"Mami": Η νέα δουλειά του Μάριο Μπανούσι σε τρεις παραστάσεις καθολικής προσβασιμότητας

H παράσταση-ύμνος για τις γυναίκες που μας μεγάλωσαν παρουσιάζεται σε συνθήκες καθολικής προσβασιμότητας με υπερτιτλισμό για κωφά και βαρήκοα άτομα, απτική ξενάγηση στον σκηνικό χώρο και ακουστική περιγραφή για άτομα με οπτική αναπηρία.

Mami Στέγη 2024-25 Ανδρέας Σιμόπουλος Ανδρέας Σιμόπουλος©

Αντλώντας έμπνευση από προσωπικά βιώματα, ο 26χρονος αλβανικής καταγωγής Μάριο Μπανούσι, δημιουργός μιας ολότελα δικής του σκηνικής γλώσσας, μας χαρίζει μια αξιομνημόνευτη περιπλάνηση στην πηγή της ζωής. Πρόκειται για την παράσταση "Μami", που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στη Στέγη και θα παίζεται έως 22 Μαρτίου προτού ξεκινήσει το διεθνές ταξίδι της. Στο μεταξύ, στις 6, 7 και 8 Μαρτίου, η παράσταση θα παρουσιαστεί σε συνθήκες καθολικής προσβασιμότητας με υπερτιτλισμό για κωφά και βαρήκοα άτομα, απτική ξενάγηση στον σκηνικό χώρο και ακουστική περιγραφή για άτομα με οπτική αναπηρία.

Mami Στέγη 2024-25
©Andreas Simopoulos

Στην προσωπική μυθολογία του Μπανούσι, οι λέξεις "μάμι" και "μαμ" γίνονται ταυτόσημες: μάμι, όπως μητέρα μαμ, όπως φαΐ, και στην παράσταση, η Κεντρική Σκηνή της Στέγης μετατρέπεται σε ένα τοπίο μνήμης, οικείο και, συνάμα, απόκοσμο. Οι ερμηνευτές, βυθισμένοι στη σιωπή, πλάθουν συμβάντα βαθιάς συγκίνησης και μας παρακινούν να αναγνωρίσουμε και να αντιμετωπίσουμε τις δικές μας μνήμες, τις δικές μας σχέσεις και τη συναισθηματική κληρονομιά που κουβαλάμε. Ο ίδιος εξομολογείται για την παράσταση: "Μεγάλωσα με πολλές γυναίκες. Μεγάλωσα με νέες και ηλικιωμένες γυναίκες. Μεγάλωσα με περισσότερες από μία μητέρες. Αυτή η παράσταση είναι για εκείνες: μια ευχή, μια προσευχή στο βάρος που κουβαλάει η λέξη "μαμά", τόσο για εκείνη που το ακούει όσο και για εκείνον που το λέει. Ποιος φροντίζει ποιον – δεν κατάλαβα ποτέ αυτήν την περίπλοκη σχέση. Κι ούτε θα την καταλάβω. Αλλά προσπαθώ να την ξετυλίξω σαν έναν ομφάλιο λώρο, σαν το σπλάχνο που συνδέει τη ζωή με τις ρίζες της".

Mami Στέγη 2024-25
©Andreas Simopoulos

Ο Μάριο Μπανούσι περιοδεύει ήδη ανά τον κόσμο με τα πρώτα έργα του, "Goodbye, Lindita" (2023) και "Taverna Miresia – Mario, Bella, Anastasia" (2023), και χαιρετίζεται διεθνώς ως το παιδί-θαύμα του ελληνικού θεάτρου. Κι ενώ το θέμα στις προηγούμενες παραστάσεις του ήταν το πένθος, στην τωρινή στήνει ένα ανίερο ιερό στη σχέση μητέρας και παιδιού. Η νέα δημιουργία από τον σκηνοθέτη-αποκάλυψη είναι ένα οπτικό ποίημα για τη σχέση μητέρας και παιδιού, μια παράσταση-αντίδωρο στις γυναίκες που μας έθρεψαν.

Διαβάστε Επίσης

Η σύλληψη & η σκηνοθεσία είναι του Μάριο Μπανούσι, η σκηνογραφία & η ενδυματολογία του Σωτήρη Μελανού, η μουσική σύνθεση και ο ηχητικός σχεδιασμός του Jeph Vanger, o σχεδιασμός των φωτισμών του Στέφανου Δρουσιώτη. Ερμηνεύουν: Παναγιώτα Γιαγλή, Βασιλική Δρίβα / Κατερίνα Κρίστο, Δημήτρης Λαγός, Αγγελική Στελλάτου, Ευτυχία Στεφάνου / ΉλιαΚουκουζέλη και Φώτης Στρατηγός.

Περισσότερες πληροφορίες

Mami

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 70 '

Μια παράσταση-ύμνος για τις γυναίκες που μας μεγάλωσαν, όπου ο δημιουργός με την χαρακτηριστική σκηνική γλώσσα που βρίθει συναισθήματος και τρυφερότητας, αντλεί από προσωπικά βιώματα. Η Κεντρική Σκηνή της Στέγης μετατρέπεται σε ένα τοπίο μνήμης - οικείο και, συνάμα, απόκοσμο. Οι ερμηνευτές, βυθισμένοι στη σιωπή, πλάθουν συμβάντα βαθιάς συγκίνησης και μας παρακινούν να αναγνωρίσουμε και να αντιμετωπίσουμε τις δικές μας μνήμες, τις δικές μας σχέσεις και τη συναισθηματική κληρονομιά που κουβαλάμε. Ένα οπτικό ποίημα για τη σχέση μητέρας και παιδιού, που λειτουργεί ως αντίδωρο στις γυναίκες που μας έθρεψαν.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Το πιο ασφαλές σημείο στην πόλη": Νεανική θεατρική πρόταση φαντασίας και παιχνιδιού

Τέσσερα πρόσωπα και ένα μυστηριώδες Μηχάνημα αναζητούν ασφάλεια μέσα στο χάος, δημιουργώντας προσευχές και μικρές χαρές. Μια παράσταση που μετατρέπει τον χώρο σε κιβωτό φαντασίας, μουσικής και θεατρικής ανακάλυψης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/09/2025

Το Εθνικό Θέατρο σε νέα εποχή: Όλο το πρόγραμμα της σεζόν 2025-26

Με την Αργυρώ Χιώτη στο τιμόνι του, το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει ένα εντυπωσιακό πρόγραμμα με ξεχωριστές διεθνείς και εγχώριες υπογραφές, live streaming παραστάσεων, ανοιχτές πρόβες στην Πειραματική Σκηνή και πολλά ακόμη.

Ομάδα GAFF ξανά ζωντανεύει τις "Νεκρές ψυχές" στο Θέατρο Θησείον

Οι "Νεκρές ψυχές" της ομάδας GAFF μιλούν για δεύτερη χρονιά, με σατιρική οξύτητα για την υποκρισία, την παρακμή και την αιώνια ματαιοδοξία της κοινωνίας.

"Δίκη" του Κάφκα: Πρώτες φωτογραφίες από την παράσταση που σκηνοθετεί ο Άρης Μπινιάρης

Μια ακτινογραφία του παραλόγου, όπου η εξουσία και η ενοχή αποκαλύπτονται αδυσώπητα, είναι η "Δίκη" του Φραντς Κάφκα. Πώς ο Γιόζεφ Κ., ερμηνευμένος από τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, παλεύει με την αόρατη μηχανή του Δικαστηρίου; Θα το ανακαλύψουμε στη σκηνή του ARK.

Ποιοί είναι "Αυτοί που κοιτούν" και γιατί περιμένουμε αυτή τη θεατρική σύμπραξη πώς και πώς;

Το νέο ανατρεπτικό έργο του Βασίλη Μαυρογεωργίου σε μια ιδιαίτερη θεατρική -υποκριτική και σκηνοθετική- σύμπραξη των Δημήτρη Γεωργαλά και Νίκου Δερτιλή στο θέατρο 104, από τις 6 Οκτωβρίου, για πέντε Δευτερότριτα.

Ο Ματ Κάμερον και το συγκλονιστικό "Ruby moon" στο Αγγέλων Βήμα

Με θεματική ενότητα "Αυστραλία: Γοητευτική Χώρα- Συγκλονιστικό Θέατρο", το Αγγέλων Βήμα ανοίγει για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα παράθυρο στη θεατρική παραγωγή μιας άλλης πλευράς του πλανήτη, φέρνοντας στο προσκήνιο τον Ματ Κάμερον ένας από τους σημαντικούς αυστραλούς συγγραφείς.

"Το καταραμένο παιδί": Η σκοτεινή ποίηση του Μπαλζάκ ζωντανεύει στη σκηνή

Σε πανελλήνια πρώτη θα δούμε την θεατρική διασκευή του έργου "Το καταραμένο παιδί" του Ονορέ ντε Μπαλζάκ, σε διασκευή, απόδοση και σκηνοθεσία των Λάζαρου Βαρτάνη και Στέφανου Παπατρέχα. Οι προπώληση ξεκίνησε με early bird προσφορά έως 3 Οκτωβρίου.