Η τελευταία... μοναξιά

Το Wii, για τελευταία φορά μόνο. Το 2010... ανταγωνισμός!

Το διαφορετικό είναι συναρπαστικό, είναι ελκυστικό, είναι σε κάποιες περιπτώσεις... από μόνο του λόγος για καταναλωτικές επιλογές - κάτι που η Nintendo, με την τεράστια επιτυχία που έχει σημειώσει μέχρι σήμερα το Wii, μπορεί βεβαίως να προσυπογράψει. Ο χειρισμός του, ιδιόρρυθμης και ξεχωριστής συλλογιστικής, διαχώρισε το συγκεκριμένο σύστημα από τα δύο ανταγωνιστικά του, παρά την τεχνολογική υπεροχή των δεύτερων - και ο ξεχωριστός αυτός χαρακτήρας του ήταν, εν τέλει, αυτό που ώθησε το Wii στα 50 εκατομμύρια πωλήσεις σχεδόν. Σε μία αγορά όπως αυτή του home entertainment, ωστόσο, το διαφορετικό έχει αναπόφευκτα ημερομηνία λήξης - και αυτήν βλέπουμε όλοι να πλησιάζει γρήγορα καθώς το 2009 εκπνέει. Από μία τουλάχιστον άποψη, αυτά είναι τα τελευταία Χριστούγεννα... μοναξιάς του Wii - εξέλιξη που θα είναι ευεργετική για όλους.

Πρώτο θα εμφανιστεί κατά πάσα πιθανότητα στην αγορά το προϊόν που μέχρι σήμερα γνωρίζουμε ως PlayStation Motion Controller. Είναι η μετεξέλιξη μιας τεχνολογίας ανάγνωσης κίνησης που η Sony τελειοποιεί εδώ και πάρα πολύ καιρό - την άνοιξη, ωστόσο, φαίνεται πως έχει φτάσει το "πλήρωμα του χρόνου" για να βρει το δρόμο της στα σπίτια εκατομμυρίων κατόχων PS3. Ο Motion Controller της ιαπωνικής εταιρείας θυμίζει μεν Wii, με την έννοια ότι ο παίκτης κρατά κάτι στα χέρια του, όμως είναι κατά πολύ καλύτερο τεχνολογικά, αληθινά 3D (και όχι 2D όπως του Wii) και σίγουρα ικανότερο για περισσότερα πράγματα. Απομένει να δούμε πώς η Sony σκοπεύει να αξιοποιήσει τις αυξημένες αυτές δυνατότητες για να προσφέρει κάτι που απλώς δεν μπορούσαμε να έχουμε με το Wii - και δεν μιλάμε για τα υψηλής ευκρίνειας γραφικά μόνο, αλλά για το "ένα κλικ παραπάνω" επίπεδο αλληλεπίδρασης που φανταζόμαστε.

Και από την άλλη, υπάρχει φυσικά το προϊόν που θα προκύψει από τη διαδικασία ανάπτυξης του Project Natal της Microsoft. Αυτό τολμά ακόμη περισσότερα, καταργώντας εντελώς το όποιο αντικείμενο χρησιμοποιείται για την ανίχνευση της κίνησης, υιοθετώντας ολόκληρο το σώμα του παίκτη ως σημείο αναφοράς για το χειρισμό σε games. Από αυτό κι αν έχουμε μεγάλες προσδοκίες, αυτό κι αν είναι εν δυνάμει ικανό να ανατρέψει ισορροπίες. Εν ολίγοις; Τα Χριστούγεννα του 2010 θα είναι σαφώς διαφορετικά από αυτά όσον αφορά στο πολυσυζητημένο "motion gaming": το Wii όχι μόνο δεν θα είναι η μόνη πρόταση για παιχνίδι χωρίς "κλασικό" χειριστήριο, θα είναι η τεχνολογικά κατώτερη και περιορισμένη. Οι "νέοι" θα κληθούν να αξιοποιήσουν την υπεροχή αυτή δημιουργικά, με τα κατάλληλα games, η Nintendo να αποδείξει πως αντιλαμβάνεται πληρέστερα τί ακριβώς κάνει το motion gaming ενδιαφέρον και εμπορικά επιτυχημένο. Ανυπομονούμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ