Γνωρίστε τα πρόσωπα του "Θείου Βάνια" από τον Δημήτρη Καραντζά

Οι πρώτες φωτογραφίες από την παράσταση του τσεχοφικού έργου μέσα από τη ματιά του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Θεάτρου Προσκήνιο.

Θείος Βάνιας Γκέλυ Καλαμπάκα©

Στον εμβληματικό  "Θείο Βάνια" ο Άντον Τσέχοφ συμπυκνώνει με οξυδέρκεια, χιούμορ και κυρίως συμπόνοια την υπαρξιακή αγωνία και το ατελές της ανθρώπινης φύσης. Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Θεάτρου Προσκήνιο, Δημήτρης Καραντζάς, ανεβάζει τελικά φέτος την παράσταση που θα έκανε αρχικά πρεμιέρα τον περασμένο Ιανουάριο αλλά μετατέθηκε λόγω του ρίσκου που έριξε στο τραπέζι τότε η πανδημία. Η πρεμιέρα της παράστασης έχει οριστεί για τις 26 Οκτωβρίου. Ο Χρήστος Λούλης ερμηνεύει τον Βάνια. Συμπρωταγωνιστούν οι Ηρώ Μπέζου (Σόνια), Μανώλης Μαυροματάκης (Σερεμπριακόφ), Θεοδώρα Τζήμου (Έλενα Αντρέεβνα), Φιντέλ Ταλαμπούκας (Άστροφ), Μαρία Φιλίνη (Μαρίνα), Αντώνης Αντωνόπουλος (Τελιέγκιν) και η Ξένια Καλογεροπούλου (Μαρία Βασίλιεβνα). 

Θείος Βάνιας
Γκέλυ Καλαμπάκα©

Διαβάστε Επίσης

Αφορμή για αυτό το ανέβασμα γίνεται ένα τραπέζι, ένας υπαρξιακός τόπος όπου τα πρόσωπα καταναγκασμένα να συνυπάρχουν καλούνται να αναμετρηθούν με τη ματαίωση, τις ψευδαισθήσεις και να αποπειραθούν να συμφιλιωθούν με τη ζωή. Το τεράστιο αυτό τραπέζι λειτουργεί ως αίθουσα πρωινού ή ως ένα παρατηρητήριο ζωής ή ως ένας τόπος που τα πρόσωπα ανεβαίνουν για να δοκιμάσουν τη διαφυγή τους από την καθημερινότητα ενώπιον των υπολοίπων "καλεσμένων”.

Θείος Βάνιας
Γκέλυ Καλαμπάκα©

Τα πρόσωπα του Τσέχοφ, καθηλωμένα, καθισμένα περιμετρικά τρώνε βουλιμικά, πίνουν τσάι, παλεύουν να ξανανιώσουν και φαντασιώνονται την ομορφιά της ζωής σε μια χορογραφία των μικροπραγμάτων. Ένας ύμνος στη συμφιλίωση με το αδιέξοδο, κι ένας χορός ανθρώπων που προσπαθεί να απαλλαγεί από την επίπονη αναζήτηση της ουτοπίας.

Θείος Βάνιας
Γκέλυ Καλαμπάκα©

Η μετάφραση είναι της Χρύσας Προκοπάκη, τα σκηνικά της Μαρίας Πανουργιά, τα κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη, η μουσική του Δημήτρη Καμαρωτού, οι φωτισμοί του Λευτέρη Παυλόπουλου και η κίνηση του Τάσου Καραχάλιου.

Θείος Βάνιας
Γκέλυ Καλαμπάκα©

Θείος Βάνιας
Γκέλυ Καλαμπάκα©

Θείος Βάνιας
Γκέλυ Καλαμπάκα©


Προπώληση μέσω viva.gr
 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Taniko"- κρασί στο χέρι, αγγλικοί υπέρτιτλοι στη σκηνή

Το "Taniko" δίνει τις τελευταίες παραστάσεις του με εκλεκτό κρασί και αγγλικούς υπέρτιτλους, προσκαλώντας το κοινό σε μια ιδιαίτερη πρόταση στο Studio Μαυρομιχάλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/11/2025

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί σήμερα, Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

"Φαέθων" του Δημητριάδη: Η οικογένεια ως πεδίο μάχης

Εμπνευσμένος από τον αρχαίο μύθο του Φαέθοντα, ο τίτλος του έργου του Δημήτρη Δημητριάδη παραπέμπει στην επικίνδυνη πορεία από το σκοτάδι προς την αναλαμπή. Το έργο που μετατρέπει την οικογενειακή βία σε κοσμική σύγκρουση ανάμεσα στο Φως και στο Σκοτάδι ανεβαίνει από τη Χρύσα Καψούλη.

Στην πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ: Όταν η αλήθεια αρχίζει να γεμίζει το χώρο

Η πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μάς έδειξε πώς μια ευφυής μεταγραφή μπορεί να ανανεώσει το αρχαίο δράμα και να το μεταφέρει στο σήμερα με οξυδέρκεια. Το έργο χτίζεται αθόρυβα, η αλήθεια κατακλύζει τη σκηνή σαν αναπόφευκτη αποκάλυψη, κι εσύ δεν μπορείς να μη σκέφτεσαι τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.

"Interview": Η ομάδα Εμείς μοιράζεται αναμνήσεις από την πολυταξιδεμένη παράσταση

Οι ερμηνευτές και συντελεστές της μαύρης κωμωδίας "Interview" που καυτηριάζει την εργασιακή πραγματικότητα, αφηγούνται ιστορίες της πολυταξιδεμένης παράστασης, με αφορμή την επιστροφή της στο θέατρο Olvio.

Εχθρός του λαού

Η παράσταση του Γερμανού σκηνοθέτη ενεργοποιεί τον Ίψεν ως φορέα ζωντανού δημόσιου διαλόγου, με μια παράσταση-φόρουμ που εξετάζει τη σύγκρουση ηθικής και κέρδους στη σύγχρονη πραγματικότητα. | Powered by Uber

Στην εξοχή

Με μια φαινομενικά απλή υπόθεση, το έργο του Βρετανού συγγραφέα διατυπώνει υπαινικτικές αλήθειες για τη μοναξιά, τη βία και την εξουσία των σχέσεων, και η Αικατερίνη Παπαγεωργίου φέρνει στην επιφάνεια τη δυναμική του, παρά την αμφιλεγόμενη κινησιολογική επιλογή της σκηνοθεσίας. | Powered by Uber