Στην Πειραιώς 260 μεταφέρονται οι υπηρεσίες του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και του ΟΔΑΠ

Μενδώνη Ευαγγελάτου Φεστιβάλ Αθηνών

Στο συγκρότημα της Πειραιώς 260 θα στεγαστούν μόνιμα, εκτός από τις παραστάσεις, οι διοικητικές υπηρεσίες του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, καθώς και οι υπηρεσίες του Οργανισμού Διαχείρισης Πολιτιστικών Πόρων, όπως ανακοίνωσε σήμερα η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, κατά την παρουσίαση του ιδιαίτερα πλούσιου προγράμματος του Φεστιβάλ για το 2022 με 70 περίπου παραγωγές, 2.000 καλλιτέχνες και έναρξη από τις 7 Ιουνίου.

Όπως είπε η Υπουργός, "Η Πειραιώς 260 -το πρώην εργοστάσιο Τσαούσογλου που κηρύχθηκε ως μνημείο το 2000 και του αποδόθηκε πολιτιστική χρήση- ιδιοκτησιακά ανήκει στην Εθνική Τράπεζα. Μέσα από στενή συνεργασία με τα στελέχη της Εθνικής Τράπεζας, έχουμε ήδη καταλήξει και έχουμε υπογράψει το πρώτο συμφωνητικό, ώστε η Πειραιώς 260 να περιέλθει στο ΥΠΠΟΑ. Αυτή τη στιγμή είμαστε σε μία φάση διαδικασίας εκτιμητικής, ώστε με την δέουσα δικαστική απόφαση το θέμα της απαλλοτρίωσης του χώρου να περατωθεί. Οπότε στην Πειραιώς 260 θα έχει πλέον το Φεστιβάλ το δικό του χώρο και για τις παραστάσεις και για τις διοικητικές του υπηρεσίες. Θα συνυπάρχει, επειδή είναι πολλές χιλιάδες τετραγωνικά, με τον Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων με τον οποίον ήδη έχουν γίνει επαφές, προκειμένου ο χώρος και τα κτίρια να αξιοποιηθούν, το συντομότερο δυνατόν. Επομένως, καλώς εχόντων των πραγμάτων, μέσα σε 12 μήνες, του χρόνου τέτοια εποχή, το Φεστιβάλ θα έχει τον δικό του χώρο και για τα γραφεία του και τους χώρους που φιλοξενεί τις παραστάσεις του".

Πειραιώς 260
Εύη Φυλακτού©

Η Λίνα Μενδώνη σημείωσε, επίσης, ότι με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, μετά τα τεράστια πλήγματα της πανδημίας, το ποσό των 3.000.000 ευρώ θα διατεθεί για την αναβάθμιση των χώρων λειτουργίας και υποδομών του Φεστιβάλ, στο Ηρώδειο, στην Επίδαυρο και στην Πειραιώς 260. Όπως είπε, "Ηδη οι μελέτες για το Ηρώδειο έχουν εκπονηθεί από το Φεστιβάλ, έχουν εγκριθεί από το ΚΑΣ και το έργο έχει ενταχθεί με την ανάλογη χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης και είναι σε διαδικασία η δημοπράτηση του έργου. Περιμένουμε από το Φεστιβάλ να έχει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα τις αντίστοιχες μελέτες για την Επίδαυρο, επομένως και εκεί θα γίνει μια παρέμβαση απόλυτα συμβατή με τα θέατρα και τον αρχαιολογικό χώρο της Επιδαύρου, όπου όμως, με σύγχρονο τρόπο, θα υπηρετεί τις λειτουργίες του Φεστιβάλ και ένα μικρότερο ποσόν, όπως ζητήθηκε, θα εξυπηρετήσει παρεμβάσεις στα κτίρια της Πειραιώς".

Μενδώνη

"Προσβλέπουμε σε πολλή και καλή Επίδαυρο, Ηρώδειο και Πειραιώς 260” ευχήθηκε η Λίνα Μενδώνη σε όλο το δυναμικό του Φεστιβάλ, ενώ στον χαιρετισμό της αναφέρθηκε και στον πόλεμο που ξεκίνησε πρόσφατα, όπως φυσικά και στα δεδομένα που έφερε στον πολιτισμό η πανδημία: "Τα τελευταία δυόμιση χρόνια ζούμε μία κατάσταση, από την οποία αντί να βγαίνουμε νικητές από την ιστορία της πανδημίας που φαίνεται να περνάει, έρχεται ξαφνικά ένας πόλεμος -εκεί που είχαμε ξεχάσει ότι η Ευρώπη θα ζήσει ξανά πόλεμο- για να μας στριμώξει πάλι στη γωνία. Παρ’ όλα αυτά, ο πολιτισμός έχει εκείνα τα αντανακλαστικά που του επιτρέπουν να αντιδρά και να βγαίνει μπροστά. Έχει υγιείς δυνάμεις που μπορούν να αντιπαρατεθούν και να αντιπαλέψουν διάφορες σκοτεινές δυνάμεις, οι οποίες υπάρχουν γύρω μας, πολλές φορές και μέσα στον ίδιο μας το χώρο. Παρ’ όλα αυτά σήμερα είναι μια ξεχωριστή μέρα γιατί είναι η πρώτη φορά που το Φεστιβάλ με αυτή του τη διοίκηση, με την Κατερίνα Ευαγγελάτου καλλιτεχνική διευθύντρια, μπορεί να επικοινωνήσει το πρόγραμμά του. Το 2020 ήμασταν περήφανοι για το Φεστιβάλ γιατί παρά την πανδημία, παρά το γεγονός ότι δεν είχαν βρεθεί ακόμη τα εμβόλια και τα rapid test, το Φεστιβάλ ήταν παρών. Ίσως η μοναδική περίπτωση ή από τις ελάχιστες περιπτώσεις στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ένα φεστιβάλ δεν διέκοψε καθόλου την παρουσία του και φρόντισε να επικοινωνήσει και με τους καλλιτέχνες και με το κοινό του. Το 2021 τα πράγματα ήταν καλύτερα και επιβεβαιώθηκε ότι το φεστιβάλ μπορεί να λειτουργήσει κρατώντας όλα εκείνα τα υγειονομικά μέτρα και πρωτόκολλα που υπαγόρευσαν την απόλυτα ασφαλή λειτουργία του. 
Σήμερα είμαστε σε μια καλύτερη κατάσταση σαφώς με τα δεδομένα της πανδημίας, έχουμε όμως όλη την ψυχική ένταση που μας δημιουργεί ο πόλεμος. Παρ’ όλα αυτά, δεν μπορεί κανείς να μην σκεφτεί ότι το φεστιβάλ ήδη διανύει την έβδομη δεκαετία της ζωής του, μιας ζωής έντονης, δημιουργικής, καλλιτεχνικής, από κάθε άποψη πρωτοποριακής και εμπνευσμένης. Έτσι, λοιπόν, περιμένουμε με ιδιαίτερη χαρά να μετέχουμε του προγράμματος. Κι εδώ, επειδή δεν είναι ο Υπουργός αυτός ο οποίος θα πει οτιδήποτε για το πρόγραμμα, πέρα από το ότι εύχομαι και ελπίζω όλοι να παρακολουθήσουμε ιδιαίτερα όμορφες στιγμές φέτος, θέλω να πω μόνο δυο λόγια για τη στήριξη του Υπουργείου, όχι στο επίπεδο της καθημερινότητας, όχι δηλαδή με την τρέχουσα επιχορήγηση για την αναζήτηση πόρων οικονομικών και ανθρώπινων, αλλά γενικότερα”.

Κατερίνα Ευαγγελάτου
Ιωάννα Χατζηανδρέου©
Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Κατερίνα Ευαγγελάτου

Βρείτε το πλήρες πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου για το καλοκαίρι του 2022 εδώ

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Αδεξιότητες ή ένας τρόπος να μην τα καταφέρεις": Μια εμπειρία-ύμνος για το μεγαλείο της αποτυχίας

Η παράσταση ανεβαίνει για δύο βραδιές στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της σειράς Θέατρο @ ΜegaronUnderground.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
07/10/2022

Η αρχαία ελληνική μυθολογία μέσα από τα μάτια της Μάρθα Γκράχαμ

Η παρουσίαση που φιλοξενείται στο Θέατρο Πορεία στις 18 Οκτωβρίου είναι η πρώτη της σειράς και εστιάζει στα έργα Clytemnestra και Night Journey.

"Η Αρρώστια του Θανάτου" της Μαργκερίτ Ντυράς ανεβαίνει στο Δρόμος

Η θεατρική ομάδα ΜΗΔΕΙΑ μας δείχνει τον τρόπο που λειτουργεί ο εαυτός μας στο θαμμένο παρελθόν.

Ο Γιώργος Κουτλής στο Εθνικό με άπαιχτο αστυνομικό θρίλερ παραλόγου

Για πρώτη φορά παρουσιάζεται στην Ελλάδα το έργο "Ο άνθρωπος απ’ το Παντόλσκ" του σύγχρονου διακεκριμένου συγγραφέα Ντιμίτρι Ντανίλοφ με τους Δημήτρη Ήμελλο και Άρη Μπαλή στον θίασο.

Τα "Πρωτοσέλιδα" του 1922 σε μια παράσταση για την Μικρασιατική Καταστροφή

Η ομάδα της Baumstrasse παρουσιάζει ένα νέο έργο που μας φέρνει αντιμέτωπους με τα ερωτήματα που γέννησε η καταστροφή του 1922.

Γρηγόρης Βαλτινός: "Το "Da" είναι μια μέθοδος ζωής"

Ένα έργο που γλυκαίνει την ψυχή είναι το αυτοβιογραφικό "Da" του Χιού Λέοναρντ. Μας το επιβεβαιώνει ο Γρηγόρης Βαλτινός, o οποίος ερμηνεύει τον ομώνυμο ρόλο στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Πέτρος Ζούλιας στο Ιλίσια (από 8/10).