"Η μάνα αυτουνού…Έλλη Ζάχου Ταχτσή": Ο μονόλογος της Κικής Μαυρίδου μεταφέρεται στο Εν Αθήναις

Ένα έργο βασισμένο στη ζωή της μητέρας του Κώστα Ταχτσή σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Λάσκαρης, με τη Ράνια Σχίζα στον ομώνυμο ρόλο της γυναίκας που ατύχησε στην προσπάθειά της για ελευθερία και αγάπη.

Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή © Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Ο μονόλογος της Κικής Μαυρίδου, "Η μάνα αυτουνού…Έλλη Ζάχου Ταχτσή", βασισμένος στη ζωή της μητέρας του Κώστα Ταχτσή, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Λάσκαρη, με τη Ράνια Σχίζα στον ομώνυμο ρόλο, μετά την θερμή ανταπόκριση από κοινό και κριτικούς και τα sold out στον πολυχώρο Vault, μεταφέρεται στο θέατρο "Εν Αθήναις", από το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου, και θα παρουσιάζεται κάθε Σάββατο στις 6 μ.μ. και Κυριακή στις 9.15 μ.μ., για περιορισμένες παραστάσεις. Την φωνή του χαρίζει στο ρόλο του Κώστα Ταχτσή ο Νίκος Καραθάνος.

Πρόκειται για μία από τις εννέα παραστάσεις του θεατρικού project "Ο γιος μου...", ενός φεστιβάλ μονολόγων, με εμπνευστή και καλλιτεχνικό διευθυντή τον Δημήτρη Καρατζιά, που φέρνει επί σκηνής μάνες σπουδαίων Ελλήνων ανδρών. Ένα Φεστιβάλ αφιερωμένο στη μνήμη της Χρύσας Σπηλιώτη

Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή

Η παράσταση τιμήθηκε 2 φορές με 1ο Βραβείο Γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της Ράνιας Σχίζα, από τα 12α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης που διοργανώνει το Kulturosupa.gr (2023) και από τα Βραβεία Κοινού του All4fun (2023). Πήρε το 2ο Βραβείο Καλύτερης Θεατρικής Παράστασης στα Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης που διοργανώνει το Kulturosupa.gr, ενώ επίσης ήταν υποψήφια για το Βραβείο Καλύτερου Πρωτότυπου Κειμένου.

Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή

Λίγα λόγια για το έργο

Η Έλλη Ζάχου Ταχτσή, μητέρα του σπουδαίου μεταπολεμικού λογοτέχνη Κώστα Ταχτσή, υπήρξε μια ανυπόταχτη γυναίκα, που το μόνο που ήθελε, ήταν να ζήσει ελεύθερη και να αγαπηθεί. Ατύχησε και στα δύο. Υπέκυψε στη σκληρότητα της εποχής της και έγινε πιο σκληρή από αυτήν. "Η μάνα αυτουνού". Προσφώνηση απαξιωτική, ειρωνική, σαρκαστική, μα τόσο οικεία, τόσο γνώριμη. Ειπωμένη υπαινικτικά και πάντοτε χαμηλόφωνα. Σχεδόν ψιθυριστά. Από αυτούς τους ψίθυρους που είναι μαχαιριές στην καρδιά. Που καμιά φορά όμως γίνονται και φονικά. "Ο γιος αυτηνής", ο Κώστας Ταχτσής, δολοφονήθηκε. Όπως "δολοφονείται" σ’ αυτόν τον κόσμο, ότι απειλεί να ξεσκεπάσει την υποκρισία του. 

Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή

"Η μάνα αυτουνού" είναι ένα από τα λιγότερα φωτισμένα πρόσωπα στον κυρίως αυτοβιογραφικό συγγραφικό κόσμο του Κώστα Ταχτσή στον οποίο βασίστηκε για να γράψει και το σημαντικότερο έργο του, το "Τρίτο Στεφάνι", που αποτελεί, πέρα από μια καταγραφή κι ένα ξεμασκάρεμα της αγίας ελληνικής οικογένειας. Κι αν το "Τρίτο Στεφάνι" ταυτίζεται με την ίδια την Ελλάδα, η ιστορία της μητέρας του, ταυτίζεται με όλα τα κρυμμένα μυστικά, που κρατάμε καλά κλειδωμένα σε σκονισμένα μπαούλα, στοιβαγμένα στα υπόγεια της ψυχής μας.

>>Διαβάστε εδώ την αναλυτική κριτική του "α".

Προπώληση εισιτηρίων μέσω more.com

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 80 '

Το έργο της Κικής Μαυρίδου, ορμώμενο από το φεστιβάλ μονολόγων «Ο γιος μου…», δίνει φωνή στη μητέρα του σπουδαίου λογοτέχνη της μεταπολεμικής γενιάς, Κώστα Ταχτσή, μέσα από την αξιομνημόνευτη ερμηνεία της Ράνιας Σχίζα για την οποία βραβεύτηκε. Η Έλλη Ζάχου Ταχτσή υπήρξε μια ανυπότακτη γυναίκα, που το μόνο που ήθελε, ήταν να ζήσει ελεύθερη και να αγαπηθεί. Ατύχησε και στα δύο. Υπέκυψε στη σκληρότητα της εποχής της και έγινε η ίδια πιο σκληρή από αυτήν. Η «Μάνα αυτουνού», προσφώνηση απαξιωτική, ειπωμένη υπαινικτικά και πάντοτε χαμηλόφωνα, αποτελεί ένα από τα λιγότερα φωτισμένα πρόσωπα στον κυρίως αυτοβιογραφικό συγγραφικό κόσμο του Κώστα Ταχτσή. Το έργο πέρα από μια καταγραφή είναι κι ένα ξεμασκάρεμα της αγίας ελληνικής οικογένειας. Κι αν το «Τρίτο Στεφάνι», το σημαντικότερο έργο του συγγραφέα ταυτίζεται με την ίδια την Ελλάδα, η ιστορία της μητέρας του, ταυτίζεται με όλα την ελληνίδα μάνα και γυναίκα και τα κρυμμένα μυστικά που κρατά καλά κλειδωμένα σε σκονισμένα μπαούλα, στοιβαγμένα στα υπόγεια της ψυχής της.

Εν Αθήναις

Ιάκχου 19

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πρώτες φωτογραφίες από το 50s "Πρόσεχε ποιον σκοτώνεις!" των Παπαθανασίου - Ρέππα

Τα 50s κι ένα σχεδόν τέλειο έγκλημα… έρχονται στο θέατρο Πειραιώς 131 από τους Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/10/2025

Ο "Οιδίπους Τύραννος" του Θανάση Σαράντου επιστρέφει-Ένα αρχαίο δράμα με σύγχρονη ψυχή

Η βραβευμένη παράσταση του Θανάση Σαράντου "Οιδίπους Τύραννος" επιστρέφει στο Θέατρο Ροές για 15 παραστάσεις, μετά από διακρίσεις και διεθνείς περιοδείες. Ένα ταξίδι του αρχαίου λόγου που συναντά τη σημερινή ανάγκη για γνώση, κάθαρση και αλήθεια.

Σε ποιες παραστάσεις και θέατρα θα δεις τους πρωταγωνιστές των νέων ελληνικών σειρών

Φέτος η θεατρική και τηλεοπτική σκηνή γεμίζει με αγαπημένους πρωταγωνιστές: ανακαλύπτουμε ποιοι λάμπουν σε νέες παραστάσεις και ταυτόχρονα ξεχωρίζουν σε τέσσερα σίριαλ. Θέατρο & TV, οι αγαπημένοι μας πρωταγωνιστές σε δύο ρόλους.

"Μαζί" για δεύτερη χρονιά στο Altera Pars

Το "Μαζί" του Φάμπιο Μάρρα, ένα έργο για όλα όσα μας κρατούν ενωμένους, για τις αόρατες δυνάμεις που γεννά η αγάπη επέστρεψε στο Altera Pars σε σκηνοθεσία Πέτρου Νάκου.

Συνέντευξη | Μυρτώ Αλικάκη: "Η πιο σοφή συμβουλή είναι να είσαι αληθινός"

Η Μυρτώ Αλικάκη μιλά για την συνάντηση της με την "Linda" στο θέατρο Επί Κολωνώ, την επιστροφή των "Υπέροχων Πλασμάτων", για τα παιδιά της, τη σχέση τους με την τέχνη, την καθημερινότητά της και τη σοφία που έρχεται με την εμπειρία. Μια κουβέντα γλυκιά, ήρεμη και ειλικρινής, όπως και η ίδια.

"Αφήνω ανοιχτά": Μια παράσταση ευαισθητοποίησης για τη διπολική διαταραχή

Η παράσταση, σε σκηνοθεσία Σοφίας Φωτεινάκη, προσεγγίζει την ασθένεια από μέσα, συνομιλώντας με την "Ψύχωση" της Σάρα Κέιν.

Αφρός ιδεών στο Θέατρο του Νέου Κόσμου: "Το Σαπούνι" κάνει πρεμιέρα

Τι μπορεί να συμβεί αν κάποιος αποφασίσει να μείνει 25 χρόνια στο μπάνιο του, κοιτώντας ένα μικρό κομμάτι "Σαπούνι"; Θα το μάθετε στο Θέατρο του Νέου Κόσμου από την ομάδα Πλλατς.