Ο Χρυσός Φοίνικας στον Νοτιοκορεάτη Τζουν – Χο Μπονγκ και το «Parasite»

Δείτε αναλυτικά όλους τους νικητές των Κανών με βραβείο και για Έλληνα σκηνοθέτη.

Ο Χρυσός Φοίνικας στον Νοτιοκορεάτη Τζουν – Χο Μπονγκ και το «Parasite»

Ούτε ο Πέδρο Αλμοδόβαρ, αλλά ούτε και ο Κουέντιν Ταραντίνο βρέθηκαν να κρατούν το Χρυσό Φοίνικα. Αντίθετα, σε μία απονομή γεμάτη εκπλήξεις, τελικός νικητής αναδείχθηκε ο Νοτιοκορεάτης Τζουν - Χο Μπονγκ και το ανατρεπτικό θρίλερ «Parasite», στο οποίο απονεμήθηκε το διάσημο βραβείο.

Ο πολυδιάστατος Μπονγκ βρίσκεται πίσω από ταινίες όπως το δυστοπικό sci-fi «Snowpiercer» (2013), το πρωτότυπο «Okja» (2017) και την ταινία τρόμου «Ο Επισκέπτης» (2006). Με τη νίκη του αυτή γίνεται ο δεύτερος διαδοχικός βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα από την Ασία, μετά το περσινό «Κλέφτες Καταστημάτων» του Χιροκάζου Κόρε-Έντα.

Από τις Κάνες, ο κριτικός κινηματογράφου του «α» Χρήστος Μήτσης περιέγραψε την ταινία ως «ένα φιλμ που φλερτάρει με το γκροτέσκο, καταφέρνοντας την τελευταία στιγμή να το ντριμπλάρει επιδέξια», ενώ προσθέτει πως ο Μπονγκ «πάνω στην ιστορία μιας πλούσιας και μιας φτωχής οικογένειας που συνυπάρχουν απρόοπτα, κάνει το δικό του αλληγορικό πολιτικό σχολιασμό».

Ο Χρυσός Φοίνικας στον Νοτιοκορεάτη Τζουν – Χο Μπονγκ και το «Parasite» - εικόνα 1
«Atlantique»

Εξαιρετικά ελπιδοφόρα ήταν η απονομή του Μεγάλου Βραβείου στη Μάτι Ντιοπ για το «Atlantique». Η σκηνοθέτιδα βρέθηκε στην Κρουαζέτ όχι μόνο ως η πρώτη δημιουργός από την Αφρική που συμμετέχει στο διαγωνιστικό, αλλά αποσπά ένα πολύ σημαντικό βραβείο με μόλις την πρώτη της ταινία.

Από την άλλη το «Dolor y Gloria» του Πέδρο Αλμοδόβαρ, το οποίο έχαιρε συγκινητικής υποδοχής και θεωρήθηκε φαβορί, αρκέστηκε στο βραβείο αντρικής ερμηνείας για τον Αντόνιο Μπαντέρας. Έτσι ούτε φέτος ο σπουδαίος Ισπανός auteur καταφέρνει να κερδίσει τον πρώτο του Χρυσό Φοίνικα.

Ο Χρυσός Φοίνικας στον Νοτιοκορεάτη Τζουν – Χο Μπονγκ και το «Parasite» - εικόνα 2
«Portrait de la Jeune Fille en Feu»

Εκείνη που πριν την απονομή κόντραρε θεωρητικά τον Αλμοδόβαρ για το μεγάλο βραβείο ήταν η Σελίν Σιαμά, η οποία όμως παρά τους διθυράμβους των κριτικών, «αρκέστηκε» στο βραβείο σεναρίου και τον Queer Χρυσό Φοίνικα για το «Portrait de la Jeune Fille en Feu».

Οι βετεράνοι Ζαν-Πιερ & Λικ Νταρντέν έκαναν την έκπληξη αποσπώντας το βραβείο σκηνοθεσίας για την ταινία «Νεαρός Αχμέντ», ενώ το Βραβείο της Επιτροπής μοιράστηκαν ο Λατζ Λι («Les Miserables») και οι Κλέμπερ Μεντόντσα Φίλιου & Ζουλιάνο Ντορνέλες («Bacurau»).

Παραδόξως εκτός βραβείων του επίσημου διαγωνιστικού, με εξαίρεση το Χρυσό Φοίνικα Σκύλου, έμεινε το «Κάποτε... στο Χόλιγουντ» του Κουέντιν Ταραντίνο, το οποίο επίσης θεωρήθηκε εξαιρετικά πιθανό να βρεθεί τουλάχιστον σε ένα από τα βραβεία, δεδομένης και της παρουσίας του σκηνοθέτη στην απονομή.

Ο Χρυσός Φοίνικας στον Νοτιοκορεάτη Τζουν – Χο Μπονγκ και το «Parasite» - εικόνα 3
Βασίλης Κεκάτος

Το ελληνικό σινεμά, όμως, έχει λόγους να πανηγυρίζει απόψε. Η μικρού μήκους του Βασίλη Κεκάτου «Η Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό και Εμάς», μέσα σε μία μέρα απέσπασε πρώτα τον Queer Χρυσό Φοίνικα και λίγες ώρες μετά εκείνον για το επίσημο διαγωνιστικό. Έγραψε έτσι ιστορία ως ο πρώτος Έλληνας σκηνοθέτης που βραβεύεται με τον Χρυσό Φοίνικα μικρού μήκους.

Δείτε αναλυτικά τους νικητές των Κανών 2019:

Χρυσός Φοίνικας: «Parasite» (Μπονγκ Τζουν – Χο)
Μεγάλο Βραβείο: «Atlantique» (Μάτι Ντιοπ)
Βραβείο Σκηνοθεσίας: Ζαν-Πιερ & Λικ Νταρντέν («Νεαρός Αχμέντ»)
Βραβείο της Επιτροπής (εξ ημισείας): «Les Miserables» (Λατζ Λι) & «Bacurau (Κλέμπερ Μεντόντσα Φίλιου & Ζουλιάνο Ντορνέλες)
Σενάριο: «Portrait de la Jeune Fille en Feu» (Σελίν Σιαμά)
Αντρικός Ρόλος: Αντόνιο Μπαντέρας («Dolor y Gloria»)
Γυναικείος Ρόλος: Έμιλι Μπίτσαμ («Little Joe»)
Ειδική Μνεία: «It Must Be Heaven» (Ελιά Σουλεϊμάν)
Χρυσός Φοίνικας Μικρού Μήκους: «Η Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό και Εμάς» (Βασίλης Κεκάτος)
Ειδικό Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους: «Monstruo Dios» (Αγκουστίνα Σαν Μαρτίν)
Χρυσή Κάμερα: Nuestras Madres (Σεζάρ Ντίαζ)
Βραβείο τμήματος «Ένα Κάποιο Βλέμμα»: «The Invisible Life of Euridice Gusmao» (Καρίμ Ενούζ)
Βραβείο τμήματος «Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών»: «Alice et le Maire» (Νικολά Παριζέ)
Βραβείο τμήματος «Εβδομάδα Κριτικής»: «Εχασα το Σώμα Μου» (Ζερεμί Κλαπάν)
Βραβείο FIPRESCI (Διαγωνιστικό πρόγραμμα): «It Must Be Heaven» (Ελιά Σουλεϊμάν)
Queer Χρυσός Φοίνικας: «Portrait de la Jeune Fille en Feu» (Σελίν Σιαμά)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
10/05/2024

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.

Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων

Σίκουελ με ποιότητες ικανές να διατηρήσουν το ικανοποιητικό επίπεδο του αναβιωτικού franchise, το οποίο όμως αποδυναμώνεται από την ανοικονόμητη σκηνοθεσία και το άνισο γράψιμό του.

Club Zero

Κοινωνική σάτιρα με έντονα σαρδόνιο χιούμορ και weird σκηνοθετικό στιλιζάρισμα. Αν και θεματικά ενδιαφέρουσα, η ψυχρότητά της μοιάζει εκβιαστική και η πικρή ειρωνεία της επιτηδευμένη.