The Last of Us Remastered

Αριστούργημα το αρχικό, απλώς... must το ανανεωμένο

Σε οποιονδήποτε νέο τίτλο των PS4/Xbox One δείχνει να υπάρχει και το γνωστό... θέμα συζήτησης των 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο, τα οποία άλλοτε είναι εφικτό να απεικονιστούν στην πλήρη ανάλυση των 1080p γραμμών, άλλοτε όχι. Το The Last of Us Remastered όντως τον προσφέρει αυτόν τον ρυθμό σάρωσης στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων (αλλά όχι πάντα). Ελάχιστοι θα είναι οι παίκτες που θα παρατηρήσουν τις υπόλοιπες ελάχιστες περιπτώσεις, η Naughty Dog ωστόσο έχει δώσει ακόμη και γι' αυτούς την επιλογή σταθεροποίησης στα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο, με αυξημένη μάλιστα την λεπτομέρεια στη σκίαση και τον φωτισμό. Για να είμαστε ειλικρινείς, πάντως, αν συνηθίσει κανείς στα 60 καρέ, δεν συμβιβάζεται με τα σταθεροποιημένα 30 απλώς και μόνο επειδή σε λίγες περιπτώσεις ο ρυθμός ανανέωσης μειώνεται π.χ. στα 45 ή 50 καρέ: η "τηλεοπτική" αναπαράσταση που τα 60 καρέ προσφέρουν είναι, σε περιπτώσεις, εκθαμβωτική.

Πόση διαφορά κάνουν, πρακτικά, όλες αυτές οι αναβαθμίσεις στα γραφικά; Κατά τη γνώμη μας, μεγάλη. Το The Last of Us ήταν ήδη πανέμορφο στο PS3, όμως στο PS4 δείχνει αληθινά "απελευθερωμένο" από τους αναπόφευκτους τεχνικούς περιορισμούς του προκατόχου του. Δίπλα-δίπλα δεν είμασταν σε θέση να τα παίξουμε (δύσκολο να βάλεις δύο τηλεοράσεις σε τέτοια διάταξη), όμως σε αντιπαραβολή Α/Β με τις εισόδους HDMI της ίδιας τηλεόρασης στις ίδιες σκηνές, δεν χωρά αμφιβολία: το Remastered δεν είναι μία "απλή μεταφορά" που έγινε επειδή ήταν εύκολο ή επειδή η Naughty Dog είχε δημιουργήσει το πρωτογενές υλικό του τίτλου σε ποιότητα ανώτερη από αυτήν που μπορούσε να διαχειριστεί το PS3, για μελλοντική χρήση. Είναι παραγωγή στην οποία έχει καταβληθεί συνειδητή προσπάθεια ν' αξιοποιηθεί η μεγαλύτερη δύναμη και οι δυνατότητες του PS4 ώστε οι κάτοχοί του να απολαύσουν ένα The Last of Us όχι πολύ μακριά από εκείνο που θ' αγόραζαν αν αυτό είχε αναπτυχθεί πριν από 18 μήνες εξ αρχής γι' αυτό το σύστημα. Ακούγεται... υπερβολικό, ίσως, αλλά - βάσει του επιπέδου των games για PS4/Xbox One έχουμε δει μέχρι στιγμής - δεν είναι.

Η προσπάθεια αυτή, άλλωστε, είναι φανερή και από άλλα πράγματα. H έκδοση Remastered, για παράδειγμα, αξιοποιεί το DualShock4 για διάφορες λειτουργίες και για να προσφέρει σαφώς ακριβέστερη κίνηση και σκόπευση. Περιλαμβάνει επίσης το ολοκαίνουργιο Photo Mode, αντίστοιχο αυτού που έγινε διαθέσιμο για πρώτη φορά στο PS4 με το Infamous Second Son: ο παίκτης μπορεί ανά πάσα στιγμή να κάνει "παύση" σε αυτό που συμβαίνει στην οθόνη, να επεξεργαστεί το στιγμιότυπο που βλέπει με διάφορους τρόπους και να το αποθηκεύσει στο σκληρό δίσκο του νέου οικιακού PlayStation. Είχαμε δει μερικά απίθανα δείγματα τέτοιας "εικονικής φωτογράφισης" από το Infamous του PS4 και το μεταποκαλυπτικό σκηνικό, οι ρεαλιστικοί χαρακτήρες και η γενικότερη καλλιτεχνική επιμέλεια του The Last of Us είναι βέβαιο πως θ' αξιοποιηθεί το ίδιο δημιουργικά. Δεν έχουμε δει, για παράδειγμα, πουθενά ομορφότερα δείγματα... ασπρόμαυρης φωτογράφησης με αληθοφανή "κόκκο", από video game!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ