Το "Περηφάνια και προκατάληψη" στο ραδιόφωνο

Μετά την επιτυχία της στο θέατρο Αλκυονίς, η δραματοποιημένη νουβέλα της Τζέιν Όστεν έρχεται στο Δεύτερο Πρόγραμμα για μία ξεχωριστή παράσταση.

«Περηφάνια και προκατάληψη»: Love story με άρωμα Βρετανίας

Το ραδιοφωνικό θέατρο είναι μία συνθήκη η οποία πλέον δεν συναντάται τόσο συχνά. Ανάμνησή του είναι, για όσα άτομα το πρόλαβαν, το θρυλικό "Θέατρο της Δευτέρας" από τη συχνότητα της ΕΙΡΤ, δηλαδη της δημόσιας ραδιοφωνίας.  Με το παρόν της όνομα, η ΕΡΤ συνεχίζει την παράδοση αυτής της φόρμας θεάτρου, με την παράσταση "Περηφάνια και προκατάληψη",  τη δραματοποιημένη νουβέλα της Τζέιν Όστεν, που πρόκειται να παρουσιαστεί στη συχνότητα του Δεύτερου Προγράμματος 103,7, σε ραδιοφωνική σκηνοθεσία της Ιόλης Ανδρεάδη. 

Το έργο είχε παρουσιαστεί το 2020 στο θέατρο Αλκυονίς με τη δική της υπογραφή  και τώρα επιστρέφει στις 8/5 (9 μ.μ.) για μία μοναδική παράσταση, σε ραδιοφωνική παραγωγή της "Ρέον" του Ορέστη Τάτση. Στην πρωτότυπη σκηνική διασκευή που υπογράφουν η σκηνοθέτιδα και ο Άρης Ασπρούλης με τη συμβολή της δραματολόγου Μαριλένας Παναγιωτοπούλου, τους θρυλικούς χαρακτήρες του κλασικού μυθιστορήματος ερμηνεύουν η Ευγενία Δημητροπούλου ως Ελίζαμπεθ Μπέννετ, ο Δημήτρης Μοθωναίος ως Μίστερ Ντάρσυ, ο Αγησίλαος Μικελάτος ως κύριος Μπίγκλεϊ, η Ελεάννα Καυκαλά ως Τζέιν Μπένετ και ο Κώστας Φαλελάκης ως κύριος Μπένετ.

Περηφάνια και προκατάληψη
© Σταύρος Χαμπάκης

Η πλοκή

Η ανεξάρτητη Ελίζαμπεθ και η αθώα Τζέιν, οι μεγαλύτερες κόρες της οικογένειας Μπένετ, προσπαθούν να ανακαλύψουν την ευτυχία και τον έρωτα μέσα στους κοσμικούς κύκλους της επαρχιακής Αγγλίας. Όταν στην μικρή τους πόλη φτάνουν για διακοπές δύο νεαροί και πλούσιοι αριστοκράτες, ο υπερόπτης κύριος Ντάρσυ και ο δανδής φίλος του, κύριος Μπίνγκλεϋ, η μικρή κοινωνία της περιοχής αναστατώνεται και ανάμεσα στις οικογένειες που έχουν ανύπαντρες κόρες αναπτύσσεται έντονος ανταγωνισμός για το ποιες θα κερδίσουν τους δυο περιζήτητους γαμπρούς. Ο περήφανος χαρακτήρας των ηρώων και οι κοινωνικές τους προκαταλήψεις, θα προκαλέσουν μια σειρά από παρεξηγήσεις, ματαιώσεις, αστείες και συγκινητικές στιγμές, πείσμα, μίσος, θυμό και απογοήτευση. Μέχρι τη στιγμή που η περηφάνια της μιας πλευράς και η προκατάληψη της άλλης υποχωρήσουν, μπροστά στον αληθινό, τον μεγάλο, τον ατόφιο έρωτα που γεννιέται όταν οι άνθρωποι συμφιλιωθούν με τον εαυτό τους και μπορούν να παραδεχτούν τα αληθινά τους συναισθήματα.

Δημήτρης Μοθωναίος - Περηφάνια και προκατάληψη (ραδιόφωνο)
Δημήτρης Μοθωναίος

Σημείωμα της σκηνοθέτιδος

"Στη διασκευή επιλέχτηκαν προς εστίαση δύο πτυχές της πρωτότυπης ιστορίας της Τζέην Όστεν, οι οποίες έπειτα αναπτύχθηκαν και βάθυναν μέσα από τη σκηνοθεσία της παράστασης και τη συνεργασία με τους πέντε ηθοποιούς της. Πρώτη πτυχή, το χιούμορ. Ένα χιούμορ που ακουμπά στο βρετανικό φλέγμα, αλλά βασίζεται στην ελληνική ιδιοσυγκρασία. Δεύτερη πτυχή, ο βαθύς ερωτισμός. Ένας ερωτισμός που, τις πιο πολλές φορές, κρύβεται κάτω από τυπικές φράσεις, τις συζητήσεις περί ανθρώπινων "χαρακτήρων", τη σωματικότητα των ηθοποιών, τους χορούς τους, αλλά και κάτω από το ίδιο τους το χιούμορ".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πολυτεχνείο: Εβδομάδα Δημοκρατίας στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

Δύο σημαντικές στιγμές της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας μέσα από δύο θεατρικές παραστάσεις, με αφορμή την επέτειο εξέγερσης του Πολυτεχνείου και των 50 χρόνων της Μεταπολίτευσης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
13/11/2025

Παράταση παραστάσεων για τον "Άνθρωπο του Θεού"

Το θεατρικό έργο "Άνθρωπος του Θεού" του Ανδρέα Κεντζού, συνεχίζει δυναμικά στο Θέατρο 104 σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά, μια υπαρξιακή αναμέτρηση με τα θεμελιώδη ερωτήματα της πίστης, της ηθικής και της ανθρώπινης φύσης.

"Wonnangatta": Ο Κώστας Φαλελάκης και ένα θεατρικό γουέστερν για τη βία, τη φύση και την αυτογνωσία

Στο πλαίσιο του αφιερώματος στους Αυστραλούς συγγραφείς στο Αγγέλων Βήμα, ο Κώστας Φαλελάκης μας εισάγει στο πνεύμα του αυστραλιανού έργου "Wonnangatta" του Άνγκους Τσερίνι, στο οποίο πρωταγωνιστεί μαζί με τον Αλέξιο Κοτσώρη. Ένα θεατρικό γουέστερν στην Αυστραλία του 1918, όπου δύο άνδρες αναμετρώνται με το έγκλημα, την αδυσώπητη φύση και τα όρια του εαυτού τους.

Τέλος του παιχνιδιού

Έργο ανοιχτής φόρμας, όπως όλα του Μπέκετ, το "Τέλος του παιχνδιού" προσδιορίζεται σε μεγάλο βαθμό από το ύφος της σκηνοθετικής ερμηνείας. Εδώ ο Μάκης Παπαδημητρίου υπογράφει μία γλαφυρή μεταφορά του παράλογου και κωμικοτραγικού του χιούμορ. | Powered by Uber

Άρωμα γυναίκας

Μια γλυκόπικρη και συγκινητική ιστορία με ναπολιτάνικο ταμπεραμέντο, για την ανδρική φιλία, την ενηλικίωση και τις απρόσμενες συναντήσεις της ζωής, σε μια παράσταση με ταλέντο, ψυχή, ωραίες ερμηνείες και τον Άκη Σακελλαρίου στα καλύτερά του. | Powered by Uber

"Polifoniia – connecting in progress": Οι τέχνες ως γέφυρα ανάμεσα σε Κίεβο, Αθήνα και Μόναχο

Αυτές τις ημέρες, ο νέος χώρος stygx_athens φιλοξενεί το διεθνές πρόγραμμα "Polifoniia – connecting in progress", μια δημιουργική σύμπραξη καλλιτεχνών από Κίεβο, Αθήνα και Μόναχο που διερευνά την επικοινωνία μέσω τέχνης σε περιόδους κρίσης.

Μια ξεχωριστή βραδιά για το "Άρωμα γυναίκας"- Ο Πίνο Τιέρνο προλογίζει την παράσταση

Ο Πίνο Τιέρνο, διασκευαστής του εμβληματικού "Το σκοτάδι και το μέλι", προλογίζει την αποψινή παράσταση του "Αρώματος γυναίκας" στο Θέατρο Βρετάνια.