
Το σπουδαίο έργο του επιδραστικότερου εκπροσώπου του "in-yer-face theatre" Μαρκ Ρέιβενχιλ ("Shopping and fucking”, "Τολμηρές πολαρόιντ”) η "Ράβδος" επέλεξε να ανεβάσει στο ιστορικό "Αμφιθέατρο" ο σκηνοθέτης Γιώργος Σκεύας με τους Δημήτρη Καταλειφό, Αλεξία Καλτσίκη και Ζωή Ρηγοπούλου, για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Το έργο που έκανε πρεμιέρα στο Royal Court Theatre του Λονδίνου το 2018 αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές, παρουσιάζεται στην Αθήνα από 17 Φεβρουαρίου και για 15 μόνο παραστάσεις.
Ο Έντουαρντ, ένας αφοσιωμένος καθηγητής της μέσης εκπαίδευσης, μετά από σαράντα πέντε χρόνια διδασκαλίας, βγαίνει στη σύνταξη. Περιμένει με ανυπομονησία την αποχαιρετιστήρια γιορτή που οργανώνεται από το σχολείο για να τιμήσουν το πρόσωπό του και την πολυετή προσφορά του: "Θα είναι τα πιο λαμπρά αποχαιρετιστήρια που έγιναν ποτέ για καθηγητή. Κανένας καθηγητής δεν είναι τόσο αγαπητός.” Όμως τις τελευταίες έξι μέρες, ο Έντουαρντ και η σύζυγός του, η Μορίν, δεν μπορούν να βγουν έξω, γιατί το σπίτι τους πολιορκείται. Ένα πλήθος εξαγριωμένων μαθητών έχει συγκεντρωθεί απ’ έξω, φωνάζοντας και βρίζοντας, φτύνοντας και πετώντας αντικείμενα. Ένα τούβλο έχει σπάσει ένα από τα παράθυρα του σπιτιού.

Μέσα σε αυτό το κλίμα και ενώ ταυτόχρονα το σχολείο του Έντουαρντ περνά από αξιολόγηση, από επιτροπή επιθεωρητών, τους επισκέπτεται η αποξενωμένη κόρη τους. Η Άννα, εκπαιδευτικός και η ίδια, εμφανίζεται αναπάντεχα, μετά από πολλά χρόνια, έχοντας τα δικά της ερωτήματα.

Στο ρόλο του Έντουαρντ πρωταγωνιστεί ο Δημήτρης Καταλειφός με τις Αλεξία Καλτσίκη και Ζωή Ρηγοπούλου στους ρόλους των Άννα και Μορίν, αντίστοιχα. Η μετάφραση είναι του Γιώργου Σκεύα σε συνεργασία με τους ηθοποιούς. Ο ίδιος υπογράφει επίσης τα σκηνικά και τα κοστούμια. Η πρωτότυπη μουσική σύνθεση και ο ηχητικός σχεδιασμός είναι της Σήμης Τσιλαλή και οι φωτισμοί του Λευτέρη Παυλόπουλου.

Ο σκηνοθέτης Γιώργος Σκεύας σημειώνει
"Ο Μαρκ Ρέιβενχιλ τοποθετώντας τη δράση του έργου στο πλαίσιο μιας οικογένειας – πατέρας, μητέρα, μοναχοκόρη – αλλά ταυτόχρονα και στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής κοινότητας, στην οποία ανήκουν και τα τρία πρόσωπα, δημιουργεί μια δραματουργική συνθήκη που μας επιτρέπει να αναλογιστούμε μια σειρά από φλέγοντα ζητήματα: Ποιο είναι το πρόσωπο της βίας μέσα στην οικογένεια αλλά και μέσα στο σχολείο; Πώς αλλάζει ο ορισμός της έννοιας "βία" από γενιά σε γενιά; Γιατί μας ελκύει η αίσθηση της εξουσίας και της επιβολής; Πόση ανάγκη έχουμε από κανόνες και συστήματα; Πώς συνυπάρχουν η μάθηση και ο "σωφρονισμός", η εκπαίδευση με την "τιμωρία"; Ποια είναι η "ενδεδειγμένη πρακτική" για την αξιολόγηση ενός σχολείου και πώς εφαρμόζεται; Με ποια κριτήρια γίνεται η αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού; Τι σημαίνει κατάχρηση εξουσίας, προσωπικός χώρος, εκφοβισμός (bullying); Ποιος είναι ο ρόλος της μνήμης σε σχέση με την λεγόμενη κουλτούρα της ακύρωσης (cancel culture); Μπορούμε να "ακυρώνουμε" και να διαγράφουμε το παρελθόν όταν δεν "υπακούει" στους κανόνες της σημερινής εποχής; Τι γίνεται όταν κάποιος βρίσκεται ξαφνικά στη "λάθος πλευρά" της Ιστορίας; Ο συγγραφέας, χρησιμοποιώντας μια κοφτερή, τολμηρή γλώσσα, θέτει τα ερωτήματα και μας καλεί να δούμε το "ευρύτερο χάος" γύρω μας, να δούμε τον "τρόμο" που γεννιέται μέσα μας. Να μιλήσουμε για τα "σημάδια" που φανερώνουν την πραγματική φύση μας. Να θυμηθούμε τα "σημάδια" μας”.