Αναζητώντας τον Αττίκ

3

Η μουσική παρακαταθήκη του Αττίκ δεσπόζει σε αυτήν τη feelgood σκηνική εμπειρία, που υποστηρίζεται από μια πλούσια παραγωγή και αποζημιώνει τους φαν του είδους χωρίς να απογοητεύει τους υπόλοιπους, κυρίως χάρη στην ψυχή που επιδεικνύουν οι ερμηνευτές και οι μουσικοί της.

Αναζητώντας τον Αττίκ

Η μουσική παρακαταθήκη του Αττίκ δεσπόζει σε αυτήν τη feelgood σκηνική εμπειρία, που υποστηρίζεται από μια πλούσια παραγωγή και αποζημιώνει τους φαν του είδους χωρίς να απογοητεύει τους υπόλοιπους, κυρίως χάρη στην ψυχή που επιδεικνύουν οι ερμηνευτές και οι μουσικοί της.

Αναζητώντας τον Αττίκ - εικόνα 1

H Σοφία Σπυράτου συντονίζει την παράσταση, ακολουθώντας την «άτυπη» φόρμα που συνηθίζεται να έχουν οι μουσικοθεατρικές παραστάσεις, αυτήν ενός υπερθεάματος με δεκάδες αστραφτερά κοστούμια, εναλλαγές σκηνικών, ζωντανή ορχήστρα, τραγούδια και χορό, κι έχοντας ως οδηγό το κείμενο του Λάμπρου Λιάβα που, χωρίς να πρωτοτυπεί, συμπυκνώνει τη ζωή και την προσωπικότητα του κατεξοχήν εκφραστή του ελληνικού ελαφρού τραγουδιού, επιχειρώντας επίσης να καταδείξει –έστω επί τροχάδην– το ευρύτερο πλαίσιο μιας εποχής που έφερε ραγδαίες αλλαγές στην Ελλάδα και παγκοσμίως.

Το όλο θέαμα στήνεται πάνω στην ιδέα μιας γενικής δοκιμής, που επιτρέπει τις απαραίτητες αφηγηματικές γέφυρες κι επεξηγήσεις προς το κοινό, και από εκεί και πέρα, επιλέγοντας τη γραμμική εξέλιξη, ακολουθεί τη χρονική διαδρομή από τα τέλη του 19ου αιώνα –παιδική ηλικία του Κλέωνα Τριανταφύλλου στο Κάιρο– μέχρι τις αρχές του 20ού, όταν χάρη στην παραμονή του για σπουδές στο Παρίσι «γεννήθηκε» ο τραγουδοποιός Αττίκ, για να επικεντρωθεί στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα, δηλαδή στα χρόνια της καταξίωσης και των μεγάλων επιτυχιών, των θρυλικών ερώτων που τροφοδότησαν το μουσικό του έργο, των βαριετέ και της περίφημης «Μάνδρας», έως το άδοξο –εθελούσιο– τέλος του.

Αναζητώντας τον Αττίκ - εικόνα 2

Αν και δεν μπορεί να γίνει λόγος για σκηνοθετική ερμηνεία αλλά για σκηνική διευθέτηση, σε αυτό το πλαίσιο μερικές σκηνές είναι ωραία και ατμοσφαιρικά δοσμένες, τα κοστούμια αντικατοπτρίζουν την εποχή τους με την απαραίτητη (;) για το θέαμα δόση πολυτέλειας, ενώ τα σκηνικά πλαισιώνουν απλώς τη δράση, αφήνοντας χώρο για τους ερμηνευτές (Μανόλης Παντελιδάκης). Το κείμενο διακρίνεται από μια ελαφράδα ταιριαστή με τους χαρίεντες στίχους των τραγουδιών, η επιλογή όμως να ακολουθήσει σε σημεία την ομοιοκατάληκτη οδό το αδικεί, ενώ το χιούμορ του ακούγεται κάποιες φορές αμήχανο. Από την άλλη, η δραματουργία που δημιουργεί η παράθεση των τραγουδιών είναι άμεση κι εύγλωττη, αφού το καθένα από αυτά αφηγείται μια ιστορία από τη ζωή του Αττίκ –αν όχι αληθινή, πάντα σε συνάρτηση με ένα πραγματικό ερέθισμα– κι έτσι καταλήγουν να αποτελούν το βασικό σκελετό της παράστασης.

Οι ηθοποιοί ανταποκρίνονται επάξια στο μεγάλο –φωνητικό και κυρίως χορευτικό/κινησιολογικό– βάρος με το οποίο επιφορτίζονται και στέφουν με επιτυχία το εγχείρημα. Μπορεί­ να μη χρειάζεται να ερμηνεύσουν με «κανονικούς» θεατρικούς όρους τους –περισσότερους του ενός– χαρακτήρες που υποδύονται, όμως το σκηνικό εκτόπισμα και το κέφι τους είναι αξιοσημείωτα: από τον Άκη Σακελλαρίου με την πληθωρικότητά του, τον Κωνσταντίνο Ασπιώτη που αποδεικνύεται κι εδώ πολυτάλαντος, τη Νάντια Κοντογεώργη με την εξαιρετική φωνή κι ερμηνεία, την Κατερίνα Παπουτσάκη που ανταποκρίνεται θαυμάσια με τη φωνή και την κίνησή της, όπως και ο Μίνως Θεοχάρης, μέχρι τον «τελευταίο» ηθοποιό/χορευτή του πολυμελούς θιάσου και την αειθαλή αρτίστα Ζωζώ Σαπουν­τζάκη.

ΠΑΛΛΑΣ Βουκουρεστίου 5, City Link, 2103213100. Διάρκεια: 180΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Αναζητώντας τον Αττίκ

  • Μουσικοθεατρική
  • Διάρκεια: 180 '

Ηθοποιοί, μουσικοί και χορευτές κάνουν μια αναδρομή στο έργο του Αττίκ, χωρίς ρετρό διάθεση, αλλά με πολύ χιούμορ, σαρκασμό, τρυφερότητα και συγκίνηση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
10/05/2024

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber

Η κασέτα

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Λούλας Αναγνωστάκη, και συνολικά της νεοελληνικής δραματουργίας, αποτυπώνει σχεδόν προφητικά, μέσα από μια οικογενειακή ιστορία, την Ελλάδα στο μεταίχμιο δύο εποχών. Ανεβαίνει από τον Μάνο Καρατζογιάννη σε μία προσεγμένη παράσταση με μερικές πολύ ωραίες ερμηνείες. | Powered by Uber