Ψηφιακό θεατρικό test με «Αντιγόνη»

Στη σκηνοθέτιδα και ιδρύτρια της θεατρικής κολεκτίβας ODC Ensemble Έλλη Παπακωνσταντίνου οφείλουμε την περφόρμανς «Antigone Test», που παρουσιάζεται ζωντανά μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας Zoom.

Ψηφιακό θεατρικό test με «Αντιγόνη»

Live θεατρική παράσταση μέσω διαδικτύου γίνεται; Γίνεται, αποφάσισαν η Έλλη Παπακωνσταντίνου και η ομάδα των συνεργατών της, όταν το πρόσφατο lockdown ανέβαλε επ’ αόριστον την παράσταση που προετοίμαζαν, μια θεατρική μεταφορά του έργου «Ίχνη της Αντιγόνης». Πρόκειται για το βιβλίο της ελληνικής καταγωγής Χριστίνας Ουζουνίδη, μια σύγχρονη ιστορία ενδοοικογενειακής βίας, που θα παιζόταν για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Οι διαδικτυακές πρόβες που έκαναν μέσα στην καραντίνα έδωσαν την ιδέα στη σκηνοθέτιδα και ιδρύτρια της θεατρικής κολεκτίβας ODC Ensemble να προχωρήσει τελικά στην πραγματοποίηση της παράστασης σε ψηφιακό περιβάλλον κι έτσι τον Μάιο προβλήθηκε ο πρώτος κύκλος της περφόρμανς «Antigone test - this is me in my room» μέσω της πλατφόρμας Zoom. Μετά την επιτυχία του πρωτόγνωρου –για καλλιτέχνες και κοινό– εγχειρήματος, η πολυπολιτισμική ομάδα που απαρτίζεται από τις Nalyssa Green, Σεραφίτα Γρηγοριάδου, Gemma H. Carbone, Βάλια Παπαχρήστου, Κατερίνα Παπαχρήστου και Σοφία Μανώλη, ετοιμάζεται για τη δεύτερη σειρά live streaming παραστάσεων, από τις 21 έως τις 27 Ιουνίου.

Ψηφιακό θεατρικό test με «Αντιγόνη» - εικόνα 1

Στο βιβλίο της, η Ουζουνίδη αντλεί από την αρχαία ελληνική μυθολογία και το μύθο της Αντιγόνης για να μιλήσει για την έμφυλη βία και την πατριαρχία, μέσα από την ιστορία μιας νεαρής μαθήτριας κάπου στη Σουηδία του 1970, την οποία συνδέει με την ιστορία της αρχαίας ηρωίδας και τη μάχη της απέναντι στη βία της (ανδρικής) εξουσίας. Και ενώ η διαδικτυακή οδός προέκυψε λόγω ανωτέρας βίας, φαίνεται ότι άνοιξε στη σκηνοθέτιδα νέους δρόμους και εμπλούτισε τη σκηνοθετική της έκφραση με νέα εργαλεία, εφοδιάζοντας την με μια νέα αισθητική γλώσσα.

Όπως δήλωσε στο «α» η Παπακωνσταντίνου, «ξαφνιάστηκα όταν διαπίστωσα ότι ο εγκιβωτισμός των γυναικείων σωμάτων στα ψηφιακά παράθυρα άνοιγε κάποια πεδία, μιλούσε κατευθείαν στην “καρδιά” του έργου, που είναι η σχέση με τον εγκλωβισμό, την έμφυλη ταυτότητα και τη γυναίκα ως κατοικίδιο ον», ενώ το ψηφιακό περιβάλλον και η σχέση των σωμάτων που αυτό επέβαλε αποτέλεσε την ιδανική σκηνογραφία για ένα έργο που «αντιμάχεται την κανονιστικότητα της πατριαρχίας, το δογματισμό και την έμφυλη βία. Αλλά και ο ορίζοντας αποδοχής της παράστασης αλλάζει χάρη στην τεχνολογία, καθώς το έργο μπορεί να συνομιλήσει με ένα πολυεθνικό, πολυπολιτισμικό κοινό και να ταξιδέψει χωρίς κόστος», συμπληρώνει η Παπακωνσταντίνου.

Όσοι ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν αυτό το ιδιότυπο θεατρικό εγχείρημα, εφόσον διαθέτουν υπολογιστή και σύνδεση στο ίντερνετ, μπορούν να απευθυνθούν για πληροφορίες και αγορά εισιτηρίων στα odctechnician@gmail.com ή https://elli.site/projects/traces-of-antigone/.

Ακούστε το τραγούδι της Tango with Lions από το OST της παράστασης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ο Γουόλτερ Μίττυ και ο Πανηγυρικός": Από τη Νάξο στον Βοτανικό

Ο Δημήτρης Φραγκιόγλου πρωταγωνιστεί στο έργο "Ο Γουόλτερ Μίττυ και ο Πανηγυρικός" που κάνει πρεμιέρα στο πλαίσιο του εορτασμού του "Λογοτεχνικού Έτους 2022 Ιάκωβος Καμπανέλλης" στη Νάξο και το χειμώνα θα παιχτεί στο Vault.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/08/2022

Δυο θεατρικά ραντεβού στο City Theater

Ανάμεσα στις πολλές μουσικές προτάσεις που μας χαρίζει το City Garden Festival by Christmas Theater υπάρχουν δυο θεατρικές που δεν πρέπει να χάσετε. Ποιες είναι αυτές;

"Αντιγόνη" η εν βαρβάροις: Τελικά ποια Επίδαυρο θέλουμε;

Ποδοβολητά, λογομαχίες, φωνές και αναμένες οθόνες μετέφεραν την τραγωδία από την ορχήστρα στο κοίλον στο πρόφατο ανέβασμα της "Αντιγόνης".

Αντιγόνη

Ο Λιθουανός σκηνοθέτης δίνει την προσωπική ερμηνεία του στο πιο δημοφιλές από τα αρχαία δραματικά κείμενα, διαβάζοντάς το μέσα από ένα λαϊκότροπο πρίσμα, που όμως αδικεί τη δυναμική και το ήθος του πρωτότυπου κειμένου.

Η μοντέρνα "Ελένη" του ΚΘΒΕ κατεβαίνει στην Επίδαυρο

Ήρθε η στιγμή να δούμε την "Ελένη"-Έμιλυ Κολιανδρή στην Επίδαυρο. Η τραγωδία του Ευριπίδη είναι παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου και την σκηνοθετεί ο Βασίλης Παπαβασιλείου.

Θέατρο με πανσέληνο σε τρία ατμοσφαιρικά ανοιχτά θέατρα

Είναι εμπειρία να παρακολουθείς παράσταση κάτω από το αυγουστιάτικο φεγγάρι στην Επίδαυρο, το Λαύριο ή τη Σαλαμίνα. Η περίσταση είναι ιδανική για εκδρομή, οργανωθείτε….

Νέος Πρόεδρος στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών

Η Πρύτανις κυρία Ελένη Αρβελέρ αποχώρησε από την θέση της ως Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών και την διαδέχθηκε ο Παναγιώτης Ροϊλός.