3D gaming; Τρελές προοπτικές!

Σύμφωνα με εταιρεία ερευνών, τουλάχιστον - πού το στηρίζει;

Οι συζητήσεις γύρω από τη στερεοσκοπική εικόνα (3D) ομολογουμένως περιστρέφονται γύρω από τις τηλεοράσεις υψηλής ευκρίνειας και τις ταινίες τον τελευταίο καιρό, όμως εννοείται πως αυτή δεν είναι η μόνη εφαρμογή της. Τα video games είναι επίσης ενδιαφέρον "σενάριο" (κατά βάση τα πρώτα... πειράματα στερεοσκοπικής εικόνας με games έγιναν τη δεκαετία του '90) και ήδη υπάρχουν περιφερειακά και λογισμικό που προσφέρουν τέτοιες δυνατότητες, όπως τα γυαλιά 3D Vision της nVidia, συγκεκριμένες οθόνες και ειδικά τροποποιημένα PC games. Εμπορικά η όλη κατηγορία προϊόντων βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα - σύμφωνα όμως με την εταιρεία ερευνών Insight Media, όχι για πολύ ακόμη. Για την ακρίβεια, στην τελευταία της έκθεση η εταιρεία υποστηρίζει πως - σε τέσσερα χρόνια από σήμερα - θα έχουν αγοραστεί πάνω από 40 εκατομμύρια οθόνες κατάλληλες για στερεοσκοπικό, 3D gaming!

H Insight Media βασίζει τα αποτελέσματα της έρευνάς της σε διάφορους παράγοντες, που ποικίλλουν από την υποστήριξη που η 3D εικόνα πρόκειται να λάβει από πολλούς κορυφαίους κατασκευαστές μέσα στο 2010, μέχρι το γεγονός ότι η τεχνολογία αυτή καθ' αυτή της προβολής φαίνεται να έχει ωριμάσει σε σημείο ικανοποιητικό πλέον. Παλαιότερα ο συνδυασμός των ειδικών γυαλιών με παραδοσιακές οθόνες και όχι ακριβώς βελτιστοποιημένο software επέφερε στο χρήστη ζαλάδες, πονοκεφάλους και σίγουρα όχι τις ακριβώς πιο άνετες συνθήκες για πολύωρο παιχνίδι - με τις οθόνες σάρωσης στα 120 Hz, όμως, και τα γυαλιά να επικοινωνούν ταχύτατα με το όποιο σύστημα επεξεργάζεται τα στερεοσκοπικά γραφικά, είναι πλέον εφικτή η προβολή εικόνας 3D στα σταθερά 60 Ηz. Τα οποία τηλεοπτικά έχουμε συνηθίσει όλοι.

Βεβαίως, η αλήθεια είναι πως αυτή τη στιγμή τα 40 εκατομμύρια οθόνες στερεοσκοπικής προβολής ακούγονται αισιόδοξα έως... πολύ αισιόδοξα - για να μην αναφέρουμε πως, ακόμη και να έχουν βρει τόσα τέτοια προϊόντα το δρόμο τους σε σπίτια καταναλωτών, αυτό δεν σημαίνει πως θα αξιοποιούνται απαραίτητα σε 3D games από το ευρύ κοινό. Αυτές οι εκτιμήσεις πάντως δημιουργούν το θετικό κλίμα που θα παρακινήσει όλες τις εμπλεκόμενες εταιρείες να επικεντρωθούν σε αυτό που έχει την μεγαλύτερη σημασία: το περιεχόμενο. H Sony έχει υποσχεθεί πως θα τιμήσει το δικό της τμήμα της ευθύνης με το PlayStation3, πιστεύουμε πως οι εταιρείες που αναπτύσσουν PC games (με τη βοήθεια των nVidia και ATI) θα κάνουν το ίδιο... περιμένουμε και τις υπόλοιπες. Για να δούμε, για να δούμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ