Κλόουν για μεγάλους!
Στις μεγάλες μετακλήσεις του Φεστιβάλ συγκαταλέγεται ο Ελβετός σκηνοθέτης και χορογράφος Μάρτιν Τσίμερμαν με το «Ένα Δύο Τρία». Ένα ολικό έργο τέχνης που λειτουργεί ως μικρογραφία της κοινωνίας με πρωταγωνιστές τρεις κλόουν (Τάρεκ Χάλαμπι, Ντιμιτρί Ζουρντ, Ρομέου Ρούνα). Υπό τους ήχους του πιανίστα Κολέν Βαλόν, ένας μουσειακός χώρος που αποπνέει σοβαροφάνεια και λειτουργεί με τους δικούς του κανόνες «διαφθείρεται» από την παρουσία των βιρτουόζων ερμηνευτών, που την ίδια στιγμή λειτουργούν ως καθρέφτης της ύπαρξής μας. «Μπορείς να περάσεις τη ζωή σου είτε λέγοντας μόνο ναι και όχι, είτε διερευνώντας τα πράγματα και κάνοντας ερωτήσεις. Οι κλόουν κάνουν και τα δύο!», σημειώνει ο δημιουργός, ο οποίος αναζητά τη θέση της περσόνας του κλόουν στο σύγχρονο θέατρο. Άραγε είναι αυτό αρκετό για να επιβιώσουν τρεις φιγούρες από τον αναρχικό κόσμο του τσίρκου μέσα στο αυστηρά τακτοποιημένο περιβάλλον του μουσείου; (Χώρος Η΄)
Πολυφωνικό αρχαίο δράμα
Η Μαριάννα Καβαλλιεράτου είναι ένα από τα δυνατά χορογραφικά ονόματα που διαπρέπουν εντός και εκτός χώρας. Στην Πειραιώς 260 θα παρουσιάσει το «Ancient Future Solo», το σκηνικό αποτέλεσμα του εκπαιδευτικού εργαστηρίου για εφήβους που διοργάνωσε το Φεστιβάλ κατά τη χειμερινή περίοδο, στο πλαίσιο δράσεων του Open Plan. Με αφετηρία τα έργα αρχαίου δράματος που διδάσκονται στο σχολείο, την «Ελένη» του Ευριπίδη και την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, οκτώ μαθητές και μαθήτριες (Νίκος Βλαχογιάννης, Ιωάννα Εμμανουήλ, Αριάδνη Κοροπούλη, Υβόννη Μέλισσα, Αγγελική Μπεβεράτου, Μελίνα-Ελένη Σάκκουλα, Ελένη Σαρασίτη, Πάμπλο Σότο) ερμηνεύουν σόλο και συνδημιουργούν ένα πολυφωνικό έργο, αναζητώντας τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει έναν (υπερ)ήρωα στη μυθολογία αλλά και στο σήμερα, θέτοντας παράλληλα ερωτήματα για τη λειτουργία και τη δύναμη της ομάδας και της συλλογικότητας, ειδικά σε μια εποχή που εκείνη καταστρατηγείται από την απομόνωση και την εσωστρέφεια. (Χώρος Ε΄)
«TANZ» θα πει χορός!
Μια παράσταση κατάλληλη μόνο για ενήλικους ετοίμασε η Αυστριακή χορογράφος Φλορεντίνα Χόλτσινγκερ, με τίτλο «TANZ», μαζί με την ομάδα της Tanzquartier Wien. Πρόκειται για το τρίτο μέρος της τριλογίας «Recovery», «Apollon», «TANZ» που εστιάζει στην κληρονομιά του κλασικού χορού και τη σκληρότητα της εκπαίδευσης που απαιτείται, προκειμένου το σώμα «να δουλευτεί, να διαμορφωθεί και να μεταμορφωθεί», με στόχο τη μετάδοση αυτής της εμπειρίας. Ως αποτέλεσμα τα γυμνά σώματα των ερμηνευτριών, ηλικίας 20 έως 80 ετών, υποβάλλονται στη διαδικασία ενός ριψοκίνδυνου μπαλέτου δράσης υπό τις οδηγίες της Μπεατρίς Σαίνχερ –της πρώτης μπαλαρίνας που χόρεψε γυμνή την «Ιεροτελεστία της άνοιξης» του Στραβίνσκι το 1972– μέσα σε ένα οπερατικό παρωδιακό σκηνικό που συνυφαίνει το χορό με την παράδοση και την ομορφιά. (Χώρος Δ΄)