PlayStation Eye

"Με βλέπεις που σε βλέπω;"

Είδος: Αξεσουάρ
Τιμή: €0,00

Εταιρία: Sony

Έχοντας καταφέρει να δημιουργήσει πρωτότυπες ψυχαγωγικές εμπειρίες με το EyeToy, το περιφερειακό-κάμερα που δημιούργησε για το PS2, η Sony αποπειράται να συνεχίσει την επιτυχημένη εμπορική πορεία του όλου concept και στο PS3, με "επόμενης γενιάς" κάμερα, το PlayStation Eye. Η στήλη δοκίμασε το περιφερειακό τόσο με τον τίτλο The Eye of Judgment (με τον οποίο έχει περισσότερο νόημα να αγοραστεί λόγω αυξημένου συντελεστή κόστους/αξίας), όσο και με το Trials of Topoq του PlayStation Network, αλλά και με το δωρεάν συνοδευτικό software της Sony, το EyeCreate.

Τα προβλήματα δυστυχώς είναι ουκ ολίγα. Η ακρίβειά του περιφερειακού πρακτικά δεν είναι μεγαλύτερη από του προκατόχου του: ο αισθητήρας του PlayStation Eye δεν δείχνει να είναι μεγαλύτερης ανάλυσης από αυτόν του EyeToy και το γεγονός ότι το πρώτο αναγνωρίζει την κίνηση ταχύτερα, δεν σημαίνει ότι όπου χρειάζεται ακρίβεια στην ανίχνευση (όπως στο The Trials of Topoq), αποδεικνύεται αποτελεσματικότερο. O γύρω φωτισμός, επίσης, συνεχίζει να έχει μεγάλη σημασία για την απόδοση του περιφερειακού. Στο The Eye of Judgment αλλιώς "διάβαζε" η κάμερα τις κάρτες με ένα είδος λάμπας, αλλιώς με άλλο, αλλιώς με μία λάμπα, αλλιώς με δύο. Ίσως σε άλλους τίτλους και άλλους μηχανισμούς gameplay να μην ισχύει το ίδιο, αλλά θα πρέπει να διατηρήσουμε τις επιφυλάξεις μας γι' αυτό.

Στη συνέχεια, το PlayStation Eye αποδεικνύεται πρακτικά άχρηστο για τη σύλληψη φωτογραφιών, τόσο σε καλές συνθήκες φωτισμού όσο και κακές. Η χαμηλή ανάλυση έχει ως συνέπεια την εμφάνιση εμφανέστατου κόκκου, ο οποίος σε panel υψηλής ευκρίνειας δημιουργεί βέβαια πολύ άσχημη εντύπωση. Το ίδιο συμβαίνει και με το video, το οποίο ναι μεν είναι πάρα πολύ καλό από πλευράς "ομαλότητας" (δεν υπάρχουν τόσα "σπασίματα" στην κίνηση όσα παρατηρεί κανείς χρησιμοποιώντας μία Webcam ανάλογου κόστους σε PC), αλλά δεν παύει να είναι χαμηλής ανάλυσης και επίσης με κόκκο. Η χρωματική ακρίβεια, δε, που προσφέρεται τόσο στις φωτογραφίες όσο και στο video είναι δυστυχώς αυτή που εισπράττει κανείς με ανάλογου κόστους Webcams του εμπορίου. Με άλλα λόγια, πάρα πολύ χαμηλή.

Περιορισμοί υφίστανται και λόγω του κακού software: τις φωτογραφίες και τα video που συλλαμβάνει ο χρήστης, μπορεί να τις δει και να τα παρακολουθήσει... μόνο μέσα από το EyeCreate (!!), ενώ φυσικά θα ήταν πολύ απλό να μετατρέπονται σε δημοφιλείς μορφές αρχείων, ώστε να είναι σε θέση ο χρήστης είτε να τα πάρει από το σκληρό δίσκο του PS3 και να τα μεταφέρει σε PC, είτε να τα στείλει οπουδήποτε μέσω PlayStation Network. Το χαρακτηριστικό εκείνο του PlayStation Eye που λειτουργεί απρόσμενα καλά, είναι αυτό της αναγνώρισης και σύλληψης ήχου από πολλαπλές πηγές ταυτόχρονα. Ενσωματώνοντας τα τέσσερα μικρόφωνα στο πάνω μέρος του, το περιφερειακό μπορεί π.χ. να "ξεχωρίσει" διαφορετικές φωνές, σε διαφορετικά σημεία του δωματίου, έχοντας τη δυνατότητα παράλληλα να "απομονώσει" τον περιβαλλοντικό "θόρυβο" όταν η ακρίβεια της ανίχνευσης έχει σημασία. Σε κανέναν τίτλο δημιουργημένο για το PlayStation Eye δεν έχει ακόμη αξιοποιηθεί το εύρος των "ηχητικών" δυνατοτήτων του - προφανώς, λοιπόν, ευελπιστούμε να παρουσιαστούν games που θα εκμεταλλεύονται αυτό το θετικό του στοιχείο, σύντομα.

Βαθμολογία: **

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ