"Το χαρακτικό έργο" του Χρόνη Μπότσογλου

Στο πλαίσιο της έκθεσης θα εκδοθεί κατάλογος σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων, αφιερωμένος στο έργο του καλλιτέχνη.

Κεφάλι (αυτοπροσωπογραφία), Χρόνης Μπότσογλου (1997)

To Κέντρο Χαρακτικής Αθηνών – Pandolfini & Σιατερλή παρουσιάζει στο κοινό την ατομική έκθεση χαρακτικής με τίτλο "Χρόνης Μπότσογλου: Tο χαρακτικό έργο", στον χώρο τέχνης ETCH INK, από τις 7 Οκτωβρίου μέχρι τις 5 Νοεμβρίου.

Η έκθεση των χαρακτικών έργων του Χρόνη Μπότσογλου από τη συλλογή του Ιστορικού Αρχείου του Κέντρου Χαρακτικής Αθηνών, παρουσιάζεται λίγους μήνες μετά τον θάνατο του καλλιτέχνη και φιλοδοξεί να φωτίσει ένα εξίσου σημαντικό κομμάτι της εικαστικής του δουλειάς, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά το σύνολο της χαρακτικής του δουλειάς. 

Άτιτλο, Χρόνης Μπότσογλου (1989)

Η ενασχόληση του Μπότσογλου με την τέχνη της χαρακτικής εκκινεί περίπου στις αρχές της δεκαετίας του ’80 και συνδέεται άρρηκτα με την επαφή και τη στενή συνεργασία που ανέπτυξε ο καλλιτέχνης με το Κέντρο Χαρακτικής Αθηνών, των καλλιτεχνών Pino Pandolfini και Δήμητρας Σιατερλή, από το 1981 μέχρι το 2017. Η μεταξύ τους γνωριμία στάθηκε αφορμή για μια γόνιμη συμπόρευση και έναν σημαντικό αριθμό ομαδικών εκθέσεων.

Αυτοπροσωπογραφία (κεφάλι ΙV), Χρόνης Μπότσογλου (2003)

Το 1989 συγκροτήθηκε η Ομάδα του Κέντρου Χαρακτικής σημειώνοντας σημαντική δραστηριότητα με ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο Μπότσογλου υπήρξε σταθερό μέλος της ομάδας, με την οποία συνδέθηκαν και πρόβαλλαν επίσης η Τόνια Νικολαΐδη, η Μαρία Ζιάκα, ο Παναγιώτης Γράββαλος, η Ρουμπίνα Σαρελάκου, ο Μιχάλης Αρφαράς, ο Pino Pandolfini και η Δήμητρα Σιατερλή.

Pietà, Χρόνης Μπότσογλου (1990)

Κατά τη διάρκεια της συνεργασίας του με το Κέντρο Χαρακτικής Αθηνών ο καλλιτέχνης φιλοτέχνησε περίπου 90 χαλκογραφίες που συγκαταλέγονται στο Ιστορικό Αρχείο του ΚΧΑ. Σύμφωνα με την ιστορικό τέχνης Βάσια Μαγουλά: "Το χαρακτικό έργο του Μπότσογλου εντάσσεται δικαιωματικά στο πληθωρικό σύνολο της εικαστικής του δουλειάς, συγκροτώντας ένα σώμα έργων που οφείλει να διαβαστεί και να μελετηθεί παράλληλα με το υπόλοιπο καλλιτεχνικό του έργο".

Μητέρα, Χρόνης Μπότσογλου (1985)

Μέσα από τη χαρακτική ο χαράκτης Μπότσογλου καταπιάνεται και εντρυφεί ακόμα περισσότερο στην αυτοπροσωπογραφία, την αναπαράσταση οικείων προσώπων και θεμάτων και το γυμνό σώμα. Συνήθης πρακτική του υπήρξε η διερεύνηση μιας ιδέας μέσα από πολλαπλές σπουδές, εκδοχές ή παραλλαγές, με σκοπό την εμβάθυνση και την κατανόησή του θέματός του. Ακολουθώντας την ταξινόμηση σε ενότητες του συνολικού του έργου, στο σύνολο των χαρακτικών εντοπίζονται θεματικές όπως η Εικόνα του Σώματος (1979-1992), οι Σελίδες Ημερολογίου (1980-1990) και τα Ερωτικά (1986-).

Στην έκθεση προβάλλεται επίσης το μικρό βίντεο του σκηνοθέτη και συνεργάτη του Κέντρο Χαρακτικής Αθηνών, Νίκου Αναγνωστόπουλου.

Εγκαίνια: 7/10 (7-1 μ.μ.)

Info: Χώρος τέχνης ETCH INK | 7/10-5/11 | Ώρες λειτουργίας: Τετ., Πεμ., Παρ. 5 – 9 μ.μ. & Σαβ. 11 π.μ. – 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Ιδανική Συνθήκη": Ονειρικά και αινιγματικά έργα στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη

Ο εικαστικός Αχιλλέας Παπακώστας παρουσιάζει έργα αντιπροσωπευτικά των τελευταίων πέντε ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/10/2025

Η Μαρία Παπαγεωργίου παρουσιάζει τα βιβλία της

Η αγαπημένη τραγουδίστρια θα μιλήσει για τα βιβλία της "Μια χαραμάδα πανικού" και "Το γάβγισμα" στο Αμφιθέατρο του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή.

Onassis Ready: Το νέο στέκι για τα ΠΣΚ του φθινοπώρου βρίσκεται στου Ρέντη

Εικαστικές περιηγήσεις, μουσική, φαγητό και ποτό σε ένα νεοσύστατο χώρο από το Ίδρυμα Ωνάση στην καρδιά του Ρέντη.

Εσύ ξέρεις ποια ήταν η πρώτη γυναίκα σκηνοθέτρια στην Ελλάδα;

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος ο συλλογικός τόμος "Μαρία Πλυτά: Η πρώτη σκηνοθέτρια του ελληνικού κινηματογράφου" τον οποίοι επιμελήθηκε η καθηγήτρια του ΑΠΘ Μπέτυ Κακλαμανίδου.

"Nature inside the walls": Αφιέρωμα για την αστική βιοποικιλότητα στο Μουσείο Ηρακλειδών

Μία διατομική έκθεση του Κωνσταντίνου Πάτσιου και του Μάριου Φούρναρη.

Ωδή στο ασπρόμαυρο είναι η νέα έκθεση στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας

Μια πολυδιάστατη συνομιλία γύρω από τα όρια του χρωματικού φάσματος.