E3 2016: H συνέντευξη Τύπου της Microsoft

Νέο Xbox τώρα, νέο Xbox αργότερα, άφθονα ΑΑΑ games για την ώρα

Δεν είχαμε κρατήσει ακριβώς... κρυφή τη γνώμη μας όσον αφορά στο πόσο χρειαζόταν η Microsoft μία πολύ καλή εμφάνιση στην Ε3 2016 προκειμένου να βγάλει τον εαυτό της από την δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει την τελευταία τριετία - και, ίσως, να περάσει στην αντεπίθεση. Ολοφάνερα σε αυτό ακριβώς αποσκοπούσαν και τα στελέχη του αμερικανικού κολοσσού σχεδιάζοντας το τί θα παρουσιάσουν στην συνέντευξη Τύπου τους στο πλαίσιο της μεγαλύτερης έκθεσης του gaming, όμως το... Web είχε διαφορετική άποψη και οι διαρροές που εμφανίστηκαν εκεί τις προηγούμενες ημέρες κατά βάση είχαν αποκαλύψει σχεδόν όλες τις λεπτομέρειες. Όλα κρίνονταν στο αν και κατά πόσο η Microsoft θα αποφάσιζε να κάνει την ριψοκίνδυνη επιλογή για "το γκολ στο ενενηκοστό λεπτό". Και την έκανε.

Οι περισσότερες πληροφορίες που είχαν διαρρεύσει για το ανανεωμένο Xbox One S, για το Forza Horizon 3, για το Tekken 7 και το φυσικά το επόμενο, σημαντικά αναβαθμισμένο Xbox - γιατί αυτό ήταν προφανώς "το γκολ στο ενενηκοστό λεπτό" - ήταν λίγο έως πολύ αναμενόμενες, θα τις συγκεντρώσουμε λοιπόν στα αντίστοιχα ξεχωριστά άρθρα. Πολλά πράγματα, ωστόσο, δεν είχαν διαρρεύσει, όπως η απρόσμενα κοντινή ημερομηνία διάθεσης όλων σχεδόν των "μεγάλων όπλων" της Microsoft για το 2016: το ReCore, το Forza Horizon 3 και το Gears of War 4 θα έχουν κυκλοφορήσει έως το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου, μαζί τους και τα Final Fantasy XV και FIFA 17 των Square/Enix και Electronic Arts. Έτσι, υποθέτουμε, η αμερικανική εταιρεία "αφήνει χώρο" χρονικά σε άλλα αναμενόμενα megahits της εορταστικής περιόδου όπως τα Battlefield 1, Call of Duty Infinite Warfare, Titanfall 2 και Watchdogs 2.

Όπως αναμενόταν, άλλωστε, η Microsoft έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην "γεφύρωση" των εκδόσεων games ανάμεσα στα Xbox One και στα PC με Windows 10. Όχι μόνο η μεγάλη πλειοψηφία των δικών της τίτλων θα κυκλοφορεί και στα δύο φορμά, αλλά θα το κάνει με ενιαία τιμή απόκτησης και με Δικτυακή συμβατότητα ανάμεσα στις εκδόσεις αυτές - με τα αντίστοιχα Crossbuy και CrossPlay της Sony, δηλαδή, τα οποία η Microsoft συνδυάζει στον όρο Xbox Play Anywhere. Εξελίσσοντας, δε, το λειτουργικό σύστημα του Xbox One και το Xbox Live, ο κολοσσός του Redmond προσθέτει σύντομα στο οπλοστάσιο των σχετικών δυνατοτήτων τόσο λειτουργίες όπως η φωνητική αναζήτηση πληροφοριών (μέσω της Cortana των Windows 10) και η αναπαραγωγή μουσικής επιλογής του παίκτη στο παρασκήνιο του games, όσο και υπηρεσίες όπως οι Clubs ή Arena, που καθιστούν σημαντικά ευκολότερη την υποστήριξη κοινοτήτων γύρω από συγκεκριμένα games ή επεκτείνουν τον ανταγωνιστικό τους χαρακτήρα.

Όσον αφορά στα games αυτά καθ' αυτά, πάντως, οι εντυπώσεις που δημιούργησε η συνέντευξη Τύπου ήταν ανάμικτες: άλλοι μελλοντικοί τίτλοι, όπως οι ScaleBound και We Happy Few, ήταν εντυπωσιακοί και σαφώς πολλά υποσχόμενοι, ενώ άλλοι, όπως οι Sea of Thieves και Halo Wars 2 το ακριβώς αντίθετο. Διά της απουσίας τους έλαμψαν άλλοι τίτλοι, όπως το Crackdown 3, ενώ υπερβολική έμφαση δόθηκε σε πράγματα όπως ο εμπλουτισμός υλικού και δυνατοτήτων του Minecraft. Υπήρξε γενικώς μία αρρυθμία στην ροή της όλης εκδήλωσης, η οποία ξεκίνησε άκρως εντυπωσιακά, συνέχισε χλιαρά, άγγιξε επίπεδα περίπου ανύπαρκτου ενδιαφέροντος σε κάποια φάση για να ολοκληρωθεί... σοκαριτιστικά σχεδόν με την αποκάλυψη του μελλοντικού καινούργιου Xbox. Όχι πως τα προσκεκλημένα και διατεταγμένης υπηρεσίας fanboys στο ακροατήριο έβλεπαν καμία διαφορά σε όλα αυτά, βέβαια, καθώς ζητωκραύγαζαν με τον ίδιο ακριβώς ενθουσιασμό στη θέα όλων ανεξαιρέτως των θεμάτων. Ευτυχισμένοι άνθρωποι.

Οι πιστοί φίλοι των Xbox θα πρέπει να αισθάνονται μία μικρή ή... καθόλου μικρή σύγχυση μετά από την συνέντευξη Τύπου της Microsoft. Από τη μία πλευρά είναι εξαιρετικά θετικό κι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι η αμερικανική εταιρεία προτίθεται να επενδύσει σημαντικά σε χρόνο και χρήμα για το μέλλον του Xbox, τόσο σε επίπεδο hardware όσο και software. Από την άλλη η ταυτόχρονη ανακοίνωση για το ανανεωμένο Xbox One S και το γενναία αναβαθμισμένο Xbox που σήμερα γνωρίζουμε ως "Project Scorpio" εύλογα προβληματίζει: πώς προτείνεις στους καταναλωτές να αγοράσουν ένα Xbox One S (πόσο μάλλον το αρχικό Xbox One...), ενημερώνοντάς τους παράλληλα πως σε 18 μήνες αυτό θα ξεπεραστεί από άλλο μοντέλο κατά πολύ ισχυρότερο;

Οι Αμερικανοί δικαιολογούνται για την επιλογή τους να αντεπιτεθούν ώστε να βγουν από μία θέση δυσμενή, όμως η όλη κίνηση δεν παύει να είναι εξαιρετικά ριψοκίνδυνη - τόσο από εμπορικής πλευράς, όσο και από πλευράς δημόσιας εικόνας. Θα δικαιωθεί η Microsoft για την επιλογή της; Τα Χριστούγεννα του... 2017 - καλώς ή κακώς με αυτόν τον χρονικό ορίζοντα μιλάμε - μία πρώτη εκτίμηση θα μπορεί να γίνει. Έως τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ