3 ξεχωριστά χορευτικά ραντεβού

Τα σώματα των χορευτών κινούνται με συγκινητική ελευθερία σε τρεις παραστάσεις που διεκδικούν το ενδιαφέρον μας.

3 ξεχωριστά χορευτικά ραντεβού

Τα σώματα των χορευτών κινούνται με συγκινητική ελευθερία σε τρεις παραστάσεις που διεκδικούν το ενδιαφέρον μας.

«Οttof»

3 ξεχωριστά χορευτικά ραντεβού - εικόνα 1

Για πρώτη φορά έρχεται στη χώρα μας η 37χρονη αυτοδίδακτη χορογράφος-χορεύτρια, Μπουσρά Ουιζγκέν, η οποία το 2010 τιμήθηκε με το γαλλικό βραβείο SACD για νέους ταλαντούχους χορογράφους και με το βραβείο της Ένωσης Κριτικών Θεάτρου, Μουσικής. Η Μαροκινή καλλιτέχνης ονομάζει την παράστασή της «Ottof», που σημαίνει μυρμήγκι στη γλώσσα των Βεδουίνων και προσκαλεί πλάι της στη σκηνή τέσσερις ηλικιωμένες γυναίκες, που έχουν περάσει όλη τους τη ζωή δουλεύοντας σκληρά σαν τα μυρμήγκια. Γεμάτες ενέργεια και δύναμη μετασχηματίζουν τον αγώνα της ζωής τους σε χορό. (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, στις 21-23/2)

«Σάλος»

3 ξεχωριστά χορευτικά ραντεβού - εικόνα 2

Όσοι δεν είδαν την παράσταση της Σοφίας Μαυραγάνη το καλοκαίρι στο Φεστιβάλ Αθηνών έχουν μία ακόμη ευκαιρία. «Σάλος» αποκαλείται το βουβό κύμα, ένα κύμα δηλαδή που δεν αιτιολογείται από τις παρούσες καιρικές συνθήκες, αλλά οφείλεται σε ανέμους που έχουν προηγηθεί χρονικά ή συνέβησαν σε άλλες περιοχές. Η ταλαντούχα χορογράφος, συνεχίζοντας την έρευνά της πάνω στην ταυτότητα του παραστατικού δρώμενου, διερευνά το ρόλο των «βουβών κυμάτων» στην ιστορική πραγματικότητα και συγκεκριμένα στην ιστορική συνέχεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συμμετέχουν οι χορευτές: Νώντας Δαμόπουλος, Χαρά Κότσαλη, Σάνια Στριμπάκου. (Μέγαρο Μουσικής, 18/2)

«Manual Solos»

3 ξεχωριστά χορευτικά ραντεβού - εικόνα 3

Η χορογράφος Ίρις Καραγιάν σε αρκετές χορογραφίες της δουλεύει με την ιδέα ότι κάθε κίνηση που δημιουργεί επαφή μεταξύ των σωμάτων προεκτείνεται και επιχειρεί να μπει στο σώμα του άλλου. Το ύφος και το χαρακτήρα της δουλειάς της αποκαλύπτει το «Manual Solos», μια παράσταση που επαναπραγματεύεται δύο ιστορικά σόλο: το «Wall-Floor Positions» (1968) του εικαστικού καλλιτέχνη Μπρους Νάουμαν και το «Water Motor» (1979) της χορογράφου Τρίσα Μπράουν. Στόχο έχει να ξανασκεφτεί ενεργά αυτά τα έργα και να συνδιαλεχθεί μαζί τους. Χορεύουν: Ιωάννα Παρασκευοπούλου (16/2), Αμαλία Κοσμά (23/2) και (2/3), Αντιγόνη Αυδή (9/3). (Πόρτα, από 16/2)

Περισσότερες πληροφορίες

Σάλος

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 50 '

Μια ποιητική και χορευτική αλληγορία πάνω στο θέμα της ανατροπής της αιτιότητας του χρόνου.

Ottof

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 65 '

Η Μαροκινή χορογράφος προσκαλεί στη σκηνή 4 γυναίκες μεγάλης ηλικίας. Σημαδεμένες από τη ζωή, αλλά γεμάτες ενέργεια και δύναμη, χορεύουν, ακροβατούν ανάμεσα στη φαντασία και στο ρεαλισμό, στην παράδοση και στο σύγχρονο κόσμο

Manual Solos

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 45 '

Η Ίρις Καραγιάν δημιουργεί μια χορογραφία και προσκαλεί κάθε Πέμπτη μια διαφορετική ερμηνεύτρια για να τη χορέψει: Ι. Παρασκευοπούλου (16/2), Αμ. Κοσμά (23/2, 2/3), Αντ. Αυδή (9/3)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
25/04/2024

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.