Τα σώματα των χορευτών κινούνται με συγκινητική ελευθερία σε τρεις παραστάσεις που διεκδικούν το ενδιαφέρον μας.
«Οttof»
Για πρώτη φορά έρχεται στη χώρα μας η 37χρονη αυτοδίδακτη χορογράφος-χορεύτρια, Μπουσρά Ουιζγκέν, η οποία το 2010 τιμήθηκε με το γαλλικό βραβείο SACD για νέους ταλαντούχους χορογράφους και με το βραβείο της Ένωσης Κριτικών Θεάτρου, Μουσικής. Η Μαροκινή καλλιτέχνης ονομάζει την παράστασή της «Ottof», που σημαίνει μυρμήγκι στη γλώσσα των Βεδουίνων και προσκαλεί πλάι της στη σκηνή τέσσερις ηλικιωμένες γυναίκες, που έχουν περάσει όλη τους τη ζωή δουλεύοντας σκληρά σαν τα μυρμήγκια. Γεμάτες ενέργεια και δύναμη μετασχηματίζουν τον αγώνα της ζωής τους σε χορό. (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, στις 21-23/2)
«Σάλος»
Όσοι δεν είδαν την παράσταση της Σοφίας Μαυραγάνη το καλοκαίρι στο Φεστιβάλ Αθηνών έχουν μία ακόμη ευκαιρία. «Σάλος» αποκαλείται το βουβό κύμα, ένα κύμα δηλαδή που δεν αιτιολογείται από τις παρούσες καιρικές συνθήκες, αλλά οφείλεται σε ανέμους που έχουν προηγηθεί χρονικά ή συνέβησαν σε άλλες περιοχές. Η ταλαντούχα χορογράφος, συνεχίζοντας την έρευνά της πάνω στην ταυτότητα του παραστατικού δρώμενου, διερευνά το ρόλο των «βουβών κυμάτων» στην ιστορική πραγματικότητα και συγκεκριμένα στην ιστορική συνέχεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συμμετέχουν οι χορευτές: Νώντας Δαμόπουλος, Χαρά Κότσαλη, Σάνια Στριμπάκου. (Μέγαρο Μουσικής, 18/2)
«Manual Solos»
Η χορογράφος Ίρις Καραγιάν σε αρκετές χορογραφίες της δουλεύει με την ιδέα ότι κάθε κίνηση που δημιουργεί επαφή μεταξύ των σωμάτων προεκτείνεται και επιχειρεί να μπει στο σώμα του άλλου. Το ύφος και το χαρακτήρα της δουλειάς της αποκαλύπτει το «Manual Solos», μια παράσταση που επαναπραγματεύεται δύο ιστορικά σόλο: το «Wall-Floor Positions» (1968) του εικαστικού καλλιτέχνη Μπρους Νάουμαν και το «Water Motor» (1979) της χορογράφου Τρίσα Μπράουν. Στόχο έχει να ξανασκεφτεί ενεργά αυτά τα έργα και να συνδιαλεχθεί μαζί τους. Χορεύουν: Ιωάννα Παρασκευοπούλου (16/2), Αμαλία Κοσμά (23/2) και (2/3), Αντιγόνη Αυδή (9/3). (Πόρτα, από 16/2)
Περισσότερες πληροφορίες
Ottof
Η Μαροκινή χορογράφος προσκαλεί στη σκηνή 4 γυναίκες μεγάλης ηλικίας. Σημαδεμένες από τη ζωή, αλλά γεμάτες ενέργεια και δύναμη, χορεύουν, ακροβατούν ανάμεσα στη φαντασία και στο ρεαλισμό, στην παράδοση και στο σύγχρονο κόσμο
Manual Solos
Η Ίρις Καραγιάν δημιουργεί μια χορογραφία και προσκαλεί κάθε Πέμπτη μια διαφορετική ερμηνεύτρια για να τη χορέψει: Ι. Παρασκευοπούλου (16/2), Αμ. Κοσμά (23/2, 2/3), Αντ. Αυδή (9/3)