H εικόνα 3D απέτυχε... κι επίσημα

Πρακτική παραδοχή, ειλικρινής, εκ μέρους της Sony. Καιρός δεν ήταν;

Το πόσο έχουμε συνηθίσει - ως δημοσιογράφοι εμείς και ως αναγνώστες το κοινό μας - τις... τεχνικές PR που πρακτικά "φιμώνουν" τα στελέχη των εταιρειών και δεν τούς επιτρέπουν να μιλούν με ειλικρίνεια για 'ευαίσθητα" θέματα, είναι εκπληκτικό. Πόσο ακριβώς εκπληκτικό; Ευθέως ανάλογα εκπληκτικό της... έκπληξης που εισπράτουμε όταν, σπάνια, κάποιο κορυφαίο στέλεχος από πρωταγωνίστρια τέτοια εταιρεία δίνει μία απάντηση ειλικρινή σε ερώτηση επώδυνη. Όπως αυτή που έδωσε πριν από μερικές ημέρες ο Fergal Gara, ο γενικός διευθυντής της Sony Βρετανίας, σε συνέντευξή του για μεγάλο κλαδικό Web site. Τί ακριβώς παραδέχθηκε ανοιχτά ο Gara, με λίγες λέξεις;

Ότι η εικόνα 3D, ως τεχνολογική πρόταση για την οικιακή διασκέδαση, απέτυχε.

Σε ερώτηση σχετικά με την απουσία ανακοινώσεων για περισσότερα 3D games στο PlayStation3, και γενικότερης "σιγής" εκ μέρους της Sony όσον αφορά στο 3D gaming γενικότερα, ο Gara απάντησε ως εξής: "Δεν είμαστε εμείς που θα αποφασίσουμε τί είναι και τί δεν είναι σημαντικό για τον καταναλωτή. Αυτό παραμένει στη δική του κρίση και, για την ώρα, το καταναλωτικό κοινό κρίνει πως η εικόνα 3D δεν είναι σημαντική. Για μας η στερεοσκοπική εικόνα σε games παραμένει μία επιλογή που μπορούμε να προσφέρουμε. Μπορεί να αποδειχθεί περισσότερο δημοφιλής κάποια στιγμή στο μέλλον. Δηλώνουμε ικανοποιημένοι που ξέρουμε πώς ακριβώς μπορούμε να αποδώσουμε εικόνα 3D, αλλά αυτή δεν έχει αναδειχθεί ακόμη σε συγκριτικό πλεονέκτημα που ανατρέπει ισορροπίες".

Η δήλωση αυτή του Fergal Gara, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η Sony δεν έχει ανακοινώσει κανέναν νέο ΑΑΑ τίτλο για το PlayStation3 με υποστήριξη στην εικόνα 3D ή με έμφαση στο χαρακτηριστικό αυτό (όπως είχε κάνει π.χ. στα Killzone 3 και Uncharted 3), "μιλά από μόνη της". Ούτε έδωσε κάποιο ιδιαίτερο βάρος στη στερεοσκοπική εικόνα στις τρεις τελευταίες μεγάλες εκθέσεις της E3, της Gamescom και του Tokyo Game Show. Η ιαπωνική εταιρεία δεν σκοπεύει να προωθήσει δυναμικά την εικόνα 3D στα games, τουλάχιστον όχι με τον τρόπο που το έκανε τα τελευταία 2 χρόνια, αλλά προτιμά να εστιάσει - σύμφωνα με τον Gara - στη δημιουργία νέων παραγωγών, με ποιοτικά χαρακτηριστικά που θα τούς επιτρέψουν να εξελιχθούν σε ολόκληρες σειρές games.

Για να είμαστε ειλικρινείς, βέβαια, δεν μπορούμε να μην επιστήσουμε στο κοινό του Αθηνόραμα Digital την έμφαση με την οποία ο Gara... "αφήνει ανοιχτό παράθυρο" για το μέλλον. Είναι προσεκτικός στην επιλογή των λέξεών του και επιλέγει να τοποθετηθεί επιφυλακτικά και όχι αρνητικά απέναντι στην εικόνα 3D - ώστε να φαίνεται πως αυτή χρειάζεται το χρόνο της και δεν έχει αποτύχει οριστικά. Δεν τον αδικούμε. Όντως τεχνολογικά, όπως και ο ίδιος παραδέχεται, η στερεοσκοπική εικόνα έχει μεγάλα περιθώρια βελτίωσης. Πότε θα έλθουν, όμως, οι βελτιώσεις αυτές; Από τη στιγμή που ο Gara δηλώνει πως δεν γνωρίζει... πολλά αποσαφηνίζονται, έτσι δεν είναι;

Οι λόγοι για τους οποίους η εικόνα 3D δεν κατάφερε να αναδειχθεί στο "next big thing" για την αγορά της οικιακής ψυχαγωγίας - τόσο όσον αφορά στις ταινίες, όσο και στα games - είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα από μόνοι τους. Το γεγονός, ωστόσο, πως μία από τις πρωταγωνίστριες εταιρείες στο "κίνημα του 3D" (η Sony υιοθέτησε γρήγορα τη στερεοσκοπική εικόνα ως τεχνολογία σε πολλαπλές προϊοντικές σειρές της και σε δεκάδες διαφορετικά προϊόντα) παραδέχεται ανοιχτά ότι το "κίνημα" δεν είχε τα επιθυμητά αποτελέσματα, είναι από μόνο του ενδεικτικό.

Από μία άλλη άποψη, βέβαια, η παραδοχή είναι αξιέπαινη για τη Sony, καθώς το ότι η στερεοσκοπική εικόνα δεν "κέρδισε" τους καταναλωτές ήταν εδώ και καιρό κοινή γνώση, αλλά και... θέμα taboo για τα μέσα ενημέρωσης, κλαδικά και όχι. Τα εύσημα στην ιαπωνική εταιρεία, με άλλα λόγια, που είχε το θάρρος να δακτυλοδείξει τον... "ελέφαντα στο δωμάτιο", όπως λένε οι Αγγλοσάξονες. Αυτό πιθανώς δεν σημαίνει ότι η Sony ή οποιαδήποτε άλλη κατασκευάστρια εταιρεία του χώρου θα εγκαταλείψει σύντομα την εικόνα 3D. Σημαίνει ωστόσο πως στο μέλλον δεν θα μας τήν προτείνουν με τόση... θέρμη, αν δεν είναι πρώτα καλύτερα προετοιμασμένες για να "κερδίσουν" τον καταναλωτή. Κι αυτό είναι θετικό τόσες για εκείνες, όσο και για μας... τελικά!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ