
Χάρη σε μια ψαρωτική επικοινωνιακή καμπάνια που εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την αρκούντως μυστηριώδη και δελεαστική πλοκή του, σε συνδυασμό με τη θερμή ανταπόκριση των κριτικών, στις αρχές Αυγούστου το "Weapons" βρέθηκε να πετυχαίνει άνοιγμα στην κορυφή του αμερικανικού box office συγκεντρώνοντας τα 43,5 εκατομμύρια δολάρια. Ταυτόχρονα, μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, έχει φτάσει τα 92 εκατ. παγκοσμίως. Με αυτόν τον τρόπο, η ταινία τρόμου του Ζακ Κρέγκερ ("Barbarian"), ελληνική πρεμιέρα της στις 21/8, εξελίχθηκε στον έκτο σερί τίτλο τη Warner Bros. που ξεκινά την κινηματογραφική πορεία του από το νούμερο ένα του πίνακα των εισπράξεων. Γιατί, όμως, αυτό συνιστά είδηση;

Με αφορμή το "Weapons", Αμερικανοί επαγγελματίες του χώρου εκφράζουν τον ενθουσιασμό, αλλά και την έκπληξή τους που μια, όχι απλώς "πρωτότυπη" ("original") ταινία αλλά και είδους κατάφερε να προσελκύσει μαζικά το κοινό. Μια κάπως στενάχωρη διατύπωση, η οποία έρχεται να επιβεβαιώσει πως στο Χόλιγουντ πια, έστω ως ένα βαθμό, η κινηματογραφική φαντασία έχει αντικατασταθεί από μηχανισμούς παραγωγής "fast food" σινεμά. Το έχουμε γράψει ξανά εξάλλου, απόλυτη προτεραιότητα τείνουν να γίνουν φιλμ βασισμένα σε "έτοιμο" υλικό, γνώριμα franchises ή ποπ φαινόμενα, που δεν ενέχουν ούτε οικονομικό, αλλά ούτε και καλλιτεχνικό ρίσκο.

Έτσι, σουξέ σαν του "Weapons" φέρνουν σε αμηχανία τους executives αφού χαλάει το αφήγημα γύρω από το τι πρέπει να θεωρείται σήμερα εμπορική ταινία. Αρκεί να θυμηθούμε τι συνέβη μόλις λίγους μήνες πριν με τους "Αμαρτωλούς", ένα ακόμα horror που αφέθηκε στη μοίρα του, προτού βρεθεί να σπάει τα ταμεία εξαιτίας του θετικού σούσουρου του κοινού, τους διθυράμβους των κριτικών, μα κυρίως του χορταστικού θεάματος που πρόσφερε γενναιόδωρα. Σε αντίστοιχη ανοδική πορεία βρίσκεται και το φιλμ του Κρέγκερ, για το οποίο αν δε σας έχουμε ψήσει ακόμα, μάλλον αρκεί η υπόθεση του: Ένα βράδυ, οι μαθητές μιας ολόκληρης τάξης εξαφανίζονται ακαριαία, εκτός από ένα. Όλοι αγνοούν τι συνέβη, ποιος βρίσκεται πίσω από αυτήν τη μαζική εξαφάνιση, αλλά ακόμη, γιατί έμεινε πίσω συγκεκριμένα αυτό το ένα παιδί; Η απάντηση στους κινηματογράφους…