Star Wars Jedi: Fallen Order

Γαλαξιακή περιπέτεια, remix μα προσεγμένη

Είδος: Action Adventure
Φορμά: PC,Playstation4,Xbox One
Τιμή: €69,99

Εταιρία: Electronic Arts
Διανομή: Bandai Namco Entertainment Greece

Εντάξει, δεν είναι ντροπή να λέει κανείς τα πράγματα με τ' όνομά τους: από τότε που η Electronic Arts απέκτησε τα δικαιώματα δημιουργίας και προώθησης video games βασισμένων στα Star Wars, από την συμφωνία της αυτή με την Disney λάβαμε περισσότερα αμφιλεγόμενα στοιχεία και θέματα για συζήτηση, παρά ώρες αληθινής ψυχαγωγίας. Μετά τα δύο Battlefront που εν πολλοίς απογοήτευσαν ο καναδικός κολοσσός δοκιμάζει διαφορετική προσέγγιση, διαφορετικό στυλ παιχνιδιού και διαφορετική ομάδα ανάπτυξης (Respawn). Είναι η "τρίτη και καλύτερη" ή... "τρίτη και φαρμακερή" σε όλην αυτήν την προσπάθεια δημιουργίας ενός video game που τιμά την παράδοση της δημοφιλέστερης σειράς ταινιών επιστημονικής φαντασίας;

Το σενάριο του Jedi: Fallen Order τοποθετείται χρονικά μετά από την επιτυχία της Galactic Empire των Sith να νικήσει την Galactic Republic των Jedi και σχεδόν ν' αφανίσει τους δεύτερους: ελάχιστοι έχουν γλιτώσει τον θάνατο και κρύβονται σε διάφορα μέρη του Γαλαξία. Ο νεαρός Cal Kestis, ο πρωταγωνιστής του τίτλου, είναι ένας από αυτούς και μέσα από μία σειρά συμβάντων θα αναλάβει την συγκέντρωση συγκεκριμένων αντικειμένων που θα βοηθήσουν να σωθεί και να επανέλθει το τάγμα των Jedi στο προσκήνιο. Ο μικρός σε ηλικία Jedi θα πρέπει να επισκεφθεί πολλούς εξωγήινους πλανήτες, ν' αντιμετωπίσει ορδές αντιπάλων και να επιλύσει γρίφους, προκειμένου να ολοκληρώσει την αποστολή αυτή - ανακαλύπτοντας στην πορεία μία απρόσμενη αλήθεια για τα αντικείμενα που ψάχνει και το παρελθόν.


Σχεδιάζοντας το Jedi: Fallen Order η Respawn έκανε δύο σωστές επιλογές. Πρώτον, δεν προσπάθησε... "σώνει και καλά" να εντάξει στην υπόθεση τα υπερ-αναγνωρίσιμα πρόσωπα ή περιβάλλοντα των Star Wars που ναι μεν πάντα συγκινούν με την παρουσία τους, αλλά θέτουν αναγκαστικά συγκεκριμένα πλαίσια σεναριακά για να παραμείνουν "πιστά στις ταινίες". Μόνο κλεφτές ματιές προσφέρει το Jedi: Fallen Order σε χαρακτήρες όπως π.χ. ο Obi-Wan ή ο Darth Vader, ενώ δεν επισκέπτεται πλανήτες όπως ο Tatooine ή o Naboo. Αυτό επιτρέπει στο Jedi: Fallen Order ν' αποκτήσει δική του υπόσταση, πιστευτή αφού σέβεται το πρωτογενές υλικό του - αλοίμονο, Disney είναι αυτή - χωρίς να είναι δέσμιό του. Xωρίς να παραλείπει, δε, να "κλείνει το μάτι" στους fans με σημαντικές μικρές λεπτομέρειες εδώ κι εκεί.

Δεύτερον, η Respawn δεν επεδίωξε να... επανεφεύρει τον τροχό δημιουργώντας κάτι εντελώς νέο όσον αφορά στους μηχανισμούς παιχνιδιού: οι fans των Star Wars (και μεγάλο ποσοστό των gamers γενικότερα για να είμαστε ειλικρινείς) δεν θέλουν στην ουσία να έλθουν σε επαφή με κάτι πού δεν τούς είναι οικείο, θέλουν απλώς να διασκεδάσουν με κάτι που καταλαβαίνουν και αγαπούν. Το Jedi: Fallen Order λοιπόν υιοθετεί την εξερεύνηση και κίνηση μέσα σε περίπλοκα περιβάλλοντα των Uncharted, τις μεθοδικές μάχες σώμα με σώμα των Dark Souls (στα δύσκολα τμήματά του), καθώς και την επίλυση γρίφων που παραπέμπουν κυρίως στα Tomb Raider. Δεν αλλάζει ευδιάκριτα κάτι στα όσα έχουμε ήδη συναντήσει πολλές φορές σε games όπως τα προαναφερθέντα, αλλά το συνολικό "remix" είναι επιτυχώς ευθυγραμμισμένο με τον κόσμο των Star Wars και λειτουργεί σωστά - και αυτό έχει περισσότερη σημασία.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ