"Συχνότητες και μετασχηματισμοί": Μία συζήτηση με αφορμή την έκθεση στο Radio Athènes και τον χώρο τέχνης Μελάς Μαρτίνος

Το σημαντικό έργο των Μπία Ντάβου, Παντελή Ξαγοράρη και Peter Roehr, αλλά και τη σχέση τους με σύγχρονους/ες καλλιτέχνες/ιδες όπως η Tauba Auerbach παρουσίαστηκε στην έκθεση «Συχνότητες Ι ». Τέσσερις ιστορικοί μιλούν για τη συμβολή αυτών των δημιουργών και τη εντατική μελέτη των έργων τους.

Παντελής Ξαγοράρης, Άτιτλο, c.1970. Σχέδιο με υπολογιστή (24.8 x 35.5 εκ.). Ευγενική παραχώρηση Radio Athènes & Μελάς Μαρτίνος @Γιάννης Χατζηασλάνης

Με αφορμή την έκθεση "Συχνότητες Ι" που εγκαινιάστηκε τον Μάρτιο στο Radio Athènes και στον χώρο τέχνης Μελάς Μαρτίνος, τέσσερις ιστορικοί τέχνης συναντιούνται στο Ινστιτούτο Γκαίτε και καταθέτουν τις σκέψεις τους για το έργο που μας κληροδότησαν η Μπία Ντάβου, ο Παντελής Ξαγοράρης και ο Peter Roehr, αλλά και τη σχέση τους με σύγχρονους/ες καλλιτέχνες/ιδες όπως η Tauba Auerbach.

Η Τίνα Πανδή και ο Σταμάτης Σχιζάκης, επιμελητές του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Αθήνας (ΕΜΣΤ), θα μας μιλήσουν για την έρευνα και την εντατική ενασχόλησή τους με το έργο της Μπίας Ντάβου και του Παντελή Ξαγοράρη, όπως και για την πρώτη μεγάλης κλίμακας έκθεση που αφιερώθηκε στο έργο της Μπίας Ντάβου το 2016. Η ομιλία της Πανδή θα επικεντρωθεί στο σύστημα και στη σειραϊκότητα στο έργο της Ντάβου, και στη σύνδεσή του με το διεθνές καλλιτεχνικό πλαίσιο. Ο Σχιζάκης θα μιλήσει κυρίως για τη σημασία της διαδικασίας και του χρόνου στο έργο του Ξαγοράρη.

Μπία Ντάβου, Άτιτλο, 1972. Σπρέυ σε χαρτί (35.5 x 50 εκ.). Ευγενική παραχώρηση Radio Athènes & Μελάς Μαρτίνος
@Γιάννης Χατζηασλάνης
Μπία Ντάβου, Άτιτλο, 1972. Σπρέυ σε χαρτί (35.5 x 50 εκ.). Ευγενική παραχώρηση Radio Athènes & Μελάς Μαρτίνος

Η Κλέα Χαρίτου, ιδρυτικό μέλος της επιμελητικής ομάδας miss dialectic και διδάσκουσα στην ΑΣΚΤ, θα εστιάσει στον διάλογο και στη σχέση ανάμεσα στην τέχνη, την επιστήμη και την τεχνολογία στην Ελλάδα στις αρχές του 1970, όπως και στην έννοια του συστήματος, μέσα από την ατομική έκθεση του Ξαγοράρη Μετασχηματισμοί 2 και τη συμμετοχή του στην ομαδική έκθεση Η τέχνη των υπολογιστών, οι οποίες παρουσιάστηκαν το 1971 στο Ινστιτούτο Γκαίτε Τέλος, η Έλενα Παπαδοπούλου, διευθύντρια του Radio Athènes, θα μιλήσει για τις αντιστοιχίες και την ποίηση της σειραϊκότητας και της επανάληψης.

Πληροφορίες: Ινστιτούτο Γκαίτε, Τετάρτη 11 Μαΐου (7 μ.μ.)

@ πρώτης φωτό: Παντελής Ξαγοράρης, Άτιτλο, c.1970. Σχέδιο με υπολογιστή (24.8 x 35.5 εκ.). Ευγενική παραχώρηση Radio Athènes & Μελάς Μαρτίνος @Γιάννης Χατζηασλάνης

Περισσότερες πληροφορίες

Ινστιτούτο Γκαίτε

Ομήρου 14-16
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

miss dialectic: Το πρότζεκτ "Μεταμορφώσεις" στοχάζεται το "ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα"

Μιλήσαμε με την Ελεάννα Παπαθανασιάδη, μέλος της miss dialectic, για το πώς γεννήθηκε η ιδέα του διακαλλιτεχνικού πρότζεκτ (και έκδοσης) "Μεταμορφώσεις", μια ομαδική έρευνα για τις σύγχρονες μορφές αφήγησης και τη σχέση τους με την τέχνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΙΡΗΝΗ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ
07/02/2023

"Symbolic Creations": Οι κάρτες ταρώ και τα μάνταλα γίνονται αφορμή για τέχνη

Η Δήμητρα-Ελένη Γεωργίου και η Adrienne Delbecq εξερευνούν τον μαγικό κόσμο των συμβόλων.

Η αφαιρετική ζωγραφική του Γιώργου Δουατζή

Η ζωγραφική του διακρίνεται για τις αφαιρετικές τάσεις, την εκφραστική δύναμη των χρωμάτων και τον εξπρεσιονιστικό χαρακτήρα του συνόλου.

Τα 3D γλυπτά του Αθανάσιου Μπερούτσου διαθέσιμα σε NFT

Μοντέλα από τη συλλογή αυτή εκτίθενται και σε εικονικό χώρο του Spania.io στο Metaverse.

Ζητάμε πολλά από την (τελετή έναρξης της) 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης;

Τι επίγευση αφήνει η πολυφωνική γιορτή της Ελευσίνας και τι υπόσχεται για τη συνέχεια;

Η 8η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης ταξιδεύει στην Αθήνα

Η ομαδική έκθεση "Down to Earth", μέρος του γενικού προγράμματος της Μπιενάλε, παρουσιάζεται στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.

Στην έκθεση του Στάθη-Αλέξανδρου Ζούλια, τα τοπία μαρτυρούν έναν κόσμο υπό κατάρρευση

Ο καλλιτέχνης εδώ και αρκετά χρόνια φωτογραφίζει πετρώματα τόσο στην Αττική όσο και σε νησιά και τα μεταφέρει στο ζωγραφικό καμβά μέσω της μεθόδου "γλυπτική εικόνα".