Ε3 2011: Εντυπώσεις από το SF Χ Tekken

Γροθιές, κλωτσιές και... γέφυρες

Το εικαστικό στυλ του νέου τίτλου είναι απόλυτα επιτυχημένο και πιστεύουμε πως θα αρέσει τόσο στους θιασώτες των SF, όσο και των Tekken. Σημαντικότερο, ωστόσο, παραμένει το θέμα του χειρισμού και της "αίσθησης" στη χρήση κάθε χαρακτήρα - και εδώ, βάσει όσων είδαμε στην προέκδοση της Ε3, η Capcom αξίζει τα εύσημα. Από τη μία πλευρά, οι χαρακτήρες των Street Fighter θα αποδώσουν αμέσως τα... αναμενόμενα στα χέρια των παικτών του SFIV: όλα σχεδόν τα χτυπήματα και οι συνδυασμοί τους προκύπτουν με τον ίδιο περίπου τρόπο (αν και βέβαια με άλλο αριθμό καρέ και ταχύτητα σε πολλές περιπτώσεις). Το... πολιτισμικό σοκ περιμένει κυρίως τους παίκτες των Tekken: αξιοποιούνται πλέον και τα 6 πλήκτρα ενεργειών κι όχι μόνο τα 4, οι συνήθεις γοργές ακολουθίες πλήκτρων δεν επιφέρουν απαραίτητα συνδυασμούς χτυπημάτων (combos), ενώ πολλοί από αυτούς προκύπτουν από "ημικυκλικές" κινήσεις, α λα SF.

Οι παίκτες των Tekken, λοιπόν, έχουν πολύ περισσότερη... δουλειά προσαρμογής να κάνουν από τους παίκτες των SF - και δεν είναι ιδιαίτερα πιθανό ότι πολλές από τις τεχνικές και τα "κόλπα" τους θα "περάσουν" στο Street Fighter X Tekken. Πιθανώς για να... αποζημιώσει αυτούς τους παίκτες - και για να κρατήσει σε ένα βαθμό τις ισορροπίες - η Capcom έχει κάνει πληθώρα αλλαγών σε σχέση με το SFIV. Μία προφανής είναι το tagging, δηλαδή η δυνατόητα να χρησιμοποιεί ο κάθε παίκτης δύο χαρακτήρες και να τους εναλλάσσει κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Παρόντα, δε, είναι και τα χτυπήματα κατά την εναλλαγή αυτή, με πολλαπλούς μάλιστα τρόπους. Κατά δεύτερον, ο ρυθμός του παιχνιδιού είναι μεν περισσότερο αργός από των Tekken, αλλά σαφώς πιο γρήγορος από των Street Fighter - κάτι που επίσης "κάνει διαφορά". Κατά τρίτον, στο νέο τίτλο είναι σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό εφικτό το... juggling, η δυνατότητα να σηκώσει με ειδικά χτυπήματα ένας χαρακτήρας στον αέρα τον αντίπαλό του και στη συνέχεια να τού επιφέρει πρόσθετα χτυπήματα πριν τον... αφήσει να προσγειωθεί.

Όλα τα παραπάνω στοιχεία αλλάζουν σαφώς το στυλ και την "αίσθηση" του Street Fighter X Tekken σε σχέση με το SFIV, σαφώς, αλλά οι δύο τίτλοι παραμένουν πολύ κοντά - ίσως πάρα πολύ για να προσελκύσουν τους θιασώτες των Tekken. Ασφαλέστερος (εμπορικά) δρόμος για την Capcom, λοιπόν, είναι να προσελκύσει πρωτίστως όλους τους θιασώτες των SF και δευτερευόντως ένα ποσοστό του mainstream κοινού, που βλέπει τα fighting games ως... party games περισσότερο. Το δεύτερο θα το πετύχει μόνο αν συμπεριλάβει πολλούς χαρακτήρες στην τελική έκδοση του τίτλου, πολύ περισσότερους από τους 14 της προέκδοσης της Ε3. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμη μέχρι η καινούργια πρόταση της Capcom να πλησιάσει σε αυτό το σημείο και αλλαγές μπορεί να υπάρξουν πολλές - τόσο στο βασικό μηχανισμό παιχνιδιού του, όσο και στη σειρά των χαρακτήρων. Σε κάθε περίπτωση, το κοινό που ήδη αγαπά τα fighting games είμαστε βέβαιοι πως θα βρεί πολλούς λόγους για να ασχοληθεί με το Street Fighter X Tekken και, μαζί του, θα περιμένουμε με ανηπομονησία να δούμε τί άλλο μάς επιφυλάσσει η Capcom για την τελική του μορφή, ειδικά σε επίπεδο επιλογών παιχνιδιού. Τί να γίνει, υπομονή!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ