασύλληπτο.

Half Life

Το Οkay Initiative Space παρουσιάζει την Πέμπτη 22 Ιουνίου την πρώτη ατομική έκθεση του River Cousin (they/them), ένα visual-artist με καταγωγή και έδρα το Λονδίνο. Με τα βασικά του εργαλεία, τον αερογράφο και την ψηφιακή γραφίδα, συνθέτει τα τελευταία έξι χρόνια ένα σύνολο έργων με θέμα την απώλεια και το πένθος που βίωσε το ίδιο. Την σειρά έργων ολοκληρώνει την άνοιξη του 2023 με την προσωπική έκδοση του ομώνυμου zine ριζογραφίας "Half Life" (στην έκδοση περιέχονται και προσωπικά κείμενά του).

Το πένθος λειτουργεί για το καλλιτέχνη ως μια πρόσκληση προς στο άλογο, το πνευματικό, το ασύλληπτο. Όπου υπάρχει απουσία θρησκείας, καλείται να γράψει το καθένα μας τους δικούς του μύθους γύρω από τον θάνατο. Το "Half Life" δανείζεται στοιχεία από την πίστη μας στην επιστήμη, τον ανθρώπινο πολιτισμό, τις ψευδο-θρησκευτικές αναπαραστάσεις, και δίνει ζωή σε μια προσωπική ιστορία. Παραμορφωμένες και απομονωμένες μορφές αντικαθιστούν θρησκευτικές εικόνες και μπλεγμένα σώματα, καλυμμένες φιγούρες φαίνεται να πρωταγωνιστούν και να ταξιδεύουν μέσα σε άγονα τοπία. Το απόκρυφο παιχνίδι του καλλιτέχνη με τους αριθμούς ένα έως το επτά διατρέχει όλο το zine, αποτελώντας τόσο μια αφηρημένη ιδέα της τάξης μέσα στο χάος, όσο και μια μαρτυρία πνευματικής και προσωπικής σημασίας για το ίδιο.

Half Life

Ο τίτλος "Half Life" έχει δυικό νόημα για το καλλιτέχνη. "Half Life" as in to live a veiled existence of undefined grief, and "Half Life" as used in physics: a predetermined length of time before an atom dies. ("Half Life" όπως το να ζεις μια συγκεκαλυμμένη ύπαρξη [veiled μεταφράζεται και ως 'πέπλο', πρωταγωνιστικό στοιχείο στα έργα του River] μίας απροσδιόριστης θλίψης, και "Half Life", όπως χρησιμοποιείται στη φυσική: ένα προκαθορισμένο χρονικό διάστημα πριν πεθάνει ένα άτομο [σωματίδιο]). Η μία ερμηνεία εστιάζει στο αφηρημένο, ενώ η δεύτερη στην δομή και καταγραφή. Η μία είναι μια ερώτηση, η άλλη μια απάντηση. Και οι δύο ασχολούνται με την απώλεια, και οι δύο είναι ερμηνείες ασύλληπτες.

Εγκαίνια: 22/6 (7 μ.μ.)

Info: Okay | 22/6-9/7 | Ώρες λειτουργίας: Πεμ.-Κυρ.: 5-9 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Παράταση αιτήσεων για το νέο residency του Ιδρύματος Γ.& Α. Μαμιδάκη

Το Ίδρυμα Γ.& Α. Μαμιδάκη καλεί δημιουργούς και ερευνητές της Τέχνης, της Επιστήμης και της Τεχνολογίας σε ένα πρόγραμμα φιλοξενίας για έρευνα και συλλογική δημιουργία.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/08/2025

Ίσα που προλαβαίνεις αυτές τις τέσσερις εκθέσεις τέχνης

Ο Αύγουστος φτάνει σιγά-σιγά στο τέλος του, μαζί με τέσσερις ενδιαφέρουσες εικαστικές εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις.

Προσβασιμότητα και πυροπροστασία στον αρχαιολογικό χώρο του Ραμνούντος

Το Υπουργείο Πολιτισμού προχωρεί στη βελτίωση της περιήγησης, της ασφάλειας και της καθολικής προσβασιμότητας στον αρχαιολογικό χώρο στο Γραμματικό.

Έφυγε από τη ζωή ο μαρξιστής στοχαστής Ευτύχης Μπιτσάκης

Διαβάστε την ανακοίνωση των εκδόσεων Άγρα για την απώλεια της σημαντικής πνευματικής μορφής καθώς και τη νεκρολογία του ΝΑΡ, του οποίου ήταν μέλος.

Οι νέες γκαλερί που ανανεώνουν την εικαστική σκηνή της Αθήνας

Μια λίστα με τους χώρους τέχνης που πρόσφατα άνοιξαν τις πόρτες τους και θα μας κεντρίσουν το ενδιαφέρον την επερχόμενη σεζόν.

Στα Κανάρια δεν βγάζουν μόνο μπανάνες και ξενοδοχεία αλλά και ωραία λογοτεχνία

Δύο βιβλία, ο "Σουπερόσαυρος της Μέργερ ελ Μεγντάνι και "Η κοιλιά του Γαϊδάρου" της Αντρέα Αμπρέου από τις εκδόσεις Carnivora, μας ταξιδεύουν στα Κανάρια αλλιώς.

Η "Μπιενάλε της Γάζας" στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα κατά της γενοκτονίας

Ένα ιδιαίτερο αφιέρωμα στην παλαιστινιακή τέχνη.