CES 2010: Αλλαγές στο Natal

Το σύστημα ανίχνευσης κίνησης της Microsoft τροποποιείται

Οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ένα προϊόν που προσεγγίζει κάτι το σύνηθες με τρόπο διαφορετικό είναι... πολλών ειδών - αλλά μία από τις πιο σημαντικές είναι σίγουρα αυτή του κόστους. Όσο... λιγότερο πρέπει να το σκεφτεί για να αγοράσει κανείς αυτό το κάτι καινούργιο, τόσο καλύτερα για το προϊόν: η Microsoft δεν αγνοεί το γεγονός, γι' αυτό και γνωστοποίησε στο πλαίσιο της έκθεσης CES 2010 μια τροποποίηση σημαντική στο Project Natal, το πολυσυζητημένο σύστημα ανίχνευσης κίνησης που θα διαθέσει ως περιφερειακό για όλα τα Xbox 360 το φθινόπωρο του 2010. Παράγοντας καθοριστικός για την τροποποίηση αυτή, προφανώς, ήταν αυτός του κόστους, με τις σχετικές όμως αλλαγές και στον τρόπο με τον οποίο εν τέλει θα προωθήσει το Natal στα τέλη της χρονιάς.

Η τροποποίηση είναι απλή, αλλά πολύ σημαντική: η Microsoft αφαίρεσε από το περιφερειακό το chip που αναλάμβανε να επεξεργαστεί τα οπτικά δεδομένα που οι δύο κάμερες του Natal συλλαμβάνουν και να τα "μεταφράσει" σε κίνηση μέσα στα games των Xbox 360. Τη διαδικασία αυτή θα την αναλάβει εν τέλει το ίδιο το Xbox 360, κάτι που σημαίνει ωστόσο ότι έτσι θα δεσμευτεί επεξεργαστική δύναμη από το σύστημα η οποία δεν θα είναι διαθέσιμη στα games του. Το ποσοστό της συνολικής ισχύος του Xbox 360 που απαιτείται για τα παραπάνω υπολογίζεται πως δεν ξεπερνά το 15%, οπότε για τους νέους τίτλους ουσιαστικά δεν τίθεται θέμα αρνητικής επίπτωσης: οι δημιουργοί των games για Natal θα πρέπει απλώς να λαμβάνουν το συγκεκριμένο γεγονός στα υπόψιν και... αυτό είναι όλο. Παρά το γεγονός ότι αρκετές εταιρείες και ομάδες παραγωγής έχουν ήδη ξεκινήσει να αναπτύσσουν games για το Natal, ο χρόνος που έχουν στη διάθεσή τους είναι παραπάνω από αρκετός για να κάνουν τις σχετικές αλλαγές στον κώδικά τους.

Το μόνο θέμα που τίθεται είναι αυτό της χρήσης του Natal σε παλαιότερα games του Xbox 360: αυτό θεωρούνταν πάντοτε δύσκολο εγχείρημα, όμως τώρα - με την απώλεια αυτού του 15% επεξεργαστικής δύναμης που πρέπει να αφιερωθεί στη "μετάφραση" των οπτικών δεδομένων - θα πρέπει να θεωρείται όχι μόνο μη πρακτικό, αλλά ενίοτε αδύνατο. Γνώμη μας; Καλύτερα, ίσως, καθώς αυτό θα δώσει ένα ακόμη κίνητρο στις ομάδες δημιουργίας τίτλων να σκεφτούν και να σχεδιάσουν εξ αρχής games ειδικά για το Natal, ώστε να επιδείξουν τί πραγματικά μπορεί να κάνει. Όχι να προσπαθήσουν, δηλαδή, με το... "στανιό" να προσαρμόσουν το σύστημα χειρισμού με κινήσεις του σώματος σε παλαιότερα games, όπως το Burnout Revenge που είχε επιδειχθεί. Πάνω απ' όλα, δε, η αφαίρεση του chip αυτού, και η σχετική μείωση κόστους, σημαίνει ότι η Microsoft ίσως είναι όντως σε θέση να προσφέρει το περιφερειακό του Natal στη δελεαστική τιμή των 69.99 ευρώ που φημολογείται. Θα το καταφέρει; Στην έκθεση Ε3 του καλοκαιριού κατά πάσα πιθανότητα θα μάθουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ