Ο 6ος μαθητικός διαγωνισμός δημιουργίας εκπαιδευτικού επιτραπέζιου και ψηφιακού παιχνιδιού ξεκινά

Μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από Ελλάδα, Ομογένεια και Κύπρο καλούνται να δημιουργήσουν –με τη στήριξη των εκπαιδευτικών τους– ένα παιχνίδι με θέμα τις ψευδείς ειδήσεις και την παραπληροφόρηση.

Υπολογιστής για το σχολείο: desktop, laptop ή all-in-one;

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας - ΕΚΚΟΜΕΔ, υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Αποδήμου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας  του Υπουργείου Εξωτερικών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το  Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και  Πολιτικών Επιστημών, το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, την Ένωση Μηχανικών Πληροφορικής και  Επικοινωνιών, την Πανελλήνια Ένωση Πτυχιούχων Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών και την Ομάδα Εκπαιδευτικών για τον Διαγωνισμό Scratch Game, διοργανώνουν τον 6ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Δημιουργίας Εκπαιδευτικού Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Παιχνιδιού "Το  μάθημα… παιχνίδι"

Τι είναι και σε ποιον απευθύνεται 

Διαβάστε Επίσης

Καλούμε μαθήτριες και μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από  την Ελλάδα, την Ομογένεια και την Κύπρο να δημιουργήσουν –με τη στήριξη των εκπαιδευτικών τους– ένα εκπαιδευτικό επιτραπέζιο (απλό ή επαυξημένο) ή ψηφιακό παιχνίδι. Στόχος του διαγωνισμού είναι να γίνει η μάθηση πιο ευχάριστη, συνεργατική και δημιουργική, συνδέοντας το σχολείο με τις πρακτικές σχεδιασμού παιχνιδιών.  

Γιατί να συμμετέχετε 

Μέσα από τον διαγωνισμό, τα παιδιά εμπλέκονται ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία,  καλλιεργούν δεξιότητες δημιουργικότητας και συνεργασίας, και μαθαίνουν βασικές αρχές  σχεδιασμού παιχνιδιού. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί αξιοποιούν σύγχρονες πολυμεσικές μεθόδους διδασκαλίας και εντάσσουν δημιουργικές δραστηριότητες στο πρόγραμμα του σχολείου.

Τι θα φτιάξετε 

Ένα πρωτότυπο επιτραπέζιο ή επαυξημένο επιτραπέζιο ή ψηφιακό παιχνίδι του οποίου η θεματική να αφορά στις "Ψευδείς Ειδήσεις - Παραπληροφόρηση (Fake News-Misinformation)". 

Σκοπός της φετινής θεματικής είναι τα παιδιά να μάθουν για τον τρόπο που διαχέεται παραπληροφόρηση στο διαδίκτυο, εξερευνώντας την ορθότητα της πληροφορίας και καλλιεργώντας τις κριτικές τους δεξιότητες μέσα από το παιχνίδι. Οι συμμετέχοντες μπορούν να υλοποιήσουν ένα πρωτότυπο παιχνίδι με το παραπάνω θέμα, αξιοποιώντας είτε δεξιότητες που εντάσσονται στους γνωστικούς, συναισθηματικούς ή κιναισθητικούς στόχους, είτε με διαθεματική διδασκαλία του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών. 

Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να βασίσουν το παιχνίδι το οποίο θα δημιουργήσουν πάνω στις δικές τους ιδέες και εμπειρίες. Συμμετοχές, που είναι μεταφορά/αντιγραφή δημοφιλών παιχνιδιών ή αποτελούν παιχνίδια που περιέχουν μόνο ερωτήσεις γνώσεων δεν θεωρούνται πρωτότυπες, συνεπώς δεν θα προκρίνονται. 

Πότε μια δημιουργία είναι "παιχνίδι" και όχι απλά άσκηση με πόντους; 

Για να θεωρηθεί μια δημιουργία "παιχνίδι", θα πρέπει να έχει: 

Κανόνες: Να είναι ξεκάθαρο το πώς παίζεται και τί επιτρέπεται.
Στόχο: Οι παίκτες προσπαθούν να πετύχουν κάτι συγκεκριμένο (να νικήσουν, να λύσουν μια αποστολή, να μαζέψουν πόντους με νόημα κ.ο.κ.). 
Απόφαση και στρατηγική: Οι παίκτες δεν πατάνε απλά κουμπιά ή ρίχνουν το ζάρι αλλά χρειάζεται να σκεφτούν και να επιλέξουν. 
Πρόκληση: Να έχει δυσκολίες που πρέπει να ξεπεραστούν και όχι μόνο απλές ερωτήσεις-απαντήσεις. 
Αβεβαιότητα: Να μην είναι προφανές από πριν ποιος θα κερδίσει, αλλά να εξαρτάται 
από τις επιλογές ή/και την τύχη. 
Επανάληψη με ενδιαφέρον (replayability): Να μπορεί κάποιος να το παίξει ξανά και να είναι διαφορετικό ή να δίνει νέες εμπειρίες. 
Εμπλοκή και διασκέδαση: Να κρατάει το ενδιαφέρον, να προσφέρει συνεργασία ή ανταγωνισμό και να δίνει χαρά.

Ποιοι μπορούν να συμμετάσχουν 

Τμήμα, τάξη ή μικτή ομάδα μαθητών, ενώ ενθαρρύνεται η συνεργασία μεταξύ σχολείων υπό την καθοδήγηση ενός ή παραπάνω εκπαιδευτικών. 

Προθεσμία – Τρόπος Επικοινωνίας 

Όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά υποβάλλονται έως την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2026 ηλεκτρονικά στη διεύθυνση educate@ekkomed.gr

Επισημαίνεται ότι: 

• ως Υπεύθυνος Επικοινωνίας θα πρέπει να οριστεί ένας μόνο εκπαιδευτικός, ο οποίος θα επικοινωνεί με τον Φορέα αποκλειστικά και μόνο από την ηλεκτρονική  διεύθυνση της Σχολικής Μονάδας. 
• όλα τα αρχεία είναι απαραίτητο να αποσταλούν με ένα κοινό email από την ηλεκτρονική διεύθυνση της Σχολικής Μονάδας 
• οι συμμετοχές από προσωπικές ηλεκτρονικές διευθύνσεις εκπαιδευτικών δεν θα θεωρούνται έγκυρες 
• μετά το πέρας της άνω προθεσμίας, καμία συμμετοχή δεν θα γίνεται δεκτή. 

Αίτηση Συμμετοχής 

Οι ενδιαφερόμενες ομάδες μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή, συμπληρώνοντας τη φόρμα στον παρακάτω σύνδεσμο: https://forms.office.com/e/3wbS0S2g2Y 

Αξιολόγηση και βραβεία 

Τα έργα αξιολογούνται από Επιτροπή Αξιολόγησης του ΕΚΚΟΜΕΔ που αποτελείται από εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες του χώρου της ανάπτυξης παιχνιδιών με βάση: 

i. την αρτιότητα σχεδιασμού και υλοποίησης (σαφήνεια κανόνων, λειτουργικότητα, αισθητική παρουσίαση). 
ii. την εκπαιδευτική αξία και σύνδεση με τη μαθησιακή διαδικασία (προαγωγή δεξιοτήτων, γνώσεων ή στάσεων). 
iii. την πρωτοτυπία και δημιουργικότητα (καινοτόμες ιδέες, νέες προσεγγίσεις, φαντασία).
iv. τη συνάφεια με τη θεματική και τη σαφή αποτύπωσή της στο παιχνίδι. 
v. τον βαθμό συμμετοχής των μαθητών στη διαδικασία δημιουργίας (ενεργός εμπλοκή, συνεργασία, συν-διαμόρφωση του παιχνιδιού). 

Τα βραβεία θα απονεμηθούν ανά κατηγορία (επιτραπέζιο / ψηφιακό) και βαθμίδα εκπαίδευσης, ξεχωριστά. Στις/στους μαθήτριες/μαθητές του Νηπιαγωγείου και της Α’ και Β’ τάξης του  Δημοτικού σχολείου, θα απονεμηθούν μόνο έπαινοι συμμετοχής και ειδικές διακρίσεις χωρίς ιεραρχική κατάταξη ("Έπαινος δημιουργικότητας", "Έπαινος συνεργασίας" κ.λπ.). 

Οργανωτική επιτροπή - Επιτροπή Αξιολόγησης

1. Βούλγαρη Ηρώ, ΕΔΙΠ, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
2. Καρπούζης Κωσταντίνος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού - Εργαστήριο Πολιτισμικής Πληροφορικής, Δεδομένων & Ψηφιακών Πολιτισμικών Σπουδών, Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών 
3. Κιτσαντά Αλεξάνδρα, Επικεφαλής Χαρτοφυλακίου Κινηματογραφικής Εκπαίδευσης και Ευαισθητοποίησης, Μονάδα Κινηματογραφικής Εκπαίδευσης και Κληρονομιάς, ΓΔΕΚ, ΕΚΚΟΜΕΔ
4. Κουτσομήτσος Δημήτρης, Game Designer και ιδρυτής και CEO της εταιρείας παραγωγής ψηφιακών παιχνιδιών Tamasenco
5. Λαδιάς Τάσος, Δρ. ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, τ. Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής / Ομάδα Εκπαιδευτικών για τον Διαγωνισμό Scratch Game
6. Λαμπαδά Δέσποινα, Σύμβουλος Διαχείρισης Ψηφιακής Πολιτιστικής Κληρονομιάς
7. Μπαγιαρτάκης Ευάγγελος, Φυσικός, Δημιουργός και Σύμβουλος Ανάπτυξης Επιτραπέζιων Παιχνιδιών
8. Παναγιωτίδης Ζαφείρης, Game Designer, Games Programmer και CEO της εταιρείας 
παραγωγής ψηφιακών παιχνιδιών Dragontale.
9. Παπαθανασίου Ρένια, XR, Game Producer & Developer, PhD(c) Κινηματογράφου
Α.Π.Θ./Υπεύθυνη Innovation, Gaming & New Technologies Creative Hub GR, ΕΚΚΟΜΕΔ
10. Στουραΐτης Ηλίας, Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης / Δρ. Ιονίου Πανεπιστημίου
11. Τσιγώνιας Μάριος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής / Διευθυντής του Πανεπιστημιακού Εργαστηρίου Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών και Μέσων Οπτικής Επικοινωνίας (GRAPHMEDLAB)

Δείτε περισσότερες λεπτομέρειες για τη συμμετοχή παρακάτω:

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Παιδί

Δημιουργικά εργαστήρια για μικρούς καλλιτέχνες στο Plakas Kiddie Academy

Η παιδική ακαδημία γιορτάζει την τέχνη και τη δημιουργία με δύο ξεχωριστές δράσεις.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
03/10/2025

"Η Τελίτσα και το Σύμπαν": Μια προσβάσιμη παράσταση μας ταξιδεύει στα άστρα!

Η θεατρική ομάδα Θέαμα κάνει πρεμιέρα στο θέατρο Ίσον με το έργο της Κατερίνας Θανοπούλου που είναι για παιδιά 5 έως 14 ετών.

Χριστίνα Κουλουμπή - Κάρμεν Ρουγγέρη παίζουν το "Παιχνίδι της χαράς"

Όσα μας είπε αποκλειστικά η ηθοποιός, σκηνοθέτης, σκηνογράφος, ενδυματολόγος και υπεύθυνη του θιάσου από κοινού με την Κάρμεν Ρουγγέρη, Χριστίνα Κουλουμπή, για τη νέα παράσταση που ετοιμάζουν φέτος.

"Όταν η βροχή χρωματίζει το χώμα": Δημιουργικό εργαστήριο κεραμικής στο Ίδρυμα Β&Ε Γουλανδρή

Ανακαλύπτοντας την τέχνη της κεραμικής μέσα από το έργο του Claude Monet μέσα από ένα εργαστήριο κεραμικής 2 συναντήσεων για ενήλικες και εφήβους 15+.

Η Αλίκη βάζει πλώρη για τη θεατρική χώρα των ψαριών

Μια παράσταση θεάτρου για παιδιά από τον συγγραφέα Γιάννη Ξανθούλη και τον σκηνοθέτη Χρήστο Τριπόδη προσγειώνεται τον Οκτώβριο στον Ελληνικό Κόσμο.

Ένα πρόγραμμα μαθαίνει στα παιδιά για τα συναισθήματα και τις αισθήσεις

Με αφορμή το βιβλίο "Τι είναι αγάπη", η συγγραφέας Λίνα Σωτηροπούλου και η ηθοποιός-συγγραφέας Δώρα Δόριζα δημιούργησαν ένα πρόγραμμα πέντε συναντήσεων για παιδιά ηλικίας 2 έως 5 ετών.

Σαββατοκύριακα γεμάτα τέχνη, παιχνίδι και ρομποτική στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Βιωματικά εργαστήρια, καινοτόμες ιδέες, ποικιλία δραστηριοτήτων και όλα όσα περιμένουν μικρούς και μεγάλους τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο στο μουσείο.