PC gaming: Η ώρα της... εκδίκησης!

Γιατί τα games σε Η/Υ επιστρέφουν δριμύτερα; Όλοι οι λόγοι!

Αν και ο τίτλος το άρθρου παραπέμπει σε τάσεις... ρεβανσισμού, μακριά από μας αυτά. Το gaming είναι ενασχόληση που "αγκαλιάζει" ένα κοινό ευρύτατο πια - και το γεγονός ότι οι PC gamers έχουν απομακρυνθεί από τους console gamers όσον αφορά στις προτιμήσεις και τις συνήθειές τους, δεν σημαίνει πως πρέπει να έχουμε απαραίτητα... πόλεμο μεταξύ τους. Αλλά, να: από την εμφάνιση του Xbox 360 και του PlayStation3, εδώ και 5-6 χρόνια δηλαδή, οι PC gamers έχουν ανεχθεί όχι μόνο το ρόλο του κομπάρσου στην αγορά της ηλεκτρονικής διασκέδασης, αλλά και του κομπάρσου που τον κακομεταχειρίζονται. Αμέτρητες είναι οι κακές "μεταφορές" τίτλων από τα PS3/360 σε PC, με τις Electronic Arts, Ubisoft και Activision τους κύριους ενόχους. Ουκ ολίγες είναι οι υποσχέσεις άλλων εταιρειών πως θα στηρίξουν το PC gaming, για να... "κάνουν την πάπια" στη συνέχεια - κύρια ένοχος εδώ η Microsoft. Και ουκ ολίγες είναι όσες ξέχασαν από πού προέρχονται και ποιός τις έφερε εδώ που είναι σήμερα - η πιο πρόσφατη ένοχος εδώ η id Software των Quake με το, μέτριο στα PC, Rage... αλλά και η Epic των Unreal και Gears of War.

Οι PC gamers για μια εξαετία σχεδόν έκαναν υπομονή και εστίασαν σε αυτά που παρέμεναν δικά τους: τα online RPG, τα strategy games, τα simulators, τα Flash και social games. Η εσωστρέφεια όμως αυτή δεν ήταν ούτε ωφέλιμο, ούτε λογικό να συνεχιστεί για πολύ - και, επιτέλους, στα τέλη του 2011 έχουμε πλέον σαφή σημάδια επιστροφής των Η/Υ στο προσκήνιο. Η ώρα της... εκδίκησης, τρόπον τινά, αλλά με την καλή έννοια.

Οι λόγοι είναι πολλοί: κάποιοι τεχνολογικοί, κάποιοι οικονομικοί, κάποιοι καθαρά συγκυριακοί. Οι τεχνολογικοί είναι οι ολοφάνεροι: τα PS3 και Xbox 360 βασίζονται σε υποσυστήματα PC, αλλά... επτά χρονών πίσω! Η διαφορά είναι πια πολύ μεγάλη για να κρυφτεί με οποιονδήποτε τρόπο: τα γραφικά που μπορούν να αποδώσουν τα συστήματα των Microsoft και Sony είναι πια τόσο κατώτερου επιπέδου από αυτά που μπορεί να αποδώσει ένα καλό PC, ώστε δεν έχει νόημα να τα αντιπαραβάλλουμε καν. Η εξέλιξη των επεξεργαστών και των καρτών γραφικών, άλλωστε, δεν ευνόησε τα PC μόνο στο κορυφαίο τμήμα της αγοράς, αλλά και στο εισαγωγικό: υπάρχουν αυτή τη στιγμή laptop και Media Center PC που κοστίζουν π.χ. €100 ευρώ παραπάνω από ένα Xbox 360 ή ένα PS3, αποδίδουν όμως παρόμοια σε συγκρίσιμα games και, φυσικά, παραμένουν προσωπικοί υπολογιστές κατάλληλοι για όλων των ειδών τις αποστολές πέραν του gaming. Το 2012, αυτά τα "άκρως εισαγωγικά" PC θα γίνουν ακόμη ισχυρότερα.

Έπειτα, είναι η άνοδος των υπηρεσιών Δικτυακής διανομής games, αλλά και οι χαμηλότερες τιμές που συνήθως χαρακτηρίζουν τα PC games. Η Steam της Valve είναι η πιο γνωστή από αυτές, αλλά υπάρχουν κι άλλες. Σε όλες γίνονται εξαιρετικές προσφορές για ΑΑΑ τίτλους και επεκτάσεις τους όλο το χρόνο (όχι μόνο μετά τις γιορτές...) και είναι ευκολότερο από ποτέ να αποκτήσει κανείς έναν μεγάλο αριθμό από ποιοτικά games με ένα κλάσμα των χρημάτων που θα έδινε για τις αντίστοιχες εκδόσεις σε PS3/Xbox 360. Αυτό πρακτικά σημαίνει περισσότερες ώρες διασκέδασης με μικρότερο κόστος. Ακόμη και τα ολοκαίνουργια games που εμφανίζονται για Η/Υ, PS3 και Xbox 360 ταυτόχρονα, στην έκδοση των πρώτων είναι 20%-25% φθηνότερα από την πρώτη μέρα. Κάποτε δεν είχε τόση σημασία αυτό, όμως σήμερα η διαφορά ανάμεσα στα €39.99 ή €49.99 και τα €59.99 ή €69.99 δεν είναι καθόλου, μα καθόλου ευκαταφρόνητη.

Βρισκόμαστε, τέλος, και χρονικά πλέον στο τελευταίο τμήμα της διαδρομής των Xbox 360 και PS3, με τα Xbox 720 και PS4 να βρίσκονται στα ράφια σε 2 ή 3 χρόνια το πολύ. Καθώς γράφονται αυτές οι γραμμές, δοκιμαστικά συστήματα που "εξομοιώνουν" την ισχύ των Xbox 720 και PS4 χρησιμοποιούνται για τον αρχικό σχεδιασμό των πρώτων τους τίτλων... και τα συστήματα αυτά δεν είναι τίποτε άλλο από πανίσχυρα PC. Αυτό σημαίνει πως στην "επόμενη γενιά" οικιακών συστημάτων ψυχαγωγίας ο "πήχυς" θα έχει τοποθετηθεί πολύ υψηλότερα - και τα περισσότερα PC για gaming θα βρίσκονται ήδη σε αυτό το επίπεδο, ικανά να "παίξουν" τα υψηλότερων απαιτήσεων console games από την πρώτη μέρα. Σε πραγματική υψηλή ευκρίνεια - των 1080p, όχι 720p ή... 540p - με κινηματογραφικό ήχο και χωρίς κανέναν συμβιβασμό. Διατηρώντας, μάλιστα, όλα τους τα πλεονεκτήματα, όπως τα σκιαγραφήσαμε στην αρχή της PC Gaming Week του Αθηνόραμα Digital. Είναι να μην προσβλέπουν οι PC gamers σε αυτό το... κρύο πιάτο της "εκδίκησης"; Ε, μα...!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ