Επιστρέφει η Ράνια Σχίζα με τον μονόλογο "Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή"

Ο μονόλογος της Κικής Μαυρίδου, υπό τη σκηνοθετική ματιά του Βαγγέλη Λάσκαρη, που ζωντάνεψε η ταλαντούχα ηθοποιός με την καθηλωτική ερμηνεία της, επιστρέφει για τέταρτη χρονιά στο Θέατρο Εν Αθήναις.

Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή
     

Ο μονόλογος της Κικής Μαυρίδου, "Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή", βασισμένος
στη ζωή της μητέρας του Κώστα Ταχτσή, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Λάσκαρη, με τη Ράνια Σχίζα στον ομώνυμο ρόλο, μετά την θερμή ανταπόκριση και τα απανωτά sold out που σημείωσε όπου κι αν παρουσιάστηκε, συνεχίζεται για τέταρτη χρονιά στο θέατρο Εν Αθήναις, από το Σάββατο 12 Οκτωβρίου, για περιορισμένες παραστάσεις.

Η παράσταση έκανε πρεμιέρα στο θέατρο Vault τον Μάρτιο του 2022 και παρουσιάστηκε για τρεις σεζόν στην Αθήνα. Τη σεζόν 2023-24 μετακόμισε στο θέατρο Εν Αθήναις, που πλέον βρίσκεται στα χέρια του Δημήτρη Καρατζιά και του Μάνου Αντωνιάδη. 

Η Ράνια Σχίζα, "σε μία πραγματικά σπουδαία στιγμή, δίνει σάρκα και οστά σε μια γυναίκα που πάλεψε να ξεφύγει από τις νόρμες της εποχής, που ήταν θύμα και θύτης, που διεκδίκησε την ελευθερία και την ανεξαρτησία της με πολύ βαρύ αντίτιμο. Η ερμηνεία της είναι καθηλωτική", διαβάζουμε στην κριτική του "α" για την παράσταση

Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή

Είναι μία από τις εννέα παραστάσεις του θεατρικού project "Ο γιος μου... ". Ένα θεατρικό
φεστιβάλ μονολόγων αφιερωμένο στη μνήμη της Χρύσας Σπηλιώτη, με εμπνευστή και καλλιτεχνικό διευθυντή τον Δημήτρη Καρατζιά, που φέρνει επί σκηνής μάνες σπουδαίων Ελλήνων ανδρών. 

Η υπόθεση 


Η Έλλη Ζάχου Ταχτσή, μητέρα του σπουδαίου μεταπολεμικού λογοτέχνη Κώστα Ταχτσή,
υπήρξε μια ανυπόταχτη γυναίκα,
που το μόνο που ήθελε, ήταν να ζήσει ελεύθερη και να αγαπηθεί. Ατύχησε και στα δύο. Υπέκυψε στη σκληρότητα της εποχής της και έγινε πιο σκληρή από αυτήν. "Η μάνα αυτουνού". Προσφώνηση απαξιωτική, ειρωνική, σαρκαστική, μα τόσο οικεία, τόσο γνώριμη. Ειπωμένη υπαινικτικά και πάντοτε χαμηλόφωνα. Σχεδόν ψιθυριστά. Από αυτούς τους ψίθυρους που είναι μαχαιριές στην καρδιά. Που καμιά φορά όμως γίνονται και φονικά. "Ο γιος αυτηνής", ο Κώστας Ταχτσής, δολοφονήθηκε. Όπως "δολοφονείται" σ’ αυτόν τον κόσμο, ότι απειλεί να ξεσκεπάσει την υποκρισία του.
"Η μάνα αυτουνού", από τα λιγότερα φωτισμένα πρόσωπα στον κυρίως αυτοβιογραφικό
συγγραφικό κόσμο του Κώστα Ταχτσή. Στον οποίο βασίστηκε για να γράψει και το σημαντικότερο έργο του. Το "Τρίτο Στεφάνι". Που αποτελεί, πέρα από μια καταγραφή κι ένα ξεμασκάρεμα της αγίας ελληνικής οικογένειας. Κι αν το "Τρίτο Στεφάνι" ταυτίζεται με την ίδια την Ελλάδα, η ιστορία της μητέρας του, ταυτίζεται με όλα τα κρυμμένα μυστικά, που κρατάμε καλά κλειδωμένα σε σκονισμένα μπαούλα, στοιβαγμένα στα υπόγεια της ψυχής μας.

Προπώληση εισιτηρίων από το more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 80 '

Το έργο της Κικής Μαυρίδου, ορμώμενο από το φεστιβάλ μονολόγων «Ο γιος μου…», δίνει φωνή στη μητέρα του σπουδαίου λογοτέχνη της μεταπολεμικής γενιάς, Κώστα Ταχτσή, μέσα από την αξιομνημόνευτη ερμηνεία της Ράνιας Σχίζα για την οποία βραβεύτηκε. Η Έλλη Ζάχου Ταχτσή υπήρξε μια ανυπότακτη γυναίκα, που το μόνο που ήθελε, ήταν να ζήσει ελεύθερη και να αγαπηθεί. Ατύχησε και στα δύο. Υπέκυψε στη σκληρότητα της εποχής της και έγινε η ίδια πιο σκληρή από αυτήν. Η «Μάνα αυτουνού», προσφώνηση απαξιωτική, ειπωμένη υπαινικτικά και πάντοτε χαμηλόφωνα, αποτελεί ένα από τα λιγότερα φωτισμένα πρόσωπα στον κυρίως αυτοβιογραφικό συγγραφικό κόσμο του Κώστα Ταχτσή. Το έργο πέρα από μια καταγραφή είναι κι ένα ξεμασκάρεμα της αγίας ελληνικής οικογένειας. Κι αν το «Τρίτο Στεφάνι», το σημαντικότερο έργο του συγγραφέα ταυτίζεται με την ίδια την Ελλάδα, η ιστορία της μητέρας του, ταυτίζεται με όλα την ελληνίδα μάνα και γυναίκα και τα κρυμμένα μυστικά που κρατά καλά κλειδωμένα σε σκονισμένα μπαούλα, στοιβαγμένα στα υπόγεια της ψυχής της.

Εν Αθήναις

Ιάκχου 19

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Κάποια στιγμή θα μάθετε ποιος είμαι": Πρώτη σκηνοθεσία της Μαρίας Ζορμπά σε έργο του Γκόνη

Η ωραία ηθοποιός Μαρία Ζορμπά δοκιμάζει την πρώτη της σκηνοθεσία με την Μυρτώ Αλικάκη πρωταγωνίστρια στο έργο "Κάποια στιγμή θα μάθετε ποιος είμαι" του Θοδωρή Γκόνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
07/10/2024

Οι "Τρεις ψηλές γυναίκες" του Μπομπ Ουίλσον επιστρέφουν

Όσοι δεν είδατε τις "Τρεις ψηλές γυναίκες" του Μπομπ Ουίλσον έχετε κι άλλη ευκαιρία, θα παιχτούν στο Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια Μαρία Κάλλας.

"Κανόνια και τρομπέτες": Ελάτε να γνωρίσουμε τους ήρωες της λαμέ μαύρης κωμωδίας του Γιάννη Τσίρου

Κάθε χαρακτήρας έχει ξεχωριστή οντότητα στα έργα του Γιάννη Τσίρου. Εν αναμονή της πρεμιέρας του έργου του "Κανόνια και με τρομπέτες" οι έξι ήρωες μας συστήνονται.

Έκθεση και τιμητική εκδήλωση για τα 50χρονα της RAD στην Ελλάδα

Η προσφορά της χορογράφου και καθηγήτριας χορού Μάγιας Σοφού, που εδώ και δεκαετίες εφαρμόζει το αγγλικό σύστημα της Royal Academy of Dance (RAD), τιμάτε στο Μέγαρο Μουσικής σε μια εκδήλωση που περιλαμβάνει και μια ωραία έκθεση.

Γιώργος Καραμίχος: "Είναι επείγον να κοιτάξουμε μέσα μας, ο ίδιος ο πλανήτης μας δείχνει πως πρέπει να αποδεχτούμε τη φύση μας"

Έντεκα χρόνια είχε να παίξει σε ελληνική σκηνή ο Γιώργος Καραμίχος και να, επέστρεψε αυτή τη σεζόν με μια παράσταση κι έπονται άλλες. Μιλήσαμε μαζί του για πολλά: θεατρικές εμπειρίες, τους πρωταγωνιστικούς ρόλους, για την ευθύνη των γονιών, για τη σχέση του με το χρόνο. Απολαύστε τον.

Τρεις "Ήρωες" καταλαμβάνουν το θέατρο Από Μηχανής

Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το συγκινητικό έργο του Ζεράλντ Σιμπλερά, που σκηνοθετεί ο Δημήτης Μυλωνάς με μια δυνατή πρωταγωνιστική τριάδα.

Η "Προδοσία" του Χάρολντ Πίντερ έρχεται στο Διάχρονο Θέατρο

Τον Νοέμβριο οι Βύρων Κολάσης, Κώστας Μπίγαλης και Έμμυ Δημητρακοπούλου μοιράζονται τις τρεις πλευρές ενός ερωτικού τριγώνου στο ευφυές έργο του Νομπελίστα συγγραφέα, που εξελίσσεται -με κινηματογραφική δομή- μέσα από ένα παιχνίδι με το χρόνο και τη μνήμη.