Πολλοί γονείς, όπως κι εγώ (που έχω παιδί της Α’ Γυμνασίου) προβληματίζονται για το αν είναι καλό το παιδί κατά τη διάρκεια των διακοπών να κάνει μια υποτυπώδη επανάληψη της τάξης που πέρασε ή όχι. Κάποιοι καθηγητές από το σχολείο μου είπαν ότι καλό θα ήταν να ξεκουραστεί. Και κάποιοι ότι καλό θα ήταν να κάνει μερικές επαναλήψεις.
Η αλήθεια είναι ότι προβληματίστηκα και κυρίως, όταν είδα ότι οι γνώμες ήταν διαφορετικές. Γκουγκλάροντας, διαβάζοντας και ρωτώντας έμαθα πως τα παιδιά "χάνουν” ένα μέρος των σχολικών γνώσεών τους το καλοκαίρι. Κι αυτό αποδίδεται σε ένα, γνωστό διεθνώς, φαινόμενο που ονομάζεται "καλοκαιρινή απώλεια μάθησης” (summer learning loss). Ωστόσο, το φαινόμενο αυτό δεν λειτουργεί το ίδιο σε όλα τα παιδιά. Ο βαθμός απώλειας ποικίλλει ανάλογα με το μαθησιακό επίπεδο του μαθητή. Ενώ πιο ευάλωτα στην καλοκαιρινή απώλεια μάθησης είναι τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τα παιδιά, όταν επιστρέφουν στο σχολείο μετά τις διακοπές, έχουν πιο χαμηλές επιδόσεις τους δυο πρώτους μήνες του Φθινοπώρου, από αυτές που είχαν τον Απρίλιο και τον Μάιο της περασμένης χρονιάς.
Διαβάστε περισσότερα στο themamagers.gr