#1 «Φαινόμενο Ρασομόν»
Το έργο που μας σύστησε τον περασμένο χειμώνα, με μεγάλη επιτυχία, η Αναστασία Παπαστάθη, έχει τις ρίζες του στην ιαπωνική κουλτούρα και βασίστηκε σε διηγήματα του Γιαπωνέζου πεζογράφου του 20ού αιώνα, Ριουνοσούκε Ακουταγκάβα αλλά και σε αρχαίους μύθους «περί αληθείας». Δυναμικές, γεμάτες διαφορετικές εντάσεις είναι οι ερμηνείες των Νίκου Μπουσδούκου, Μαρία Σκούντζου, Αναστασία Παπαστάθη, Δημήτρη Τσολάκη, Γιώργου Λαμπριανού και Άλκηστις Βούλγαρη. (Ραντάρ, από 20/10)
#2 «Frida κι άλλο»
Η Φρίντα Κάλο εξιστορεί την πολυτάραχη ζωή της με οδηγό τα λίγο-πολύ γνωστά γεγονότα που καθόρισαν την έντονη προσωπικότητά της και μοιραία την τέχνη της στην παράσταση που παίζεται για τρίτη χρονιά. Η Κατερίνα Δαμβόγλου ερμηνεύει την ζωγράφο ως μια drama queen ντίβα, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην κίνηση των χεριών της μέσα σε ένα οπτικοακουστικό περιβάλλον που δημιουργεί ο Ρόμπιν Μπίερ. (104, από 24/10)
#3 «Το κιβώτιο»
Ο μονόλογος αποδεικνύεται ιδανική φόρμα, ούτως ή άλλως υπαγορευόμενη από το ίδιο το βιβλίο του Άρη Αλεξάνδρου (επιστολές που ο ήρωας απευθύνει στον ανακριτή του) στην παράσταση του Φώτη Μακρή. Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός αποδίδει με δραματικότητα τις εσωτερικές διαδρομές του ήρωα, διατηρώντας, με κάποιες εξαιρέσεις, το απαιτούμενο μέτρο. (Studio Μαυρομιχάλη, από 19/10)
#4 «Άγριος σπόρος»
Η δύναμη της ερμηνείας του Τάκη Σπυριδάκη άφησε ένα πολύ έντονο αποτύπωμα στην παράσταση που πρωτοσκηνοθέτησε η Ελένη Σκότη, το 2016. Το έργο του Γιάννη Τσίρου δεν σταμάτησε να παίζεται από τότε και μάλιστα κάποια στιγμή, μέσα στο 2017, τον Σπυριδάκη αντικατέστησε ο Στάθης Σταμουλακάτος. Φέτος θα ξαναδούμε την παράσταση με τους δύο ξεχωριστούς πρωταγωνιστές σε διπλή διανομή. Μαζί τους παίζουν η Χριστίνα Μαριάνου και ο Ηλίας Βαλάσης. (Επί Κολωνώ, από 22/10)
#5 «Σε μια… μέρα»
Ένα έργο για όσους νομίζουν ότι γνωρίζουν τους «φίλους» των socila media είναι η μαύρη κωμωδία του Άλεν Μπάρτον, που ξεκίνησε την πορεία της το 2013 από το Λος Άντζελες και διακρίθηκε μεταξύ άλλων ως ένα από τα δέκα Καλύτερα Νέα Θεατρικά Κείμενα από το «L.A. Weekly». Ο Κίμων Φιορέτος και ο Φάνης Παυλόπουλος ερμηνεύουν δυο φίλους που συναντιούνται μετά από καιρό και ανακαλύπτουν και πάλι ο ένας τον άλλο με πιο ουσιαστικό τρόπο. Σκηνοθετεί η Σόφη Παπαδοπούλου (Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», από 19/10).
#6 «Αυτοκράτωρ Αδριανός»
Μια ιστορική μορφή, τον φιλέλληνα αυτοκράτορα Αδριανό, ζωντανεύει και πάλι στη σκηνή ο Χρήστος Λιακόπουλος. Ο ίδιος έγραψε το κείμενο, πρωταγωνιστεί και συνσκηνοθετεί με την Αναστασία Μαρκουτσά την παράσταση, η οποία καταφέρνει «έναν ακριβή συγκερασμό ιστορικών και μη ιστορικών στοιχείων» με στόχο να γνωρίσουμε έναν ηγεμόνα που δεν παύει να έχει, όπως όλοι οι άνθρωποι, φόβους, επιθυμίες, ανάγκες, όνειρα και ανάγκη για αγάπη. (Αλκμήνη, από 21/10)
Περισσότερες πληροφορίες
Το κιβώτιο
Ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της ελληνικής μεταπολεμικής πεζογραφίας, που εκτυλίσσεται στα τέλη του Εμφυλίου, παρουσιάζεται σε μορφή μονολόγου για 8η χρονιά. Στα τέλη του ελληνικού Εμφυλίου πολέμου, μια ομάδα ανταρτών αναλαμβάνει να μεταφέρει ένα κιβώτιο αγνώστου περιεχομένου σε μια ανταρτοκρατούμενη πόλη. Στη διάρκεια της αποστολής η ομάδα χάνει σταδιακά τα μέλη της. Ο μοναδικός που σώζεται ένας αντάρτης, ο οποίος τελικά κατορθώνει να παραδώσει το κιβώτιο, μόνο που αυτό είναι άδειο. Κατηγορείται ως δολιοφθορέας και φυλακίζεται από τους ίδιους του τους συντρόφους. Προσπαθώντας να αποδείξει την αθωότητά του συντάσσει αναφορές προς έναν άγνωστο ανακριτή, στο μοναδικό μυθιστόρημα του συγγραφέα που θεωρείται μια καταγγελία ενάντια σε κάθε είδους εξουσία αλλά και ένα σχόλιο για τον δυτικό πολιτισμό.
Σε μια... μέρα
Σύγχρονο έργο για τις ανθρώπινες σχέσεις που δοκιμάζονται αλλά και για τις συνθήκες που τις διαμόρφωσαν και οι οποίες θυμίζουν καζάνι που βράζει
Αυτοκράτωρ Αδριανός
Ένας αυτοκράτορας έχει τις ίδιες αδυναμίες με έναν απλό πολίτη. Αυτό καταδεικνύει το έργο, που είναι εμπνευσμένο από τη ζωή του λάτρη του ελληνικού πνεύματος αυτοκράτορα Αδριανού.
Frida Κι Άλλο
Η Κ. Δαμβόγλου ερμηνεύει τη Μεξικανή ζωγράφο Φρίντα Κάλο και ο R. Beer δημιουργεί ζωντανά ήχους και βίντεο, πλάθοντας έτσι τον κόσμο γύρω της.
Άγριος σπόρος
Ακροβατώντας μεταξύ κωμωδίας και δράματος, ο Τσίρος σκιαγραφεί μια αρχετυπική μορφή του Έλληνα της επαρχίας για να σχολιάσει τον καθημερινό αγώνα για επιβίωση.