Διαφημίσεις μέσα στο Street Fighter V; Όχι, ευχαριστούμε!

Οι Ιάπωνες ενσωματώνουν στον σημαντικότερο τίτλο τους συζητήσιμο τρόπο εμπορικής προβολής, οι αντιδράσεις αναμενόμενες

Δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι όλες οι πολυεθνικές της τεχνολογίας και της ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας επιθυμούν να αποσπάσουν και το τελευταίο ευρώ κέρδους από κάθε ένα προϊόν που δημιουργούν. Αδιαμφισβήτητο είναι όμως και το γεγονός πως πρέπει να υπάρχει ένα όριο σε αυτήν την προσέγγιση, καθώς πέρα από αυτό αρχίζει να αλλοιώνεται το ίδιο το προϊόν και η δημόσια εικόνα του. Το τελευταίο αυτό δεν φαίνεται να σημαίνει πολλά για την Capcom, πάντως, η οποία αυτές τις ημέρες υιοθετεί ένα μοντέλο εσόδων που δοκιμάστηκε στο παρελθόν κι απορρίφθηκε από την αγορά: τις διαφημίσεις μέσα σε games (in-game advertising). Το κάνει, μάλιστα, με το πλέον πολύτιμο προϊόν της αυτή τη στιγμή: το Street Fighter V, το οποίο μάλιστα... "είδε κι έπαθε" να ορθοποδήσει μετά από το κακό αρχικό του ξεκίνημα το 2016.

Στην πιο πρόσφατη αναβάθμισή της για το SFV η Capcom εισήγαγε την δυνατότητα προβολής "χορηγούμενου περιεχομένου" (sponsored content) σε πολλαπλά σημεία του τίτλου. Το πρώτο είναι οι οθόνες αναμονής ανάμεσα στις αναμετρήσεις (loading screens), το δεύτερο συγκεκριμένες πίστες μάχης που εικαστικά έχουν διαμορφωθεί ως διαφημιστικές (fighting stages), ενώ το τρίτο είναι... οι ίδιες οι φορεσιές των μαχητών, οι οποίες "χορηγούμενες" φέρουν διαφημιστικά λογότυπα. Η ιαπωνική εταιρεία ξεκινά να χρησιμοποιεί τον όλο μηχανισμό με το παγκόσμιο πρωτάθλημά της (το περίφημο Capcom Cup), όμως αναμένεται πως σύντομα θα αξιοποιηθεί κι από άλλες εταιρείες που εμπλέκονται με τα E-Sports, όπως η RedBull και η Razer.

H εξέλιξη αυτή έχει φυσικά σχολιαστεί από αρνητικά έως οργισμένα από μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων που παίζουν τακτικά το Street Fighter V. O μάλλον αδέξιος κι ενίοτε αντιαισθητικός τρόπος με τον οποίο η Capcom έχει επιλέξει να υλοποιήσει αυτό το in-game advertising φυσικά δεν βοηθά, έστω κι αν - αυτό οφείλει να τής το αναγνωρίσει κανείς - οι Ιάπωνες ενσωμάτωσαν και στις ρυθμίσεις μία επιλογή που επιτρέπει στους παίκτες να απενεργοποιήσουν όποια διαφημιστικά δεν τούς αρέσουν. Αυτά, ωστόσο, μετά την τελευταία αναβάθμιση είναι όλα ενεργοποιημένα εξ αρχής και οι παίκτες θα πρέπει να κάνουν οι ίδιοι το "opt-out" στην προβολή τους, αντί για το φυσιολογικά αντίστροφο, δηλαδή το εθελοντικό "opt-in" με το οποίο λειτουργεί η διαφημιστική αγορά.

Επειδή η Capcom γνώριζε εξ αρχής πως η επιλογή της αυτή θα δημιουργούσε πολλές αντιδράσεις, έχει προσπαθήσει να... "χρυσώσει το χάπι", προσφέροντας στους gamers εικονικά χρήματα (Fight Money) αν αφήσουν ενεργοποιημένη την επιλογή προβολής διαφημίσεων ώστε αυτές "να τρέχουν" στις Δικτυακές αναμετρήσεις των παικτών. Τα εικονικά αυτά χρήματα, ωστόσο, είναι πενιχρά και με συνολικό όριο στο πόσα μπορούν να μαζευτούν από έναν "χορηγό", οπότε οι... γκρίνιες που εκφράζονται στα σχόλια όσων αγαπούν το Street Fighter V καταλήγουν να είναι πολλών ειδών. Θα κρατήσει η Capcom τον μηχανισμό ενεργό παρά την κατακραυγή ή απλώς... "δοκίμαζε την τύχη της" και κάποια στιγμή θα τον αποσύρει; Όπως πάντοτε, θα δείξει!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ