
Ποτό με αυτοπεποίθηση και αδιαπραγμάτευτο στην απλότητά του, σερβίρεται με πάγο και συνήθως πίνεται πριν το δείπνο - σίγουρα όχι μόνο τότε. Το γλυκόπικρο κοκτέιλ που ακούει στο όνομα Negroni υπήρξε ανέκαθεν μία από τις δημοφιλέστερες επιλογές στις μπάρες του μάταιου τούτου κόσμου, ήδη από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του, πιθανότατα -όπως υποστηρίζει η πιο δημοφιλής θεωρία- ένα μεσημέρι του 1919, στο Caffè Casoni της Φλωρεντίας. Ήταν τότε που ο περιβόητος (πια) κόμης Count Camillo Negroni ζήτησε από τον bartender Fosco Scarselli να ενισχύσει το αγαπημένο του κοκτέιλ –το Americano– αντικαθιστώντας τη σόδα με τζιν.
Ο Scarselli πρόσθεσε και μία φέτα πορτοκαλιού σαν γαρνιτούρα -αντί για το συνηθισμένο lemon twist- και, κάπως έτσι, γεννήθηκε το Negroni. Μία φήμη θέλει τους πελάτες του Caffè Casoni να ζητάνε "ένα ποτό σαν εκείνο του κόμη Negroni" με αποτέλεσμα να καθιερωθεί το όνομα για το συγκεκριμένο κοκτέιλ. Για τους μη έχοντες γνώση, οφείλουμε να τονίσουμε ότι το απολαυστικό απεριτίφ στην κλασική, διαχρονική εκδοχή του αποτελείται από ίσα μέρη τζιν, Campari και γλυκού βερμούτ.

Στο σήμερα, δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το Negroni αποτελεί το κοκτέιλ της εποχής μας. Αν ήταν άνθρωπος, πιθανότατα θα ήταν ένας προσεγμένος αλλά συνεσταλμένος Ιταλός, που τριγυρνά στη Φλωρεντία με γουστόζικα loafers -χωρίς κάλτσες πάντοτε- και κάποιο πολύ καλό σακάκι. Ναι, τώρα που το σκέφτομαι αυτό είναι: Η sprezzatura του μπαρ. Συσσωρευμένη κομψότητα σε λιτό και απέριττο "περιτύλιγμα", που όμως πάντοτε κεντρίζει ενδιαφέρον και βλέμματα.


Όπως αντιλαμβάνεσαι από όλα τα παραπάνω, δε θα μπορούσε παρά να έχει ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που τιμάται μαζικά και καθολικά. Όχι μία απλή ημέρα κάθε έτους αλλά, στην περίπτωσή του, μία ολόκληρη εβδομάδα.
Κι αυτή ακριβώς είναι η Negroni Week που φέτος πραγματοποιείται από τις 22 έως τις 28 Σεπτεμβρίου με περισσότερα από 250 αγαπημένα μπαρ σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες 15 πόλεις (καθώς και σε εκατοντάδες άλλα σημεία σε όλη τη Γη), να μας περιμένουν για να ανακαλύψουμε τη μοναδική ιστορία του #1 κλασικού κοκτέιλ, με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως, σύμφωνα με την έγκριτη -ίσως την πιο έγκυρη που κυκλοφορεί εκεί έξω- λίστα του Drinks International.
Αξίζει να αναφερθεί πως πίσω στο 2013, το περιοδικό Imbibe ξεκινούσε τη Negroni Week σαν μια γιορτή για ένα από τα σπουδαία κοκτέιλ του μάταιου τούτου κόσμου και σαν μια προσπάθεια συγκέντρωσης χρημάτων για φιλανθρωπικούς σκοπούς σε όλο τον πλανήτη. Κάτι που εξακολουθεί να ισχύει και σήμερα, στηρίζοντας τον παγκόσμιο οργανισμό Slow Food, που δραστηριοποιείται σε θέματα διαφάνειας και βιωσιμότητας στον κλάδο της εστίασης.
Ακολούθησε το Αθηνόραμα στο Facebook και το Instagram.