Θεατρική επανεκκίνηση προ των πυλών με 23 πρεμιέρες μετά το Πάσχα

Συγκεντρώσαμε τις αξιοπρόσεκτες θεατρικές παραστάσεις που κάνουν την άνοιξη φθινόπωρο, δίνοντας νέο νόημα στο τέλος της χειμερινής σεζόν, και ετοιμάζονται να σηκώσουν αυλαία από τα τέλη Απριλίου έως και τα τέλη Μαΐου.

Labor Μαρίζα Καψαμπέλη©

Αυξάνεται, μάλλον, παρά μειώνεται ο αριθμός των θεατρικών παραστάσεων που προγραμματίζουν την πρεμιέρα τους λίγο πριν το τέλος της χειμερινής σεζόν. Άραγε αυτό σημαίνει ότι θα τις δούμε και του χρόνου; Το εναρκτήριο λάκτισμα σε αυτήν τη μικρή θεατρική επανεκκίνηση δίνει η τολμηρή "Αριζόνα" (από 26/4) του Χουάν Κάρλος Ρούμπιο, που σκηνοθετεί ο Παντελής Δεντάκης στο θέατρο Σταθμός, για το μέγεθος της παραφροσύνης στο οποίο μπορούν να οδηγήσουν τον άνθρωπο ο φόβος και η μισαλλοδοξία, επιβεβαιώνοντας τη βαθιά σύνδεση της ισπανόφωνης δραματουργίας με την ελληνική κοινωνία. Από εδώ και κάτω, ξεκινήστε να μετράτε.

Ματωμένα χώματα
Σταύρος Χαμπάκης©
"Ματωμένα χώματα"

Θεατρικά στοιχήματα

Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, ο Γιώργος Παλούμπης υπογράφει τη θεατρική μεταφορά-φόρος τιμής στη Μικρασιατική Καταστροφή του μυθιστορήματος της Διδώς Σωτηρίου "Ματωμένα χώματα" (από 29/4) με τους Νικήτα Τσακίρογλου (σε αντικατάσταση του Κώστα Καζάκου), Μιχάλη Σαράντη και Αντίνοο Αλμπάνη να ηγούνται ενός 16μελούς θιάσου. Στο ίδιο θέατρο, ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος μας συστήνει το δεύτερο θεατρικό του, "Χορευτική Πανούκλα / Dancing Plague" (από 9/5), αντλώντας έμπνευση από ένα μυστηριώδες γεγονός, όταν χιλιάδες πολίτες άρχισαν να χορεύουν ασταμάτητα στους δρόμους του μεσαιωνικού Στρασβούργου.

Χιροσίμα Αγάπη μου
"Χιροσίμα, αγάπη μου"

Στον Φούρνο, η Ρούλα Πατεράκη αναλαμβάνει τη δύσκολη αποστολή της μονοπρόσωπης μεταγραφής του έργου της Νίκης Τριανταφυλλίδη "Πάρτι στο σπίτι της Ελισάβετ Π", με τίτλο "Νίκη, απόψε στο πάρτι" (από 7/5) και τη Νάνα Παπαδάκη επί σκηνής. Με το ανέβασμα του κινηματογραφικού αριστουργήματος του Αλέν Ρενέ "Χιροσίμα, αγάπη μου" επιστρέφει στη σκηνοθεσία ο Νίκος Διαμαντής, με τους Ιωάννα Μακρή, Λητώ Μεσσήνη και Όμηρο Πουλάκη, βασισμένος στο υποψήφιο για Όσκαρ σενάριο της ταινίας του 1959 από τη Μαργκερίτ Ντιράς, για την απόλυτη καταστροφή και τον ολοκληρωτικό έρωτα.

Λένα Κιτσοπούλου
Ανδρέας Σιμόπουλος©
Λένα Κιτσοπούλου

Πρόσωπα που τραβούν το βλέμμα

Πάντα στη λογική του προκλητικού και του in-yer-face theatre, η Λένα Κιτσοπούλου ετοιμάζεται να παρουσιάσει το "Φρανκενστάιν - Ο χαμένος παράδεισος" (18/5) στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Το έργο δημιουργήθηκε στο Onassis Renti, το πρώην εργοστάσιο που μεταμορφώθηκε σε χώρο καλλιτεχνικού πειραματισμού, επισφραγίζοντας έτσι τη μακρόχρονη συνεργασία της καλλιτέχνιδας με τη Στέγη. Βασισμένη στο μύθο του Φράνκενσταϊν και το ομώνυμο μυθιστόρημα της Μέρι Σέλεϊ, η δημιουργός παίζει μαζί με τους Νίκο Καραθάνο, Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννη Κότσιφα, Πάνο Παπαδόπουλο κ.ά., σε ένα ανέβασμα που μιλά για τα τέρατα της καθημερινότητας.

Ίχνη της Αντιγόνης
Emilio Scappini©
"Ίχνη της Αντιγόνης"

Τα "Ίχνη της Αντιγόνης" (από 19/5) της Σουηδής Χριστίνας Ουζουνίδου αναζητά η Έλλη Παπακωνσταντίνου στην παράσταση για τη διαχρονική έμφυλη βία που αντλεί από τον αρχαιοελληνικό μύθο της Αντιγόνης. Παίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, αφού εντυπωσίασε το ευρωπαϊκό κοινό. Συμμετέχουν οι μουσικοί Nalyssa Green και Κατερίνα Παπαχρήστου (Tango With Lions) και 4 περφόρμερ.
Κάτι νέο μοιάζει να αναζητά ο ανήσυχος Παντελής Φλατσούσης, γεγονός που επιβεβαιώνει η τελευταία του παράσταση "Μετά το τέλος του κόσμου· ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων" (από 18/5) στην Κάμιρο, η οποία συνδιαμορφώθηκε με τη συμμετοχή του κοινού. Δύο ηθοποιοί, Γιώργος Κριθάρας και Άλκηστις Πολυχρόνη, γίνονται οι παρουσιαστές ενός αρχείου μη πραγματοποιημένων ατομικών και συλλογικών "σχεδίων" σε ένα δυστοπικό μέλλον.

Βάνα Πεφάνη
Η Βάνα Πεφάνη στην "Πόλη" της Λούλας Αναγνωστάκη

Τρεις εμβληματικοί συγγραφείς

Καθώς ακόμη διανύουμε το Έτος Ιάκωβου Καμπανέλλη, τα "Τέσσερα πόδια του τραπεζιού", μια κοινωνική σάτιρα που βρίσκεται στον αντίποδα της "Αυλής των θαυμάτων", ανεβάζει στο θέατρο Πρόβα με τη Μαίρη Ραζή και τον Σωτήρη Τσόγκα ο Παντελής Παπαδόπουλος (αρχές Μαΐου). Από τον "πατέρα" του νεοελληνικού θεάτρου, περνάμε στη "μητέρα" Λούλα Αναγνωστάκη και την αινιγματική "Πόλη" της που θα δούμε από 5/5 στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης" από τον Ένκε Φεζολάρι με τη Βάνα Πεφάνη.

Ασκητική θέατρο
"Ασκητική"

Στο Βρετάνια, ο Πάνος Αγγελόπουλος επαναλαμβάνει με νέα διανομή –Θοδωρής Κατσαφάδος, Κοραλία Καράντη κ.ά.– την "Ασκητική" του Νίκου Καζαντζάκη, σε μια παράσταση με όρους αρχαίου δράματος και μουσική Δημήτρη Παπαδημητρίου (από 5/5).

Νυχιάνγκ
Πάτροκλος Σκαφίδας©
"Νυχιάνγκ"

Το ελληνικό "Νέο Αίμα"

Στο θέατρο Πορεία γεννιέται κάτι ελπιδοφόρο μέσα από το φεστιβάλ "Νέο Αίμα". Στις 3/5 παρουσιάζεται το μελλοντολογικό θρίλερ "Labor" (φωτο εξωφύλλου: Μαρίζα Καψαμπέλη©) της Ανθής Τσιρούκη για τις "ακρότητες του καθωσπρεπισμού που καταπιέζουν τα ζωώδη ένστικτά μας", σε σκηνοθεσία της πολλά υποσχόμενης Έμιλυς Λουίζου και τους Στέλιο Μάινα, Ιωάννα Παππά στη διανομή. Λίγες ημέρες μετά, στις 6/5, το "Νυχιάνγκ", ανεβαίνει η τραγικωμωδία της μόλις 20χρονης Ευαγγελίας Γατσωτή που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Τάρλοου, με τις Αλεξία Καλτσίκη και Θάλεια Σταματέλου επί σκηνής.

όπου κι αν πας μη χαθείς
Χριστίνα Φυλακτοπούλου©
"Όπου κι αν πας να μη χαθείς"

Η ελληνική λογοτεχνία στη σκηνή

Μια προσωπική "Οδύσσεια" συμπορεύεται με την Ιστορία της μεταπολεμικής Ελλάδας στο "Όπου κι αν πας να μη χαθείς" (από 11/5) που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Μυλωνάς στο Από Μηχανής Θέατρο, με αφετηρία το ομώνυμο μυθιστόρημα του Νίκου Σκορίνη και με τους Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Θεοδόση Σκαρβέλη, Δημήτρη Μπούρα κ.ά.

Το Σφαγείο του έρωτα
Στράτος Καλαφάτης©

Ένα γοητευτικό "Σφαγείο του έρωτα" φωτισμένο με νέον στήνει ο Θοδωρής Γκόνης στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων - "Λευτέρης Βογιατζής" από 6/5 μαζί με τους Άννα Καλαϊτζίδου, Μιχάλη Τιτόπουλο, Μαρία Χάνου και τρεις μουσικούς επί σκηνής. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας και του Φεστιβάλ Φιλίππων παρουσιάζει ένα θεατρικό βασισμένο στο "Αίμα της αγάπης" του Παντελή Μπουκάλα, τη μελέτη του για το ερωτικό δημοτικό τραγούδι. Η ιδιοσυγκρασιακή καλλιτεχνική ομάδα bijoux de kant παρουσιάζει το "Φθινόπωρο" (από 13/5), βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Κωνσταντίνου Χατζόπουλου για τη σπαρακτική ανάγκη για ουσιαστική επικοινωνία.

Να ακούς το χιόνι να πέφτει
Δάφνη Δίγκα©
"Να ακούς το χιόνι να πέφτει"

Τα αμερικάνικα

Είναι απατηλό το αμερικάνικο όνειρο; Παρακολουθώντας μία ημέρα από τη ζωή τριών μικροαπατεώνων, όπου το μόνο που ισούται με την επιτυχία είναι το κέρδος, επιχειρεί να δώσει την απάντηση ο "Αμερικάνικος Βούβαλος" (από 9/5), το έργο-σταθμός του Ντέιβιντ Μάμετ, που ανεβαίνει στο θέατρο Φούρνος, σε αναθεωρημένη μετάφραση Δημήτρη Τάρλοου και σκηνοθεσία Θανάση Σαράντου. Στο Studio Μαυρομιχάλη, από την άλλη, ο Δημήτρης Καταλειφός σκηνοθετεί και συμπρωταγωνιστεί με τη Στέλλα Κρούσκα στο "Να ακούς το χιόνι να πέφτει" (από 4/5). Μια σκηνική σύνθεση σε διασκευή των δυο τους, βασισμένη σε έξι ανθρώπινες ιστορίες του σπουδαίου διηγηματογράφου του 20ού αιώνα, Ρέιμοντ Κάρβερ, που μιλούν για την ανάγκη των καθημερινών ηρώων του για την αγάπη.

Ο Ορφέας στον Άδη
Karol Jarek©
"Ο Ορφέας στον Άδη"

Ο έκτος κατά σειρά Τενεσί Ουίλιαμς που θα δούμε φέτος είναι ο ολιγοπαιγμένος και ιδιαίτερα ποιητικός "Ορφέας στον Άδη" (από 9/5), που μεταφέρει το μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης στον αμερικανικό Νότο του 1950. Ο Βασίλης Ανδρέου το ξαναδιαβάζει σε εκδοχή σκοτεινού μιούζικαλ και καθοδηγεί τους Δήμητρα Χατούπη, Δημήτρη Δρόσο και Γιάννη Δρακόπουλο. 

Η κυρία Κλάιν
Παναγιώτης Μάλλιαρης©
"Η Κυρία Κλάιν"

Δυνατό βρετανικό δράμα

Στο θέατρο Αργώ, οι Αιμιλία Υψηλάντη, Νατάσα Καλογρίδη και Σάρα Εσκενάζη πρωταγωνιστούν στην "Κυρία Κλάιν" (από 5/5), το έργο του Άγγλου Νίκολας Ράιτ για την περίφημη ψυχαναλύτρια Μέλανι Κλάιν και τις συγκρουσιακές σχέσεις, σε σκηνοθεσία της Χρύσας Καψούλη. Στο βαθιά ψυχολογικό δράμα της Σκοτσέζας Ρόνα Μονρό "Ατσάλι" (από 6/5), που περιμένουμε στο Θέατρο Μεταξουργείο, η Γιασεμί Κηλαηδόνη υποδύεται μια ισοβίτισσα που σκότωσε τον άντρα της και επανενώνεται με την κόρη της ύστερα από 15 ολόκληρα χρόνια. Σκηνοθετεί η Νάντια Φώσκολου.

Ατσάλι
Κέλλυ Φώσκολου©
"Ατσάλι"

Καλλιτεχνικές συμπράξεις

Στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛ.ΥΦ.Α. το θεατρικό σχήμα Επτάρχεια παρουσιάζει τη work in progress παράσταση "Βάκχαι, μία συλλογική αφήγηση" (από 13/5),  σε σκηνοθεσία Γιώργου Δικαίου και Εμμανουήλ Κοντού, αποτέλεσμα εργαστηριακής δουλειάς με την καλλιτεχνική σύμπραξη των Δημήτρη Καμαρωτού, Ρηνιώς Κυριαζή, Αμαλίας Μουτούση, Αργύρη Ξάφη κ.ά. με πέντε ηθοποιούς (Κωνσταντίνος Γιουρνάς, Εμμανουήλ Κοντός, Εμμανουέλα Μαγκώνη, Κατερίνα Νταλιάνη, Ανδρομάχη Φουντουλίδου) που γίνονται μέτοχοι μιας υπερβατικής εμπειρίας-γνωριμίας με τον Διόνυσο.

Βάκχαι, μία συλλογική αφήγηση
Χρήστος Βασιλόπουλος©
"Βάκχαι, μία συλλογική αφήγηση"

Στις 24/5, η Όλια Λαζαρίδου και η Αμαλία Μουτούση υποδέχονται τους φίλους καλλιτέχνες του "Αναγνωστικού της Γαλιλαίας", τους Χαρούλα Αλεξίου, Γρηγόρη Βαλτινό, Κατερίνα Λέχου, Μαρία Ναυπλιώτου κ.ά., στο Μέγαρο Μουσικής σε μια βραδιά για την οικονομική στήριξη του έργου της Μονάδας Ανακουφιστικής Φροντίδας "Γαλιλαία", σε σκηνοθετική επιμέλεια Γιώργου Νανούρη.

Περισσότερες πληροφορίες

Όπου κι αν πας να μη χαθείς

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 110 '

Το «Όπου κι αν πας να μη χαθείς» λειτουργεί ως ένα σύγχρονο «έπος», μια σύγχρονη Οδύσσεια στην οποία ξετυλίγεται η Ιστορία της νεότερης Ελλάδας από τη δεκαετία του 1950 έως και τις μέρες μας και μαζί η ξενιτιά, η δικτατορία, τα κινήματα, η μεταπολίτευση, η πτώση του ανατολικού μπλοκ κ.α. Η περιπλάνηση του κεντρικού ήρωα Ορέστη στους τόπους της Ιστορίας, γίνεται ένα ταξίδι με προορισμό την προσωπική του «Ιθάκη» αλλά ταυτόχρονα αντανακλά την προσδοκία και τη ματαίωση μιας ολόκληρης γενιάς, μιας ολόκληρης εποχής. Το βιβλίο που έχει πουλήσει πάνω από 20.000 αντίτυπα αποτέλεσε την αφετηρία για τη δημιουργία ενός πρωτότυπου θεατρικού κειμένου γεννημένου εξολοκλήρου μέσα από τη διαδικασία των προβών.

Ματωμένα χώματα

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 140 '

Η Μικρασιατική Καταστροφή ζωντανεύει μέσα από το εμβληματικό έργο, σε μια παράσταση για τον άνθρωπο σε οριακές καταστάσεις.

Αριζόνα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Ο Τζορτζ βρίσκεται στα αμερικανικά σύνορα, επιχειρώντας να αμυνθεί ενάντια σε ένα κύμα λαθρομεταναστών, στο επίκαιρο έργο για το φόβο, τη μισαλλοδοξία και την προπαγάνδα που ασκούν τα μέσα ενημέρωσης.

Labor

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 60 '

Ένα ζευγάρι πλαστικών χειρουργών βρίσκει στο πρόσωπο ενός νέου το παιδί που είχε χάσει, στο μελλοντολογικό θρίλερ-σχόλιο για την αλλοίωση της εικόνας μας και την οικογενειακή παθογένεια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Κοππέλια": Η Λυρική ανεβάζει το κλασικό μπαλέτο σε νέα χορογραφία Έντουαρντ Κλουγκ

Tο Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρουσιάζει μια νέα φιλόδοξη παραγωγή χορού που έρχεται τον Μάιο στην αίθουσα "Σταύρος Νιάρχος" στο ΚΠΙΣΝ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/04/2024

"Rabbit hole": Το συναρπαστικό αμερικάνικο δράμα για τρεις τελευταίες παραστάσεις

Η παράσταση που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Λυμπερόπουλος, συστήνοντάς μας ένα βραβευμένο σύγχρονο έργο για την απώλεια, ρίχνει αυλαία.

"Αλίφειρα": Τελευταίες παραστάσεις για την πικρή κωμωδία του Ανδρέα Στάικου

Το έργο του συγγραφέα και σκηνοθέτη που αντλεί έμπνευση από την μυστηριώδη αρχαία πόλη της Αρκαδίας ολοκληρώνει τον κύκλο του.

"Ριχάρδος III*": Δείτε πρώτες φωτογραφίες από το έργο του Σαίξπηρ σε διασκευή Ανδρέα Φλουράκη

Ο αστερίσκος στον "Ριχάρδο ΙΙΙ*" καταδεικνύει τις σκοτεινές ιστορίες κατάχρησης εξουσίας πίσω από τις κλειστές πόρτες των προβών, που όλο και πιο συχνά πλέον έρχονται στη δημοσιότητα, στην παράσταση που σκηνοθετεί η Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη.

Πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη για τη νέα παράσταση της Ιόλης Ανδρεάδη "The Cenci Family"

Από το Μανχάταν ξεκινά την πορεία της η νέα παράσταση της σκηνοθέτιδας που υπογράφει το έργο μαζί με τον Άρη Ασπρούλη, αντλώντας από το ρηξικέλευθο πνεύμα του Αντονέν Αρτώ και την πραγματική ιστορία της πρώτης γυναίκας που εναντιώθηκε στην πατριαρχία και δολοφονήθηκε.

Προλάβετε το "Μια άλλη Θήβα" τον Μάιο

Η επιτυχημένη παράσταση σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου θα συνεχιστεί για λίγο ακόμη, με τους Θάνο Λέκκα και Δημήτρη Καπουράνη στο δίδυμο του έργου του Σέρχιο Μπλάνκο.

"Πόθεν έσχες" ρωτάνε οι 4Frontal στο θέατρο Βεάκη

Ένας απατεώνας που εκμεταλλεύτηκε τις παθογένειες της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, γίνεται το σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής στο νέο έργο της Νεφέλης Μαϊστράλη που έρχεται το Μάιο από την επιτυχημένη ομάδα.