Έχοντας το χαρακτήρα ενός ερειπίου για κάποιο ξεχασμένο σκοπό, το ανολοκλήρωτο κτήριο παραπέμπει ταυτόχρονα στο παρελθόν και στο μέλλον λες και, παγωμένο στον χρόνο, διατήρησε έκτοτε τον όγκο που απέκτησε στο στάδιο του σκυροδέματος. Το αρχιτεκτονικό αρχέτυπο του ανολοκλήρωτου τσιμεντένιου κτηρίου απαντάται συνεχώς στο αθηναϊκό τοπίο...και μιλώντας για χρονικό στην περιοχή της Αθήνας, είναι αδύνατο να μην τα δεις.
Τα ανολοκλήρωτα κτήρια αποτελούν δυναμικό φαινόμενο. Αυτές οι κατασκευές, εγκαταλελειμμένες σε μια φαινομενικά αέναη παύση εν μέσω μιας κτηριακής διαδικασίας που έχει διακοπεί, συνδέονται στενά με την ιστορία της ανοικοδόμησης της σύγχρονης Αθήνας. Το θέμα της έκθεσης "Ασυνέχεια ως Χρονικό" υπογραμμίζει την παύση ως ένα έγκυρο στοιχείο σε αυτό που αλλιώς φαίνεται ως σταθερή εξέλιξη. Ως μια λοξή στον παραγωγικό τομέα, και ταυτόχρονα ως φορέας μνήμης και ιστορίας.
Το έργο αυτό ξεκίνησε ως μια απλή καταγραφή των ημιτελών κτηρίων στο αστικό τοπίο. Ωστόσο, γρήγορα εξελίχθηκε σε διεξοδική αποκάλυψη του φαινομένου, σε μια προσπάθεια τόσο να κατανοήσουμε, όσο και να μην υπονομεύσουμε, τα συγκαλυμμένα προφίλ τους, επιτρέποντας την ανάδειξη στρατηγικών, συστημάτων και κοινωνικών συμβάσεων όπως εφαρμόστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της νεωτερικότητας στην πόλη της Αθήνας και τους κατοίκους της. Η μεθοδολογία μας μπορεί να θεωρηθεί ένα είδος σύγχρονης αρχαιολογίας. Η συλλογή, η καταγραφή και η ανάλυση ιστορικών στοιχείων ενείχε αναρίθμητες μέρες έρευνας στα αρχεία της Πολεοδομίας, ατελείωτα χιλιόμετρα περπάτημα στους δρόμους και αμέτρητες ώρες συνεντεύξεων με τα εμπλεκόμενα μέρη· η σύνθεση των επιμέρους συνιστά ένα χρονικό των σιωπηλών, μα και σημαντικών στιγμών μιας νεωτερικότητας σε παύση.
Η έκθεση "Ασυνέχεια ως Χρονικό” έχει ως κεντρικό πρωταγωνιστή τους τσιμεντένιους σκελετούς της Αθηναικής Μητροπολης, ή αλλιως το εικαστικό /ερευνητικό έργο [UN]FINISHED των Λάλου & Aymo-Boot. Το συνολικό έργο αποτελεί μια εκτενή καταγραφή μεταξύ γραφειοκρατείας, αρχών, θεωριών, ανάπτυξης ερευνητικών μεθόδων, συστηματων καταγραφής, κοινωνικών προτύπων και συντριπτικών διαλόγων, με τελευταίο έργο το βιβλιο [UN]FINISHED - Άτλας των Ημιτελών Κτηρίων της Αθήνας – Μία Ιστορία Κρυμμένων Αντιμνημείων (2023, Jap Sam Books).
Η έκθεση στο Circuits and Currents προτείνει μια αναστοχαστική ανάγνωση της παύσης, που εξάγεται από τις πραγματικότητες της καθημερινής ζωής στην Αθήνα, με μοναδικό υλικό το αρχείο της δεκαετούς έρευνας για τους ημιτελείς σκελετούς στις επτά περιοχές της Αθήνας, και με το βιβλίο ως καθοδηγητική δομή. Η "Ασυνέχεια ως Χρονικό" προσεγγίζει την κατάσταση του ημιτελούς από μια πληθώρα προοπτικών, επεξεργασμένη μέσα από τρία κεφάλαια και έναν πρόλογο σε τρεις τοποθεσίες στο κέντρο της Αθήνας από τον Δεκέμβριο του 2025 έως τον Μάρτιο του 2026:
-Σύγχρονη Αρχαιολογία, Δεκ. - Ιαν., Circuits and Currents
-Κρυφές Ιστορίες, Ιαν.- Φεβ., σε επιλεγμένο κτήριο του [UN]FINISHED
-Άλφα-Δέλτα: Undisclosed Case Study, Φεβ. - Μάρτιος, cross section archive
Το Prologue της "Ασυνέχειας ως Χρονικό", ξεκινά με μια παραστατική διάλεξη από την Λαλού και τον Aymo-Boot, την προβολή του βίντεο "Κληροδότημα Μπαρμπαρέσου ή Το Καταραμένο", και τη βίντεο-εγκατάσταση "Κλείνοντας το Αρχείο", με εισαγωγή και συζήτηση με τη Θάλεια Ραυτοπούλου.
Τοποθεσία: Circuits and Currents, Οδός Νοταρά 13 & Τοσίτσα | Διάλεξη/παράσταση και προβολή: Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 20:00 -21:30 | Βίντεο-εγκατάσταση: Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 15:00 - 22:00
Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr
