Δύο νέες εκθέσεις φιλοξενούνται στη Γκαλερί Ευριπίδη

Η Δάφνη Κωστοπούλου εγκαινιάζει την έκθεση «Under the Microscope» και η Έλλη Εμπεδοκλή την σειρά έργων «Ευγνωμοσύνη». Μαζί δημιουργούν έναν ουσιαστικό εσωτερικό διάλογο και ωθεί τον θεατή να ανακαλύψει βαθιά κρυμμένα συναισθήματα.

Έλλη Εμπεδοκλή - Ευγνωμοσύνη @Έλλη Εμπεδοκλή

Η Evripides Art Gallery την Τρίτη 17 Μαΐου εγκαινιάζει δύο νέες εκθέσεις, εκείνη της Δάφνης Κωστοπούλου με τίτλο "Under the Microscope" και της Έλλης Εμπεδοκλή με τίτλο "Ευγνωμοσύνη ". Κοινός τόπος και στις δύο εκθέσεις η τέχνη που γίνεται ερέθισμα για έναν ουσιαστικό εσωτερικό διάλογο και ωθεί τον θεατή να ανακαλύψει βαθιά κρυμμένα συναισθήματα.

Η Δάφνη Κωστοπούλου στην νέα της δουλειά εμπνέεται από τις αφανείς ιδιότητες της ζωής και μας ταξιδεύει σε έναν κόσμο ζωγραφικής μικροσκοπίας. Αλυσιδωτές "εκρήξεις" χρώματος και φωτός διεγείρουν τη φαντασία του θεατή και την προσκαλούν σε ένα μαγικό παιχνίδι που στόχο έχει να ανακαλύψει τις αόρατες με γυμνό μάτι πτυχές της ανθρώπινης φύσης. Η καλλιτέχνιδα επιστρατεύει το ταλέντο και την τεχνική της και δημιουργεί αφαιρετικές συνθέσεις , σχεδόν ανάγλυφες, που διαθέτουν κίνηση για να προσκαλέσει τον θεατή των έργων της σε ένα ταξίδι με προορισμό τις πιο μύχιες σκέψεις τα βαθύτερα ανθρώπινα βιώματα.

Under the microscope Δάφνη Κωστοπούλου
@Δάφνη Κωστοπούλου
Under the microscope

Τα έργα ολοκληρώνονται στο μυαλό του θεατή και τον παρακινούν να πλάσει τις δικές του ιστορίες να ανακαλύψει στο κάθε ένα από αυτά τις πολύ προσωπικές του μνήμες και συγκινήσεις."Λευκά αδιάβροχα χαρτιά μεγάλων διαστάσεων εκτίθενται στον χώρο. Όλα λειτουργούν σαν μικροβιολογικές αντικειμενοφόρες πλάκες όπου πολύχρωμα μελάνια οινοπνεύματος ζωντανεύουν και ξεχωρίζουν αόρατες πτυχές της ανθρώπινης φύσης.

Η ευαισθησία που αποπνέουν τα έργα της και η πολύ προσωπική γραφή του έκαναν την Έλλη Εμπεδοκλή μία από τις νέες καλλιτέχνιδες που αξίζουν την προσοχή μας. Στη νέα της δουλειά που την χαρακτηρίζουν τα ποικίλα εκφραστικά μέσα και οι πολύ προσωπικές τεχνικές, με τη μέθοδο της φωτομεταφοράς αποτυπώνει στο πανί παλιές φωτογραφίες οικείων προσώπων, τις επεξεργάζεται και τις ολοκληρώνει με το κέντημα. Στόχος της να εκφράσει την "Ευγνωμοσύνη" της όχι μόνο σε ότι της προσέφεραν αυτά τα πρόσωπα αλλά και στις μεγάλες και ωραίες στιγμές που έζησε μαζί τους.

Έλλη Εμπεδοκλή - Ευγνωμοσύνη
@Έλλη Εμπεδοκλή

"Έχοντας υιοθετήσει από καιρό τη φωτομεταφορά και το κέντημα ως κύριες εκφραστικές της τεχνικές, η Εμπεδοκλή, εισάγει στη νέα της δουλειά το στοιχείο της ελεύθερης γραφής. Η αισθητική ποιότητα του κεντήματος δεν προσομοιάζει πλέον σε τίποτα στην τελειότητα του παραδοσιακού εργόχειρου – που ενδεχομένως κατείχαν οι εικονιζόμενες μορφές – πλησιάζει όμως σε μια πρωτόλεια "χάραξη". Μέσα από μία διαδικασία με ψυχοθεραπευτικές εκφάνσεις για την ίδια, χρησιμοποιεί τη βελόνα σαν γραφίδα ,"χαράσσοντας" με κλωστή φράσεις, προσευχές ή μάντρας σε μια προσπάθεια διαχείρισης ενός βεβαρυμένου ψυχικού φορτίου.

Άλλοτε πάλι, η ίδια "γραφίδα" γεμίζει τα χάσματα και θρέφει τα κενά σημεία, δημιουργώντας πλήρωση στο κομμάτι που λείπει. Με αυτό τον τρόπο, συναρμόζει τα θραύσματα εκείνα της μνήμης που κάνουν τα πρόσωπα στις εικόνες που χρησιμοποιεί να φαίνονται λιγότερο αχνά και περισσότερο οικεία", αναφέρει η ιστορικός τέχνης Βίκυ Τσίρου στον κατάλογο της έκθεσης.

Infο: Γκαλερί Ευριπίδη | 17/5-11/6 | Ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11.00 - 20.30, Τετάρτη: 11.00 -17.00 & Σάββατο: 11.00 - 16.00 | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Bazaar Κεραμικών Reloaded!

Παράταση για το παζάρι κεραμικών στο Vlastaris Antiques με νέες αφίξεις σε μοναδικά κομμάτια από τον ελληνικό και ευρωπαϊκό χώρο του 19ου και 20ού αιώνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
12/12/2025

"L’Infini terrible": Η σαγηνευτική φρικαλεότητα στην τέχνη του Χρήστου Οικονόμου

Η πρώτη ατομική παρουσίαση του καλλιτέχνη στη Roma Gallery.

1945: Το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου γίνεται αφορμή για έκθεση στο Καπνεργοστάσιο

Η έκθεση παρουσιάζεται με αφορμή τη συμπλήρωση 80 ετών από το τέλος του πολέμου.

Τα απομεινάρια αποκτούν δεύτερη ζωή στην ατομική έκθεση της Ελένης Παπάζογλου

Στην έκθεση "Proposing Everything Twice" δίνεται χώρος και χρόνος σε όσα μένουν στη σκιά του στούντιο.

Πως συνδέεται ένα εργαστήριο σχεδιασμού ήχου με έννοιες των Gilles Deleuze και Félix Guattari;

Στο δεύτερο workshop της σειράς του "InnerLand Project" ο Δημήτρης Μενεξόπουλος εμπλέκει την φιλοσοφία στη δημιουργία ηλεκτρονικής μουσικής.

Το βιβλιοπωλείο των εκδόσεων Ψυχογιός υποδέχεται τη Μαίρη Συνατσάκη

Meat and greet με την επιχειρηματία, content creator και παρουσιάστρια στις 13 Δεκεμβρίου.