Secret Agent Clank

Πλίνθοι ατάκτως ερριμμένοι...

Τιμή: €0,00

Εταιρία: Sony

Ε, ναι. Από μερικές απόψεις, είναι αμαρτία. Να έχει κοπιάσει τόσο η Insomniac και η Sony για να καλλιεργήσουν το brand name των Ratchet και Clank με μία σειρά πολύ καλών τίτλων στο PlayStation2 και στο PlayStation3... και μετά να παραχωρούν τις "φορητές" εκδόσεις σε τρίτη εταιρεία (την High Impact), διακινδυνεύοντας μέτρια αποτελέσματα; Δυστυχώς, αυτό ακριβώς φαίνεται να συνέβη με την περίπτωση του νέου Secret Agent Clank για το PSP, το οποίο "προδίδει" ακόμη και το αξιόλογο επίπεδο του προκατόχου του, του Size Matters, στο ίδιο σύστημα. Όντας όχι κακη, αλλά σε καμία περίπτωση αξιόλογη, η νέα αυτή προσθήκη στο franchise των R&C είναι πιθανώς το... χειρότερο: δηλαδή, απλώς αδιάφορη. Και, λαμβάνοντας στα υπόψιν το ευνοϊκό για "φορητούς" τίτλους timing, δυστυχώς δεν μπορεί να διεκδικήσει μια θέση στις αποσκευές των διακοπών κάθε κατόχου PSP, κι ας ελπίζαμε σε αυτό.

Στην νέα αυτή παραγωγή της Sony τον πρωταγωνιστικό ρόλο δεν έχει ο Ratchet, αλλά το συμπαθητικό ρομποτάκι που τον συνοδεύει, ο Clank - ο οποίος πρέπει να βρει ένα αντικείμενο ονόματι The Eye of Infinity για να αποκαταστήσει την... τιμή του φίλου του που υποτίθεται πως το έκλεψε. Έτσι ο μεταλλικός χαρακτήρας της Inomniac θα εμπλακεί σε μία περιπέτεια 15 διαφορετικών και προοδευτικά δυσκολότερων αποστολών, με μία πλειάδα mini-games να διατίθενται ως... "συμπλήρωμα" της "βασικής συνταγής". Το σημαντικότερο όμως σε όλα αυτά εντοπίζεται στον... ορισμό της λέξης "περιπέτεια": ενώ σε όλα τα παρελθόντα Ratchet & Clank αυτό πρακτικά σήμαινε "πολλά πρωτότυπα όπλα χρησιμοποιούμενα συνεχώς και με τρόπο ευφάνταστο", στο Secret Agent Clank σημαίνει κάτι εντελώς διαφορετικό.

Πιο συγκεκριμένα: ενώ τα όπλα υπάρχουν και αναβαθμίζονται και αξιοποιούνται σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, οι παίκτες ως επί το πλείστον καλούνται να χρησιμοποιήσουν πολύ περισσότερο τεχνικές... Metal Gear Solid (σιωπηλής διείσδυσης και απόκρυψης με άλλα λόγια) για να φέρουν σε πέρας τις αποστολές του Clank. Επίσης, σε αρκετά σημεία του τίτλου οι παίκτες δεν θα ελέγξουν καθόλου τον Clank, αλλά είτε τα μικροσκοπικά Gadgetbots, είτε τον... Ratchet, είτε τον Captain Qwark. Τα σημεία αυτά υποτίθεται ότι υπάρχουν για να προσφέρουν ποικιλία στο gameplay και να αποδώσουν περισσότερο "σφαιρικά" το σενάριο του τίτλου, αλλά αυτό που πρακτικά καταφέρνουν είναι να διαταράσσουν τον όποιο ρυθμό έχει αποκτήσει ο παίκτης από τα υπόλοιπα. Είναι άποψη του Gamespin πως καταντά περισσότερο κουραστικό απ' όσο θα έπρεπε τη μία στιγμή να υποχρεώνεται κανείς σε τεχνικές stealth και μόνο, τη δεύτερη να λύνει puzzles και μόνο και την τρίτη να... "πυροβολεί ό,τι κινείται" και μόνο, με καμία εμφανή συνάφεια ανάμεσα στα διαφορετικά τμήματα του τίτλου. Πλίνθοι ατάκτως ερριμμένοι - ή τουλάχιστον αυτή η εντύπωση δίνεται τελικά.

Ο τομέας στον οποίο η Insomniac έχει συχνά... θριαμβεύσει επί του "δύσκολου" hardware της Sony, ο τεχνικός, επίσης δεν μπορεί να διεκδικήσει δάφνες υπό την εποπτεία της High Impact. Τα γραφικά δεν είναι άσχημα, αλλά σε καμία περίπτωση ιδιαίτερα λεπτομερή - ειδικά αν αναφερθεί κανείς στα τρισδιάστατα περιβάλλοντα, των οποίων ο σχεδιασμός είναι απλοϊκός και βαρετός. Τα ειδικά εφέ των γραφικών και τα ηχητικά εφέ είναι περισσότερο φροντισμένα, αλλά δεν αρκούν για να εξισορροπήσουν τα πράγματα - ειδικά όταν δεν βοηθά και η μουσική, η οποία είναι τόσο κοινότυπη ώστε να καταντά εκνευριστική. Ο έλεγχος δεν δημιουργεί πρόβλημα (έστω κι αν θα ήταν πολύ καλύτερος αν η κάμερα δεν κάλυπτε τη δράση από τόσο κοντινή απόσταση), η παρουσίαση όμως, επηρεασμένη από την άναρχη δομή του τίτλου συνολικά, δεν μπορεί παρά να είναι μέτρια.

Από τα παραπάνω, το γενικό συμπέρασμα είναι δυστυχώς σαφές: το Secret Agent Clank δεν τιμά την "κληρονομιά" των υπόλοιπων μελών του franchise. Είναι μία παραγωγή που και σε συγκεκριμένα σημεία "πάσχει" και αυτό το "κάτι παραπάνω" δεν έχει για να κρατήσει το ενδιαφέρον του παίκτη αμείωτο. Αμφιβάλλουμε αν οι περισσότεροι παίκτες που θα ασχοληθούν με αυτό θα φτάσουν καν κοντά στην ολοκλήρωσή του, καθώς πολύ νωρίτερα ο εκνευρισμός και η σύγχυση που θα τούς έχει προκαλέσει η δημιουργία της High Impact θα έχει παίξει ρόλο... μάλλον καθοριστικό. Πραγματικά κρίμα. Μήπως να αναλάβει η Insomniac το επόμενο "φορητό" S&C για λόγους... εξιλέωσης, μαμά Sony;

Βαθμολογία: **

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ