Αντιγόνη

3

H παράσταση της «Αντιγόνης» που υπογράφει ο Θέμης Μουμουλίδης είναι ο πιο πρόσφατος κρίκος μιας αλυσίδας που ξεκίνησε το 2015, όταν πρωτοανέβασε την τραγωδία με τους ίδιους καλλιτεχνικούς συντελεστές

Αντιγόνη

H παράσταση της «Αντιγόνης» που υπογράφει ο Θέμης Μουμουλίδης είναι ο πιο πρόσφατος κρίκος μιας αλυσίδας που ξεκίνησε το 2015, όταν πρωτοανέβασε την τραγωδία με τους ίδιους καλλιτεχνικούς συντελεστές, τον Σταύρο Γασπαράτο στη μουσική, την Παναγιώτα Κοκκορού στα κοστούμια και τη μετάφραση της Παναγιώτας Πανταζή. Η πρώτη παράσταση των έντεκα ηθοποιών εξελίχθηκε πέρυσι σε μια εκδοχή για έξι, κάτι που ακολουθείται και στο φετινό ανέβασμα, με αλλαγές όμως στη διανομή. Με την απόδοση του έργου από έξι μόνο ηθοποιούς, με το λιτό σκηνικό από μερικούς γεωμετρικούς όγκους και με τα μαύρα, αυστηρά κοστούμια σύγχρονου ύφους, ο Θέμης Μουμουλίδης αποπειράται μια λιτή και αφαιρετική προσέγγιση της σοφόκλειας τραγωδίας, που επιθυμεί να αναδείξει κυρίως τον πυρήνα της, τη σύγκρουση δηλαδή του Κρέοντα και της Αντιγόνης και ό,τι ο καθένας εκπροσωπεί.

Αντιγόνη - εικόνα 1

Η δράση γεννιέται μέσα από μια ομαδικότητα, που πλαισιώνει το κεντρικό ερμηνευτικό δίπολο της σύγκρουσης, ενώ η ολιγοπρόσωπη διανομή ορίζει πως οι περισσότεροι ηθοποιοί υποδύονται όχι μόνο περισσότερα του ενός πρόσωπα αλλά και τα μέλη του Χορού. Με αυτά τα χαρακτηριστικά, η παράσταση λαμβάνει μια, αχνή έστω, μεταδραματική ταυτότητα, υποδηλώνει τη διάθεσή της να παίξει και όχι να «γίνει» η ιστορία. Οι βασικές αδυναμίες που είχαν διαπιστωθεί στην περσινή εκδοχή, δηλαδή η ύπαρξη μιας εξωτερικής φόρμας χωρίς εσωτερική συνάρμοση, δείχνουν να έχουν απαλειφθεί, κι έτσι η παράσταση παραδίδεται στους θεατές με περισσότερη σκηνική πυκνότητα και εσωτερική συνέπεια.

Αντιγόνη - εικόνα 2

Πολλά οφείλονται στο νέο ερμηνευτικό δίδυμο που ανέλαβε τους ρόλους του Κρέοντα και της Αντιγόνης: ο Θανάσης Παπαγεωργίου φέρνει στη σκηνή μια ανάγνωση του ήρωα που δεν βλέπουμε συχνά και αποδίδει την αλαζονεία που τον οδηγεί στην ύβρι με αξιοσημείωτη ηρεμία – αν και σε στιγμές δείχνει υποτονικός. Πρόκειται ίσως για την ηρεμία που ξεκινάει από την υπέρμετρη σιγουριά ενός κραταιού ηγέτη για το δίκιο του, αλλά ταυτόχρονα προμηνύει τη συντριβή ενός ήδη κουρασμένου άντρα. Απέναντί του η Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη υποστηρίζει την ηρωίδα της με το πάθος που ορίζει τις αποφάσεις της χωρίς να χάνει το μέτρο και την επαφή με τον εσωτερικό παλμό του κειμένου.

Γύρω τους οι υπόλοιποι ηθοποιοί, η Ντόρα Μακρυγιάννη, ο Δημήτρης Σαμόλης, ο Μάνος Καρατζογιάννης και ο Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης, σχηματίζουν τους ρόλους τους με ευδιάκριτο σωματικό στίγμα για τον καθένα χωριστά, ενώ όλοι μαζί ερμηνεύουν και τα χορικά, που αν και συντομευμένα, μας θυμίζουν πως οι στίχοι του Σοφοκλή για τον άνθρωπο, την εξουσία και τον έρωτα είναι από τους ωραιότερους που έχουν γραφτεί.

Περισσότερες πληροφορίες

Αντιγόνη

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Η απόφαση της Αντιγόνης να θάψει τον αδερφό της Πολυνείκη αντίκειται στην εντολή του βασιλιά Κρέοντα, οδηγώντας την τελικά στο θάνατο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
10/05/2024

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber

Η κασέτα

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Λούλας Αναγνωστάκη, και συνολικά της νεοελληνικής δραματουργίας, αποτυπώνει σχεδόν προφητικά, μέσα από μια οικογενειακή ιστορία, την Ελλάδα στο μεταίχμιο δύο εποχών. Ανεβαίνει από τον Μάνο Καρατζογιάννη σε μία προσεγμένη παράσταση με μερικές πολύ ωραίες ερμηνείες. | Powered by Uber