Updated | Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία έως 4 Μαΐου και ξεχωρίζουν.

Lulu Νάσια Στουραΐτη©

"Lulu"

Μια ομάδα νέων ταλαντούχων ηθοποιών -Δημήτρης Καπουράνης, Οδυσσέας Ιωάννου Κωνσταντίνου, Ευδοκία Μιμιλίδη, Λεωνίδας Παπαδόδημας, Φώτης Στρατηγός- σκηνοθετεί η Σοφία Αντωνίου στο διάσημο έργο του Φρανκ Βέντεκιντ που αντικατοπτρίζει μια κοινωνία βουτηγμένη στη λαγνεία και την απληστία, γι’ αυτό και λογοκρίθηκε άλλωστε στην ανδροκρατούμενη πραγματικότητα του 1895. Η Καλλιτεχνική εταιρία Μυθωδία έχει αναλάβει την παραγωγή της παράστασης για την ηρωίδα σύμβολο της απενοχοποίησης της γυναικείας σεξουαλικότητας (Μικρό Άνεσις, από 4/5).

Ματωμένα χώματα
Σταύρος Χαμπάκης©

"Ματωμένα χώματα"

Νικήτας Τσακίρογλου, Μιχάλης Σαράντης, Αντίνοος Αλμπάνης, Θάνος Αλεξίου, Μαρία Νεφέλη Δούκα, Τζένη Κόλλια κ.ά. πρωταγωνιστούν στη θεατρική μεταφορά του μυθιστορήματος της Διδώς Σωτηρίου που χαρακτηρίστηκε "βίβλος της σύγχρονης εξόδου του μικρασιατικού ελληνισμού". Ο σκηνοθέτης Γιώργος Παλούμπης ανέλαβε να μεταφέρει στη σκηνή μια ολόκληρη εποχή ποτισμένη με πόνο (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, από 29/4).

Labor
Μαρίζα Καψαμπέλη©

"Labor"

Το πρώτο νέο ελληνικό έργο που θα δούμε στο πλαίσιο του φεστιβάλ Νέο Αίμα του θεάτρου Πορεία είναι το "Labor" της Ανθής Τσιρούκη, που θα σκηνοθετήσει η επίσης νέα και ανερχόμενη Έμιλυ Λουΐζου. Πρόκειται για ένα μελλοντολογικό θρίλερ με μαύρο χιούμορ όπου ένα ζευγάρι πλαστικών χειρουργών περιθάλπει έναν νεαρό που πάσχει από αμνησία μετά από ένα ατύχημα. Εκείνοι, έχοντας χάσει το παιδί τους, δένονται όλο και περισσότερο μαζί του, παρεμβαίνοντας ακόμη και στην εμφάνιση του με νυστέρι. Πρωταγωνιστούν οι Στέλιος Μάινας, Ιωάννα Παππά και Ορέστης Χαλκιάς (Πορεία, από 3/5).

Το ημερολόγιο ενός τρελού
Χριστίνα Φυλακτοπούλου©

 "Το ημερολόγιο ενός τρελού"

Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης θα ερμηνεύσει με όλη του τη θέρμη τον Αυξέντιο Ιβάνοβιτς Ποπρίτσιν, έναν δημόσιο υπάλληλο, που ακροβατεί μεταξύ λογικής και τρέλας. Όταν διαπιστώνει ότι διαψεύδονται όλες οι προσδοκίες του, βυθίζεται σταδιακά σε ένα παραλήρημα, για να καταλήξει στο φρενοκομείο. Τη σκηνοθεσία του μονολόγου του Νικολάι Γκόγκολ έχει αναλάβει ο Κωνσταντίνος Πασσάς (Επί Κολωνώ, από 3/5).

Να ακούς το χιόνι να πέφτει
Δάφνη Δίγκα©

 "Να ακούς το χιόνι να πέφτει"

Μια παράσταση βασισμένη σε διηγήματα του Ρέιμοντ Κάρβερ σκηνοθετεί ο Δημήτρης Καταλειφός. Η Στέλλα Κρούσκα είχε την ιδέα να διασκευάσουν για το θέατρο διηγήματα, κι έτσι άρχισαν να δουλεύουν ανακαλύπτοντας τους χαρακτήρες του Κάρβερ, δεξιοτέχνη της μικρής φόρμας και ανανεωτή του διηγήματος στα τέλη του 20ού αιώνα. Παίζουν: Στέλλα Κρούσκα, Βασιλίνα Κατερίνη, Δημήτρης Τσιγκριμάνης (Studio Μαυρομιχάλη, από 4/5).

Confess/Εξομολογηθείτε

 "Confess/Εξομολογηθείτε"

Η Όλγα Ποζέλη, από τους κύριους εκφραστές του devised theatre στη χώρα μας, προτείνει μια παράσταση όπου καλεί τους θεατές να μπουν διαδοχικά σε δωμάτια για να ακούσουν τις εξομολογήσεις των Κ. Μυριαγκού, Σ. Λιάκου, Όλ. Ποζέλη, Κ. Μιζάρα και Β. Καζή. Μέρος των κειμένων επιμελήθηκαν οι Σάκης Σερέφας, Ανδρέας Φλουράκης και Μαρία Γουλή (1927 Art Space, 30/4).

Το τέλος της μικρής μας πόλης
Γιώργος Πανηγυρόπουλος©

 "Το τέλος της μικρής μας πόλης"

Το διήγημα του Δημήτρη Χατζή αποτελεί μια μνημειακή νεοελληνική τοιχογραφία: αποτυπώνει τη μετάλλαξη της ελληνικής κοινωνίας μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και τον Εμφύλιο που ακολούθησε. Ο Ορέστης Τάτσης το μεταφέρει στο θέατρο με πρωταγωνιστές τους Άρη Τρουπάκη, Νίκο Γιαλελή, Στάθη Κόκκορη, Κώστα Κουτρουμπή, Δημήτρη Μηλιώτη. Μουσικός επί σκηνής, ο Θέμος Σκανδάμης (Rabbithole, από 4/5).

Πεθαίνω σαν χώρα
Κωνσταντίνος Καρδακάρης©

"Πεθαίνω σαν χώρα"

Το διαχρονικά επίκαιρο μεταμοντέρνο έργο που έγραψε ο Δημήτρης Δημητριάδης το 1978 επέλεξε να ανεβάσει η Αλίκη Στενού με την ομάδα Knot. Το έργο μας κάνει μάρτυρες ενός έθνους εξουθενωμένου από την ίδια του την ιστορία που καταρρέει: "Θα έλεγε κανείς πως το αδιέξοδο της χώρας ήταν στις ψυχές των κατοίκων της ή πως η ψυχή όλων των κατοίκων της δεν ήταν παρά το δικό της αδιέξοδο”. Επί σκηνής βρίσκεται και ο μουσικός Νίκος Τουλιάτος (Bios, από 3/5).

Δείτε εδώ όλες τις παραστάσεις που ξεχωρίσαμε και θα κάνουν πρεμιέρα μέσα στο Μάιο.

Περισσότερες πληροφορίες

Το ημερολόγιο ενός τρελού

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 75 '

Διασκευή του κλασικού διηγήματος του Νικολάι Γκόγκολ που καταγράφει την ψυχική κατάσταση ενός ανθρώπου εγκλωβισμένου όχι μόνο στην ύπαρξη, αλλά και στην κοινωνική του τάξη. Ο δημόσιος υπάλληλος Αξέντι Ιβάνοβιτς Προπίτσιν, διηγείται στιγμές από τη ζωή του, μέσα από ένα ιδιόρρυθμο ημερολόγιο, εστιάζοντας σε διάφορους σημαντικούς "σταθμούς", όπως την εργασία, τον έρωτα, την αγάπη του για την τέχνη, την ανάγκη για κοινωνική ανέλιξη και καθώς ξεφυλλίζει τις σελίδες του, οδηγείται σε αδιέξοδα, συγκρούσεις, ματαιώσεις σε σημείο που χάνει τον έλεγχο, συγχέει την πραγματικότητα με την ψυχική του παραφορά, ανακηρύσσει τον εαυτό του βασιλιά, βιώνει ανεξήγητα βασανιστήρια μέχρι να βρει μια φαινομενική και πρόσκαιρη γαλήνη στην αγκαλιά της μητέρας του.

Lulu

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 75 '

Μια κοινωνία βουτηγμένη στη λαγνεία και την απληστία αντικατοπτρίζεται στο πρόσωπο της ηρωίδας-σύμβολο και στο αριστουργηματικό έργο του 1895 που μιλά για τη βία και τη σεξουαλικότητα.

Confess/Εξομολογηθείτε

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 70 '

Μια θεατρική εμπειρία που αποζητά την ανάγκη για εξομολόγηση της αλήθειας, η οποία εξελίσσεται διαδοχικά σε πέντε δωμάτια με δύο ή τρεις θεατές, βασισμένη σε κείμενα που προέκυψαν από την τεχνική του devised theatre αλλά και κείμενα των Σάκη Σερέφα («Δεν δύναμαι»), Ανδρέα Φλουράκη («Το σπίτι»), Μαρίας Γουλή («Η χορεύτρια»).

Ματωμένα χώματα

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 140 '

Η Μικρασιατική Καταστροφή ζωντανεύει μέσα από το εμβληματικό έργο, σε μια παράσταση για τον άνθρωπο σε οριακές καταστάσεις.

Πεθαίνω σαν χώρα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Το διαχρονικά επίκαιρο μεταμοντέρνο έργο του 1978 μετατρέπει το κοινό σε μάρτυρες της κατάρρευσης ενός έθνους εξουθενωμένου από την ίδια του την ιστορία.

Labor

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 60 '

Ένα ζευγάρι πλαστικών χειρουργών βρίσκει στο πρόσωπο ενός νέου το παιδί που είχε χάσει, στο μελλοντολογικό θρίλερ-σχόλιο για την αλλοίωση της εικόνας μας και την οικογενειακή παθογένεια.

Να ακούς το χιόνι να πέφτει

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 100 '

Μια σκηνική σύνθεση βασισμένη σε έξι καθημερινές ιστορίες του σπουδαίου διηγηματογράφου του 20ού αιώνα, Ρέιμοντ Κάρβερ, που μιλούν για την ανάγκη του ανθρώπου για την αγάπη.

Το τέλος της μικρής μας πόλης

  • Δραματοποιημένο Διήγημα
  • Διάρκεια: 100 '

Η ομώνυμη συλλογή διηγημάτων του Δημήτρη Χατζή, που αποτυπώνει τη μετάλλαξη της ελληνικής κοινωνίας μετά τον εμφύλιο πόλεμο και συγκεκριμένα «Ο τάφος», ενέπνευσαν μια σάτιρα με ζωντανή μουσική.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η θάλασσα και ο γέρος": Ο Τάσος Νούσιας στον συγκλονιστικό ρόλο του Σαντιάγο, στην Ηλιούπολη

Ο βραβευμένος Τάσος Νούσιας πρωταγωνιστεί, για 2η χρονιά, στην παράσταση "Η Θάλασσα και ο Γέρος" – μια θεατρική μεταφορά του αριστουργήματος του Έρνεστ Χέμινγουεϊ "Ο Γέρος και η Θάλασσα", σε σκηνοθεσία Μαρλέν Καμίνκσι.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/07/2025

"Στο τσακ!" της Δήμητρας Παπαδοπούλου – Η ξεκαρδιστική κωμωδία επιστρέφει

Η ανατρεπτική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Στο τσακ!" επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης και υπόσχεται γέλιο μέχρι δακρύων, μέσα από παρεξηγήσεις, σύγχρονες σχέσεις και... εκπλήξεις στο τσακ.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου συνεχίζει την καλοκαιρινή της περιοδεία

Έχοντας ήδη επισκεφτεί κάποια θέατρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, η κατά Τερζόπουλο "Ορέστεια" συνεχίζει να περιοδεύει με τελευταίο σταθμό το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Αποκλειστικό: Ένα θερινό σινεμά γεννιέται στο Επί Κολωνώ

Το Επί Κολωνώ είναι μια κυψέλη πολιτισμού που δεν σταματά να ονειρεύεται και να μοιράζεται ιδέες και εμπειρίες. Φέτος, μετατρέπει την αυλή του σε θερινό σινεμά, προσκαλώντας μας σε βραδιές ποιοτικού ανεξάρτητου κινηματογράφου, κάτω απ’ τον πλάτανο.

"Ιφιγένεια / Βορά": Από τον βωμό της Αυλίδας, στη σκηνή της Πειραιώς

"Ήρθα εδώ, να δω τη θάλασσα, να διαλογιστώ, ν’ αλλάξω. Πάντα μπορείς να ξαναρχίζεις…". Με αυτή τη φράση ξεκινά το ταξίδι της Ιφιγένειας, όχι στην Αυλίδα αυτή τη φορά, αλλά στην Πειραιώς 260, μέσα από τον θεατρικό μονόλογο "Ιφιγένεια / Βορά", σε κείμενο της Βίβιαν Στεργίου και σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου.

"ζ-η-θ, ο Ξένος": Η Κλέλια Ανδριολάτου διασχίζει την Οδύσσεια του Μαρμαρινού

Στην παράσταση "ζ-η-θ, ο Ξένος" του Μιχαήλ Μαρμαρινού, η Κλέλια Ανδριολάτου συμμετέχει σε έναν πολυμελή θίασο και μιλά για τη δύναμη της ομάδας, την έννοια του "ξένου" και τη βιωματική αφήγηση της Οδύσσειας, λίγο πριν δούμε την παράσταση στην Επίδαυρο (11 & 12/7).

Για την Kat Valastur, ο χορός είναι μια πράξη ελευθερίας και επαναπροσδιορισμού

Η διεθνώς αναγνωρισμένη Kat Valastur μιλά για το έργο της "Dive into You", τη συμμετοχή της στο 31ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, την πορεία της στο εξωτερικό, τη σχέση σώματος-χώρου και τους καλλιτέχνες που την εμπνέουν.