Gran Turismo 7: οι νέες προσθήκες που ξεχωρίζουν

O νέος τίτλος της Sony θέλει να προσελκύσει όλους τους gamers, να πως σκοπεύει να το πετύχει

H αναμονή επιτέλους τελειώνει: το Gran Turismo 7 - το πρώτο "πλήρες" νέο μέλος της διάσημης σειράς τίτλων αγώνων ταχύτητας των PlayStation εδώ και πολύ, πολύ καιρό - βρίσκεται πια λιγότερο από έναν μήνα μακριά από τα καταστήματα, τόσο για το PlayStation5 όσο και για το PlayStation4. Η Sony πρόσφατα αφιέρωσε μία Δικτυακή παρουσίασή της (State of Play) στον νέο της τίτλο και όλα δείχνουν πως είναι αυτό ακριβώς που ήλπιζαν οι πιστοί ακόλουθοι των GT σε ολόκληρο τον κόσμο. Είναι σίγουρα η πληρέστερη παραγωγή της Polyphony Digital μέχρι σήμερα όσον αφορά στις επιλογές παιχνιδιού, γεγονός που... μιλά από μόνο του!

Κάτι που καθιστά, ωστόσο, διαφορετικό το νέο Gran Turismo από το GT Sport (το οποίο εστίασε αρχικά στον τομέα των e-sports περισσότερο απ' όσο θα έπρεπε) ή από το GT6 (το οποίο εστίασε τόσο πολύ στον τομέα του περιεχομένου που... ξέχασε να προσθέσει σημαντικά νέα στοιχεία στην όλη παραγωγή) είναι η πρόθεση του δημιουργού του, του Kazunori Yamauchi, να απευθυνθεί σε κοινό πολύ ευρύτερο αυτή τη φορά. Το GT7 θα ενθουσιάσει κάθε έμπειρο fan της σειράς που είχε την πρώτη του επαφή με αυτήν στα χρόνια του PS2 ή και του PSOne, μα η Polyphony Digital αντιλαμβάνεται πως υπάρχουν σήμερα εκατομμύρια παίκτες - πολλοί από αυτούς κάτοχοι PS4/PS5 - που δεν έχουν παίξει ποτέ κανένα Gran Turismo.

Πώς σκοπεύει λοιπόν να προσελκύσει ο Yamauchi όλους αυτούς τους καταναλωτές; Προσφέροντας επιλογές παιχνιδιού και δραστηριότητες που είναι πιθανότερο να "κρατήσουν" τους ευκαιριακούς, όχι αφοσιωμένους παίκτες, τους λάτρεις της αυτοκίνησης και τους gamers εκείνους που ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για την τεχνολογική εξέλιξη των games. Ναι, τα 400 και πλέον αυτοκίνητα ή οι 90 και πλέον αγωνιστικές διαδρομές θα εκτιμηθούν απ' όλους, ενώ η επιστροφή του Career Mode και του Licence Center θα χαροποιήσει τους βετεράνους των GT. Όμως το πλατύ κοινό ίσως προτιμά να εστιάσει σε άλλα πράγματα, όπως στην ιστορία της αυτοκίνησης ή τον τεχνικό τομέα και τις ειδικές δυνατότητες του PS5. Πολλοί παίκτες μπορεί απλώς να θέλουν να οδηγήσουν σπάνια υπεραυτοκίνητα σε πανέμορφες πίστες και απλώς ν' απολαύσουν την εμπειρία, χωρίς την πίεση του συναγωνισμού.

Για αυτούς τους καταναλωτές η Polyphony Digital έκανε μία σειρά από ενδιαφέρουσες, πρωτότυπες προσθήκες στο Gran Turismo 7. Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζουν αμέσως οι πέντε ακόλουθες!

Gran Turismo Cafe
Πρωτότυπος συνδυασμός επιλογής παιχνιδιού και... μουσείου αυτοκίνησης, το GT Cafe προσφέρει στους παίκτες "μενού" με συλλογές από ιστορικά αυτοκίνητα που μπορούν να αποκτήσουν με συγκεκριμένους τρόπους. Ολοκληρώνοντας κάθε τέτοιο "μενού" οι παίκτες κερδίζουν ειδική ανταμοιβή, ενώ ο ιδιοκτήτης του GT Cafe τούς προσφέρει και μία αναδρομή στην ιστορία αυτών των οχημάτων και επεξηγεί την σημασία τους (λέγεται πως για ορισμένα από αυτά στην παρουσίαση συμμετέχουν και οι ίδιοι οι σχεδιαστές των συγκεκριμένων αυτοκινήτων).

Υπάρχουν πάνω από 30 τέτοια "μενού" στο GT7 και είναι βέβαιο πως οι λάτρεις των τεσσάρων τροχών θα τα απολαύσουν. Ακόμη και εμείς, που... δεν είμαστε, έχουμε πολύ μεγάλη περιέργεια να διαπιστώσουμε ποιά θρυλικά αυτοκίνητα επέλεξε να αναδείξει η Polyphony Digital.

Music Rally
Αυτή κι αν είναι επιλογή που... ποτέ δεν περιμέναμε να δούμε στον "Τhe real driving simulator", όμως αλλάζουν οι καιροί! Στο Music Rally οι παίκτες τρέχουν με αντίπαλο την μουσική: θα πρέπει να οδηγήσουν τα αυτοκίνητά τους όσο πιο γρήγορα μπορούν ώστε να φτάσουν στο επόμενο προκαθορισμένο σημείο της πίστας (checkpoint) προτού τελειώσουν τα beats (!) της μουσικής. Ναι, είναι τόσο περίεργο και πρωτότυπο όσο ακούγεται, γιατί τα beats δεν κυλούν με τον ίδιο ρυθμό που κυλούν τα δευτερόλεπτα: αυτός ποικίλλει από κομμάτι σε κομμάτι.

Το νέο Gran Turismo προσφέρει ευρεία γκάμα από διαφορετικά μουσικά στυλ: αυτά με περισσότερο "χαλαρό" ρυθμό θα είναι ευκολότερα, ενώ τα περισσότερο... "χορευτικά", δυσκολότερα. Είναι ένας αληθινά διασκεδαστικός τρόπος με τον οποίο οι αρχάριοι των GT μπορούν να εξοικειωθούν με το μοντέλο χειρισμού του - αν και μπορούμε να φανταστούμε επίσης βετεράνους να περνούν αμέτρητες ώρες στο Music Rally για να "ολοκληρώσουν" όλα τα διαθέσιμα μουσικά στυλ.

Music Replay
Αυτήν την λειτουργία η Polyphony μάλλον την σκέφτηκε μαζί με την Music Rally και υπάρχει λόγος γι' αυτό: καθώς οι παίκτες προσπαθούν να "μπουν στον ρυθμό" της μουσικής που ακούγεται κάθε φορά στο Music Rally - ώστε να μην τούς τελειώσουν τα beats πριν φτάσουν στο επόμενο checkpoint της διαδρομής - προφανώς θα την "ακολουθούν" και με την οδήγησή τους. Αυτό που κάνει η λειτουργία Music Replay είναι να ακολουθεί το αυτοκίνητο του παίκτη μέσα στην πίστα όπως έκανε πάντοτε, αλλά να διαλέγει πολλές και διαφορετικές "κάμερες" και γωνίες" ώστε να "συγχρονίζεται" - τρόπον τινά - με τον ρυθμό του κομματιού που ακούγεται κάθε φορά.

Η Polyphony έχει δημοσιοποιήσει κάποια δείγματα ενδεικτικά και δείχνουν απίθανα. Δεν είναι ακόμη σαφές αν οι παίκτες θα μπορούν ν' αποθηκεύσουν αυτά τα replay video σε μορφή αρχείου (θα ήταν εκπληκτική διαφήμιση για το GT7 η δημοσίευσή τους π.χ. στο YouTube), μα είναι πιθανό άλλοι παίκτες να μπορούν να τα παρακολουθούν μέσα από την λειτουργία Showcase του τίτλου.

GT Auto
Αυτή η πλευρά των Gran Turismo δεν ήταν παρούσα στο GT Sport προς απογοήτευση πολλών παικτών, τώρα όμως επιστρέφει επιτρέποντάς τους να συνδυάσουν διαφορετικά εξαρτήματα και αξεσουάρ έτσι ώστε να διαμορφώσουν το παρουσιαστικό των αυτοκινήτων τους όπως επιθυμούν. Δεν είναι η ίδια λειτουργία με αυτήν της προσαρμογής και ρύθμισης των μηχανολογικών τμημάτων ενός οχήματος (tuning), αν και ορισμένα αξεσουάρ έχουν σχέση με τις επιδόσεις του και την "αίσθηση οδήγησης" που αποπνέει: η GT Auto εστιάζει κυρίως στην διακόσμηση των αυτοκινήτων. Εκεί οι παίκτες θα είναι σε θέση να αλλάξουν τα χρώματα, τις ζάντες, τους προφυλακτήρες, τα σπόιλερ, να προσθέσουν αεροδυναμικά αξεσουάρ και άλλα.

Η ποικιλία των διαθέσιμων τέτοιων εξαρτημάτων και αξεσουάρ είναι μεγάλη, οπότε αναμένουμε να δούμε... αντίστοιχα μεγάλη ποικιλία από μοναδικής διαμόρφωσης οχήματα στις πίστες του GT7 τον Μάρτιο.

Ήχος 3D και DualSense
Όσοι έχουν αποκτήσει ένα PlayStation5 είναι σαφές πως από το GT7 περιμένουν να προσφέρει πράγματα που το PS4 απλώς δεν μπορεί να αποδώσει - ενώ πολλοί παίκτες που ενδιαφέρονται για την τεχνική πλευρά των σύγχρονων games έχουν επίσης την περιέργεια να δουν τί προσφέρει σε αυτόν τον τομέα το PS5 εν έτει 2022. Η Polyphony Digital σκοπεύει να μην απογοητεύσει κανέναν από αυτούς τους καταναλωτές. Πέρα από τα υψηλότερου επιπέδου γραφικά, τους πολύ μικρούς χρόνους αναμονής λόγω του αποθηκευτικού μέσου SSD κλπ., το νέο GT στο PS5 προσφέρει αληθινό ήχο 3D και αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες του εξελιγμένου χειριστηρίου του.

Όσον αφορά στο δεύτερο, η απτική ανάδραση (haptic feedback) που "εισπράττει" ο παίκτης στο GT7 αποδίδει την διαφορά της οδήγησης πάνω σε διαφορετικών τύπων οδοστρώματα σαφέστερα από ποτέ (για όσους θυμούνται ήταν το πρώτο παράδειγμα αυτής της λειτουργίας που έδωσε η Sony όταν αποκάλυψε το DualSense το 2019). Τα πλήκτρα-σκανδάλες, παράλληλα, με την προοδευτική τους "αντίσταση" στα δάκτυλα του παίκτη θα αποδίδουν πειστικά το πώς ένα αυτοκίνητο "φρενάρει" και επιταχύνει σε διαφορετικές συνθήκες.

Όσον αφορά στον ήχο, το GT7 θα αξιοποιεί πλήρως το υποσύστημα Tempest του PS5: όλων των ειδών τα εφέ θα έχουν όχι μόνο κατευθυντικότητα, αλλά και "βάθος" που θα αποδίδει την απόσταση, καθώς και αλληλεπιδραστικά χαρακτηριστικά (το πώς ακούγονται θα αλλάζει ανάλογα με το πού και πώς "αντανακλώνται" τα ηχητικά κύματα σε διαφορετικές επιφάνειες και χώρους).

...και πολλά ακόμη για το πιστό κοινό των GT
Το νέο Gran Turismo θα προσφέρει πολλά ακόμη πράγματα που οι θιασώτες της σειράς των GT περιμένουν ανυπόμονα, όπως τις καιρικές συνθήκες που αλλάζουν σε πραγματικό χρόνο και σύμφωνα με την τοποθεσία της εκάστοτε αγωνιστικής πίστας, τα καταστήματα πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ή την ριζικά βελτιωμένη "φωτογραφική" λειτουργία Scapes. Αλλά οι πέντε νέες προσθήκες που ξεχωρίσαμε νωρίτερα είναι αυτές με τις μεγαλύτερες πιθανότητες να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών που ίσως αποθαρρύνονται από τον χαρακτήρα των Gran Turismo ως "The real driving simulators".

Περασμένες εκδόσεις των GT ομολογουμένως δεν είχαν κατορθώσει να προσελκύσουν πολλούς αρχάριους στον κόσμο της εικονικής αγωνιστικής αυτοκίνησης. Ελπίζουμε πως το GT7, με όλες τις προσβάσιμες νέες προσθήκες του, θα κάνει ακριβώς αυτό!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ